Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny bil = nytt bilbur - tips?


Recommended Posts

Hei! 

Vi har kjøpt oss ny bil og må ha nytt bilbur. Det buret vi har hatt til nå har hun absolutt ikke trivdes i (litt for lite pga liten bil) så den siste tiden har vi brukt bilsele og det trives hun fint med. Jeg vil likevel egentlig ha henne i bur i bilen pga sikkerheten og nå som vi har ny bil blir det nytt bur. Vi har hovedsakelig sett på Variocage, men er ikke så bevandret i bilburverden så eventuelle andre forslag mottas gjerne, men vi vil ha noe ala Variocage da. Utfordringen derimot er at vi planlegger en hund til med tiden, men det er jo litt vanskelig å vite akkurat når denne valpen kommer. Vi synes det er kjipt å kjøpe ett så dyrt bur som Variocage hvis vi må bytte ut buret til ett dobbelt bur om la oss si ett års tid, men det er også kjipt å kjøpe ett dobbelt bur nå også blir det kanskje ikke en hund til før om flere år. SÅ, dere som har litt peiling på sånt, er det mulig å kjøpe noen av disse bilbura som enkeltbur også "skjøte på" en del når den andre hunden er på plass slik at det blir et dobbeltbur, eller er eneste mulighet da å kjøpe et "singel" bur til å sette inntil det andre? Håper dere skjønner hva jeg mener :P 

 

edit noen skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Variocage, og var relativt fornøyd med det, men syntes det ble trangt inni i forhold til hvor stor plass det tok i bilen. Og jeg har veldig stor bil, og har opplevd at ting i bilen har havnet inne i buret pga stor avstand mellom stengene. Men har man buret i baggasjen uten mye løse greier er det vel ikke noe problem.

Jeg kommer til å gå for Kela på mål så fort jeg får somlet meg til å kjøpe nytt bilbur. [emoji4] Mindre sprinkler og utnytter nok plassen bedre, men man har ikke disse deformasjonssonene som Variocagen har, da. Men den er vel nesten mer for passasjerene i baksetet enn for hunden selv.

Jeg har også bare én hund nå, men planlegger en til. Så jeg tenker jeg kjøper et dobbeltbur med uttagbar skillevegg, og bruker det andre buret til utstyr og baggasje så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries

Er veldig fornøyd med Variocage :) De har mange ulike modeller, hadde litt utfordringer med å finne bur som passet bilen, og burene kan justeres. Det står stødig i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Hercules, som jeg har til mine. 

Du kan jo kikke og se om du kan få kjøpt et brukt, så blir det ikke en like dyr investering om du skal bytte det ut? Mange som selger både variocage og hercules brukt. Det er såpass solide og gode bur at det er null stress å kjøpe de brukt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt div bur til våre schæfere opp gjennom. Hercules, Schmit, trønderburet og WT. Jeg er mest fornøyd med WT burene våre ( har et dobbelbur i begge bilene) og jeg kommer nok ikke bytte ut med noe annet, med mindre det er noe som er enda bedre. Det koster litt, men ikke så mye mer enn andre bur har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. mars 2016 at 4:23 PM, tonjek skrev:

Jeg har hatt Variocage, og var relativt fornøyd med det, men syntes det ble trangt inni i forhold til hvor stor plass det tok i bilen. Og jeg har veldig stor bil, og har opplevd at ting i bilen har havnet inne i buret pga stor avstand mellom stengene. Men har man buret i baggasjen uten mye løse greier er det vel ikke noe problem.

Jeg kommer til å gå for Kela på mål så fort jeg får somlet meg til å kjøpe nytt bilbur. emoji4.png Mindre sprinkler og utnytter nok plassen bedre, men man har ikke disse deformasjonssonene som Variocagen har, da. Men den er vel nesten mer for passasjerene i baksetet enn for hunden selv.

Jeg har også bare én hund nå, men planlegger en til. Så jeg tenker jeg kjøper et dobbeltbur med uttagbar skillevegg, og bruker det andre buret til utstyr og baggasje så lenge.

Ja, vi må prøve det i bilen før vi kjøper, og gjerne prøve hunden inni det og. Men ei jeg var på trening med igår hadde faktisk det nyeste dobbeltburet til Variocage i bilen, så fikk sett litt på det der og jeg synes jo det ser veldig fint ut. Har sett litt på Kela burene også, men det selges vel ikke i noen butikker så vanskelig å få sett og tatt på det, vil jo gjerne gjøre det før vi bestemmer oss for noe. Ja, hadde faktisk ikke tenkt på at man kan ta ut skilleveggen! Da kan jo hunden få litt større plass fram til den får søsken :P evt bruke det buret til lagring ja. At jeg ikke hadde tenkt på det, lurt!

På 8. mars 2016 at 4:28 PM, Maries skrev:

Er veldig fornøyd med Variocage :) De har mange ulike modeller, hadde litt utfordringer med å finne bur som passet bilen, og burene kan justeres. Det står stødig i bilen

Så bra :) synes det ser veldig fint ut selv, tenker å prøve det i bilen før vi evt kjøper ja! 

23 timer siden, Sprettballen skrev:

Jeg er veldig fornøyd med Hercules, som jeg har til mine. 

Du kan jo kikke og se om du kan få kjøpt et brukt, så blir det ikke en like dyr investering om du skal bytte det ut? Mange som selger både variocage og hercules brukt. Det er såpass solide og gode bur at det er null stress å kjøpe de brukt :) 

Det var et godt tips, takk! :)

4 minutter siden, Carpediem skrev:

Vi har hatt div bur til våre schæfere opp gjennom. Hercules, Schmit, trønderburet og WT. Jeg er mest fornøyd med WT burene våre ( har et dobbelbur i begge bilene) og jeg kommer nok ikke bytte ut med noe annet, med mindre det er noe som er enda bedre. Det koster litt, men ikke så mye mer enn andre bur har jeg inntrykk av.

WT er vel litt som Kela og selges ikke i butikk? Synes det er litt skummelt å kjøpe bur uten og fått sett og prøvd det. Men ut ifra hjemmesiden ser jo burene veldig bra og solide ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries
2 minutter siden, Melgu skrev:

 

Så bra :) synes det ser veldig fint ut selv, tenker å prøve det i bilen før vi evt kjøper ja! 

 

 

 

Å få prøvd buret først var et lite prosjekt ;) De leveres flatpakket og en del butikker har de ikke ferdig montert og en del tar betalt for å montere buret. Jeg ringte rundt og fant en butikk som hadde mange modeller inne og som ikke tok betalt for å montere buret, så det er greit å undersøke i forkant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om å ta betalt for å sette opp buret.. Det kan umulig være god butikk i lengden..  

Vi har mye herkules bur på jobben min (stort sett 6-7 forskjellige inne), vi monterer alle sammen og legger heller ikke noe på prisen heller selv om det tar litt tid.   Noen fordeler skal kunden ha for å kjøpe et bur hos oss og ikke på nett hvor det er billigere.. 

Kjente jeg blei litt irritert, helt tøysete å ha dyrebutikk og selge gode bilbur hvis de ikke er montert og det i tillegg koster ekstra!  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries
1 minutt siden, Ozzy skrev:

Aldri hørt om å ta betalt for å sette opp buret.. Det kan umulig være god butikk i lengden..  

Vi har mye herkules bur på jobben min (stort sett 6-7 forskjellige inne), vi monterer alle sammen og legger heller ikke noe på prisen heller selv om det tar litt tid.   Noen fordeler skal kunden ha for å kjøpe et bur hos oss og ikke på nett hvor det er billigere.. 

Kjente jeg blei litt irritert, helt tøysete å ha dyrebutikk og selge gode bilbur hvis de ikke er montert og det i tillegg koster ekstra!  

Vet ikke om det er spesielt for Oslo, ble litt satt ut selv, de skulle ha 500,- for det tror jeg det var... Det var flere i Oslo som skulle ha betalt... Det var også litt styr med å få prøvd da jeg ikke kunne garantere om jeg ville kjøpe det før jeg hadde prøvd buret. Fant en butikk i Asker hvor dette ikke var noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Melgu skrev:

Ja, vi må prøve det i bilen før vi kjøper, og gjerne prøve hunden inni det og. Men ei jeg var på trening med igår hadde faktisk det nyeste dobbeltburet til Variocage i bilen, så fikk sett litt på det der og jeg synes jo det ser veldig fint ut. Har sett litt på Kela burene også, men det selges vel ikke i noen butikker så vanskelig å få sett og tatt på det, vil jo gjerne gjøre det før vi bestemmer oss for noe. Ja, hadde faktisk ikke tenkt på at man kan ta ut skilleveggen! Da kan jo hunden få litt større plass fram til den får søsken :P evt bruke det buret til lagring ja. At jeg ikke hadde tenkt på det, lurt!

Så bra :) synes det ser veldig fint ut selv, tenker å prøve det i bilen før vi evt kjøper ja! 

Det var et godt tips, takk! :)

WT er vel litt som Kela og selges ikke i butikk? Synes det er litt skummelt å kjøpe bur uten og fått sett og prøvd det. Men ut ifra hjemmesiden ser jo burene veldig bra og solide ut :)

Jeg kjøpte demoburet til min touran fra sportshund norge. Burene er jo laget til bilmodellene, eller en kan bestille på mål ( noe min samboer gjorde til pajeroen). Skjønner det er slitt skummelt å skulle bestille noe en ikke har sett, tatt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...