Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars

mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå sitter jeg i godstolen og stønner på grunn noe jeg antar er gallestensanfall. Hat Voltaren stikkpiller, men siden jeg er full av utslett og mistenker allergi mot akkurat Diclofenac, så tør jeg ikke ta det. Jobb i morgen, heldigvis skal jeg gå kveld. Får sove frempå i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

41 minutter siden, SFX skrev:

Nå har jeg lært om fenomenet nutscaping.

Jeg trengte ikke å vite om det.

Måtte google dette, og jaaaaavel! Så dette er altså en ting, det altså! Det var jo litt av et påfunn! Og det er klart at folk må slenge seg med på dét! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Jah, nei.. Det tenkte jeg og.. Så tenkte jeg at det var en typisk manneting, gud velsigne de enkle sjelene :aww: 

Ja, det ligger vel litt i konseptet at det først og fremst er en manneting :D

1 time siden, Wednesday skrev:

Måtte google dette, og jaaaaavel! Så dette er altså en ting, det altså! Det var jo litt av et påfunn! Og det er klart at folk må slenge seg med på dét! 

Go nuts!

Jeg skulle legge meg tidlig i kveld, jeg. Der lurte jeg meg selv godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SFX skrev:

Ja, det ligger vel litt i konseptet at det først og fremst er en manneting :D

At det er baller ja, men så vidt jeg veit er ikke boobscaping en ting? Så jeg tenkte mer på denne greia med å dingle reproduksjonsorganene sine i hytt og pine enn testikler :P 

--

AN er jeg ferdig med morgenstellet og kom til å tenke på ett eller annet jeg fikk et glimt av på NRK i går, de intervjuet en som hadde 3 hunder, og var en anelse imponert over at noen hadde så mange hunder. Jeg lurte på hvor resten av hundene hennes var, hun hadde jo bare 3, det er jo ikke så mange :aww: Jeg har for øyeblikket 4, det er ikke noe stress det, liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har puttet innmaten til sorelstøvlene til A i stekeovnen i et siste desperat forsøk på å få de tørre til akebursdag kl 12.  Det burde følge med en advarsel om at man BØR ha skovarmer når man kjøper de støvlene :aww:

Vi skal på skitur når han er på bursdag og i morgen har vi invitert med oss morfaren  til A ut i løypa.  Jeg skal gå med transportpulk etter meg for første gang i mitt liv,  i et forsøk på å dempe farta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 2ne skrev:

Jeg kjøpte både smågodt (det spiste jeg opp i går) og 8 pk med kvikk-lunsj (den spiste jeg opp i dag), så jeg er ikke veldig redd for at godteriet blir liggende så lenge at det går ut på dato her :lol: Håper tilbudet varer lenge, så jeg rekker å kjøpe mer :lol::lol::lol: 

Jah, nei.. Det tenkte jeg og.. Så tenkte jeg at det var en typisk manneting, gud velsigne de enkle sjelene :aww: 

Hvis du allerede har klart å spise det opp så tviler jeg på at du går under kategorien manisk hamstrer kun fordi det er billig :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 2ne skrev:

Jeg kjøpte både smågodt (det spiste jeg opp i går) og 8 pk med kvikk-lunsj (den spiste jeg opp i dag)

9 timer siden, 2ne skrev:

Jeg antar jeg går under "voksen"-begrepet,

2 minutter siden, Stine skrev:

Hvis du allerede har klart å spise det opp så tviler jeg på at du går under kategorien manisk hamstrer kun fordi det er billig :sleep:

Kategorien "manisk hamstrer" skal jeg ikke uttale meg om, men kategorien "voksen" derimot er jeg usikker på om man får gå under ved inntak av så mye godis :P:D 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg irriterer meg ikke så mye over de som kjøper smågodt uansett.  Men for oss som allerede har planlagt hvilken dag "påskeharen " skal kjøpe inn godteri uten at den håpefulle får det med seg er det jækla irriterende å se det minke drastisk hver dag.  Folk kjøper kilovis!  Det er jo latterlig,  hva skal de med det?  Annet enn å sikre seg at ingen andre får kjøpt... Slik som det endte med pepperkakedeig og marsipangris til jul..

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Caroline skrev:

You evil woman! Må ikke skrive sånt, jeg kunne jo ikke la være å google det :|

Jeg har klart holde meg så langt.

...er jeg litt :( over at det ikke er fint vært i dag. Sittet i bunkers hele uken og hørt at det er fint vær ute og håpte på en lang tur i dag. Jaja får se litt på crufts først og spise en lang frokost så tar vi en tur. Hadde egentlig store planer om å fikse ett par ting hjemme, men siden jeg må på jobb i morgen så mistet jeg lysten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag heier jeg på Stine og Tuva på Norsk Terrier Klubb i Kristiansand :D

Også prøver jeg å overtale meg selv til at Iben blir å gjøre det driiiitbra på NKK i mårra ???

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

....sitter jeg ser på juniorhandling Crufts. og drømmer om å en gang gi en haug med juniorhandlere noen kelpier fra meg *fniser* Hadde sikkert blitt sent klage til NKK for forferdelig oppdragene hunder som ikke hunder som ikke lot seg håndtere siden de ikke står stille. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stått opp og må virkelig ta meg sammen og fikse leiligheten idag - ser ikke ut her, etter å ha ignorert alt en alt for lang stund...

Kranglet med Pigg i sofaen om hvor tett det er greit å ligge, dvs nei, du får ikke ligge oppå meg når jeg prøver å spise mat, nei det hjelper ikke at du forsøker å være søt og kosemose hodet mitt (ligg unna brødskiva mi) osv... vi kom til enighet tilslutt. Nå ser han på Fantastic design mens jeg drikker kaffe :P 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles dårlig. Har tatt Ketogan, Voltaren og Tramadol. Legen mente at jeg bare måtte lide meg gjennom anfallet så lenge det ikke er feber. Har iallefall ikke fått utslett, så da er Voltaren renvasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha ser agility på crufts - en kelpie (kanskje wk - så veldig lik ut som Pigg) klarte på noe vis å løpe så fort i slalomen at rumpa hang fast i en pinn, så skikklig snålt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Caroline skrev:

You evil woman! Må ikke skrive sånt, jeg kunne jo ikke la være å google det :|

You and me.... :blink:. Det er bare menn som kan komme på noe sånt.... 

45 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg har klart holde meg så langt.

You strong woman... 

45 minutter siden, JeanetteH skrev:

...er jeg litt :( over at det ikke er fint vært i dag. Sittet i bunkers hele uken og hørt at det er fint vær ute og håpte på en lang tur i dag. Jaja får se litt på crufts først og spise en lang frokost så tar vi en tur. Hadde egentlig store planer om å fikse ett par ting hjemme, men siden jeg må på jobb i morgen så mistet jeg lysten..

Jeg ble litt skuffa over at det ikke var sol i dag - det var jo stjerneklart da jeg gikk og la meg i går kveld... Men vi får vel tusle oss ut på tur. I dag blir det på beina, tror jeg, bare gå lang tur. Willy er fortsatt ikke bra - gikk en kort tur med ham i går, og det var antydning til halting utover kvelden :(

24 minutter siden, JeanetteH skrev:

....sitter jeg ser på juniorhandling Crufts. og drømmer om å en gang gi en haug med juniorhandlere noen kelpier fra meg *fniser* Hadde sikkert blitt sent klage til NKK for forferdelig oppdragene hunder som ikke hunder som ikke lot seg håndtere siden de ikke står stille. :P 

:lol: Du er slem og ondskapsfull, du :lol:. Husker forresten at juniorhandlerne fikk briarder å handle et år på NV. Det gikk faktisk bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

You strong woman... 

Jeg ble litt skuffa over at det ikke var sol i dag - det var jo stjerneklart da jeg gikk og la meg i går kveld... Men vi får vel tusle oss ut på tur. I dag blir det på beina, tror jeg, bare gå lang tur. Willy er fortsatt ikke bra - gikk en kort tur med ham i går, og det var antydning til halting utover kvelden :(

:lol: Du er slem og ondskapsfull, du :lol:. Husker forresten at juniorhandlerne fikk briarder å handle et år på NV. Det gikk faktisk bra :) 

Husker det året de fikk weimaranere :P Det var litt, eh, spennende. Mange av dem som helt tydelig aldri hadde vært på utstilling før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Caroline skrev:

Husker det året de fikk weimaranere :P Det var litt, eh, spennende. Mange av dem som helt tydelig aldri hadde vært på utstilling før. 

Hahahhaa, det kan liksom være et lite sjansespill det der ja! Jeg tenker at man må jo finne raser og ikke minst individer i disse rasene som faktisk har litt erfaring fra utstilling fra før. Et liiiite snev av erfaring i hvert fall :) 

Frokost og kaffe inntatt... må planlegge husvask også - jeg har en trussel om besøk i  morgen hengende over meg, da er det jo greit at det ser ut som om det bor sånn tilnærmet oppegående folk her i huset :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Siri skrev:

You strong woman... 

Nå ble jeg enda mer nysgjerrig 

Akkurat nå, Siri skrev:

:/ Hva med en kiro sjekk? Trenger ikke lengre enn til Kløfta så har du Jenny. 

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Nei jeg tror ikke jeg skal være så ond. Det er vel flere som har testet mine før de har skjønt "ikke smile, ikke le, ikke være glad" osv :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

:lol: Jeg blir imponert om du greier å la være og google det :lol: 

:/ Hva med en kiro sjekk? Trenger ikke lengre enn til Kløfta så har du Jenny. 

Ja, det kan hende vi skulle tatt en tur, men det er visst bra slike behandlere her oppe også :)

:lol: Nei jeg tror ikke jeg skal være så ond. Det er vel flere som har testet mine før de har skjønt "ikke smile, ikke le, ikke være glad" osv :lol: 

Hhahahaaa, det er vel i grunnen det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stine skrev:

Jeg kjøpte mer enn jeg normalt gjør fordi det var billig, selv om vi ikke var oppe i 35 kilo eller hva det var :P Og klart å spise det opp? Det er da ikke vanskelig å spise opp godteri. Det er bare å ha det fremme, det :P 

2 timer siden, blomst skrev:

Kategorien "manisk hamstrer" skal jeg ikke uttale meg om, men kategorien "voksen" derimot er jeg usikker på om man får gå under ved inntak av så mye godis :P:D 

Jeg har økt dosa med kortison, så jeg er sulten/har lyst på noe hele ***** tiden :P 

2 timer siden, Mud skrev:

Folk kjøper kilovis!  Det er jo latterlig,  hva skal de med det?  Annet enn å sikre seg at ingen andre får kjøpt... Slik som det endte med pepperkakedeig og marsipangris til jul..

Jeg veit ikke helt hva slags handlevaner du har, men jeg pleier å kjøpe - også når det er i digre kvanta - fordi jeg vil ha det. Jeg har tenkt å spise det opp. Det ligger ikke noen mindre hyggelige motiver bak, liksom. 

Det er landskapsbilder med testikler i.. De eksemplarene vi fikk se, hadde de stort sett i overkant, så disse mennene har tydeligvis tatt landskapsbilder med mobilen under ballene.. Nei, jeg skjønner ikke helt poenget jeg heller, men jeg er ikke mann og jeg har ikke baller (eller, det har jeg, men ikke fysisk :aww: ), så det er sikkert morsomt på ett eller annet plan? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Siri skrev:

You strong woman... 

Line på Nordisk Heste og hundemassasjeskole (eller hva det nå heter) skal visst være ganske bra også? Holder til ved Brummunddal. Hørt mye bra om hun på Kløfta og hadde med Turbo til en annen Jenny på Årnes om det er nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Jeg blir imponert om du greier å la være og google det :lol: 

Ja, det kan hende vi skulle tatt en tur, men det er visst bra slike behandlere her oppe også :)

Hhahahaaa, det er vel i grunnen det :lol: 

Jeg tenker det så lenge som han har gått nå :) 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er landskapsbilder med testikler i.. De eksemplarene vi fikk se, hadde de stort sett i overkant, så disse mennene har tydeligvis tatt landskapsbilder med mobilen under ballene.. Nei, jeg skjønner ikke helt poenget jeg heller, men jeg er ikke mann og jeg har ikke baller (eller, det har jeg, men ikke fysisk :aww: ), så det er sikkert morsomt på ett eller annet plan? 

Åhhh, men baller i solnedgang og i natur har jeg sett nok av i forsvaret :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling uten godbit i venstre hånd vedvarer. Verbalt signal har han sluttet lytte til fordi jeg har tydeligvis begått for mange tillitsbrudd på det. På håndsignal kommer han oftere inn for å utføre, men setter seg demonstrativt ned i en hvilken som helst annen posisjon enn utgangsstilling når han oppdager at hånden er tom. Når det er godbit i hånden fullfører han fint og sitter superivrig helt klint inntil beinet mitt, som belønning for å shape meg til å ha godisen i hånden: — BRA! Fliiiink mams! Situasjonen virker håpløs, men de to siste dagene har han plutselig gjenfunnet gleden i å komme direkte inn og levere fra seg apportbukken igjen. Den hadde jeg gitt opp og degradert til leketøy - så gir ikke opp håpet om verbal cue utgangsstilling uten godbit i hånden helt ennå. ... Sånn i tilfelle jeg plutselig dør, btw, her er en liste over verbale kommandoer han "kan" og utfører om han vil. Han vet hva ordene betyr når han vet det er godbiter within reach: Ost = stå Pølse = sitt Bacon = dekk Ostepølse m/bacon, altså. Work in progress. Pleier komme flere skritt mot meg når han reiser seg til ost fra avstand. Gjør ofte bacon istedenfor ost. Kan pølse og bacon i de fleste situasjoner, også med ryggen til. Ikke god på pølse og ost under marsj. Må gå sakte og bruke hele kroppen som hjelper for å få borrelåsen til å løsne. Ost, både det å innta posisjonen og å holde den er lengst fra mål og krever mest hjelpere av de tre. Hele lista er work in progress. Han har en viss forståelse av hva ordene betyr, jobben videre er med tid og avstand: Bli (på taust håndsignal full forståelse. Ikke testet ordet uten samtidig håndsignal ennå. Bryter dersom avstanden blir for stor, jeg forsvinner helt ut av syne, eller mobiltelefon løftes for å ta bilde.) Ta med = hent  Takk = levere i hånden  På = frem til target på bakken, frempoter på, tar kontakt uten å snu seg fullstendig inntil videre  Slalom = weave Spin/twirl = medsols/motsols  Bamse (sitte bamse) High five  Gi labb Touch = snute i håndflaten, fingrene nedover skiller fra high five. Ikke jobbet med å holde posisjonen 2 og 3 (heelwork posisjoner) Hinter = gå bak Mellom = sving bakparten og rygg inn mellom beina dersom står, gå mellom beina dersom i bevegelse  Bakk = rygge Leave it = leave it (mat) Haka = hake på henvist target  Kom så = casual "innkalling" Kysselyd med leppene = kontakt  Navn = kontakt Æppæppæpp = stopp det der Rectus (utgangsstilling/marsj på høyre side) Link = Jeg er frekk som fy og prøver ydmyke deg til å gjøre nedverdigende sirkustriks uten å betale. Påbegynt, men tviler på at han forstår ordene: (Jeg har) BIFF! = superinnkalling. Ikke gjort mange nok ganger av manko på jackpot treats og toys når jeg har vært sikker på suksess. Rygg = ligge på siden med magen blottlagt, fordi han ikke klarer ligge stabilt på ryggen, men tipper over. Rull rundt = rulle over og ligge på siden. Vært for lat å fullføre fra dekk til dekk ennå. Vil bare når han er i humør til det. Blir veldig frustrert om jeg prøver lure ham over på ryggen når han er energisk og ikke føler for å kewle og slæcke'n. Teppe = gå til anvist "teppe" og bli der. En mer mobil "Gå til plassen sin". Ikke veldig stabil på den ennå. Godis må presenteres først, legger seg ofte halvveis utenfor, ofte bare nær teppet, utålmodig på frekvensen godbitene hagler i, og reiser seg fort om det går for mange sekunder, men han har en viss forståelse av hva ordet betyr: Godbiter kommer flyvende gjennom luften og lander ca her. Krype fremover er en adferd jeg venter på å få mer av, spontant og frivillig, før jeg setter cue på den. Lokking har jeg som nevnt brent meg på. Manerer i avskjeds-situasjoner er fullstendig fraværende. Plutselig bare snur han rumpa til og går, uten å si adjø - virkelig uhøflig - så "vinke farvel" står også på planen i dag.  
    • Støtter Schæfer 😁😁😎😎 Drømmehunden. Hadde aldri orka Malle, sjukt kule hunder men fy for en int3ns rase... 
    • Jeg har bhg barn og har en ungtispe på 9 måneder.  Jeg begynte alene trening hjemme dag 3. Alene mens e går på do, vaskerommet, ut med boss, ect. Noen min i slengen. At en vanlig valp venter i bil i 10 min mens du leverer i bhg kan ikke være noe big deal eller på noe som helst skadelig for valpen.  Ikke alle er uføre og enslige når de skaffer seg valp og kan følge med på alt valpen gjør til enhver stund. De aller fleste er i jobb/skole.  Ta det helt med ro, ikke gjøre noe stor greie utav alene trening. Inn og utav av rom uten valpen, evt valpen i binge/bur og du går å legger ungen/dusjer ect.  Jeg har i hvertfall den holdningen og synes d fungerer fint  
    • Hadde en utrivelig opplevelse i går. Vi fikk hjemmelekser fra forrige privattime, der målet generelt er godt samspill og lydighet uten godbiter fremme, og vi fikk en spesifikk øvelse å fokusere på: hverdagslig lineføring, uten lokking og luring og bestikkelser. Ede skal ganske enkelt bare holde seg i posisjon fordi han aksepterer mitt lederskap, ikke fordi jeg bestikker ham med godis. Jeg har vært litt sløv og reluctant med de leksene, fordi det blir så dårlig stemning. Ede går skyhøyt i stress når jeg er bestemt og stiller krav. Det er ikke bare testing av lederskap og maktkamp, han blir redd. Som om han får angstanfall og hans verden raser sammen av at hans autonomitet trues. Jeg forstår ham. Samtidig er vi nødt til å få på plass lydighet uten godbiter tilgjengelig. Han MÅ noen ganger bare høre etter, med en eneste gang. Derfor må han ALLTID høre etter med en eneste gang, for han evner ikke skille en alvorlig situasjon fra en øvelse. Han er såpass kunnskapsløs om den naturvitenskapelige verden at han prøver hilse fysisk på mennesker inni forbipasserende biler. Fysikk forstår han seg ikke på. ..så instruktøren har rett og min indre pølsetante har feil. En kan ikke bare dille og dalle og shape og lokke og bestikke absolutt ALT med en så stor hund. Noen ganger må en stille KRAV til hunden som hunden må følge opp uten å stille spørsmål.  Lineføring er mange ganger en sånn situasjon, hvor en må kunne KREVE av hunden at den gjør nøyaktig som den får beskjed om.  ..men jeg er for soft til å være streng nok. Ble instruert til å bruke kroppen som blokkering. Rolig, behersket, men dominant, blokkere og presse ham til å rygge bakover om han passerer skotuppene mine, selvstendig fremoversøkende. Jeg vil gjerne ha resultatet. En hund jeg slipper å hele tiden fokusere på i bekymring for at han kan bryte posisjonen når vi manøvrerer på steder det skjer mye.  ..men metoden er ikke my cup of tea med akkurat denne hunden. Har forsøkt lure meg til å bruke shaping for å oppnå det samme, og det går stadig fremover. Ede kan gå et godt stykke uten noe i hånden, med kontakt, uten utbetalinger nå, men vi er langt fra i mål.  For å få fortgang har jeg blandet litt. Litt mindre godis, aldri i hånden, og høyere krav for å få opp fra lomma, samtidig som jeg har satt grenser ved metoden fra instruktør. Stresser han seg opp og ikke adlyder, men fortsetter bryte fremover, så "legger jeg ham i bakken" (høres så ille ut - det er bare en dekk ved litt press i halsbåndet, ikke så mye at han stritter i mot, bare en veiledning) og så må han ligge til han har stresset ned før vi fortsetter. Dette gikk SÅ fint 4/5 av turen i går. Han har forstått at jeg vil han skal holde hodet ved låret mitt, og han var såååå flink gutt til bare sporadiske godiser. Jeg var SÅ fornøyd med fremgangen. Så gikk vi tom for godis. Ede gikk umiddelbart opp i stress. Vi nærmet oss hjemme. Der er det mer godis.   Han.. Han våknet og må tisse. Kommer tilbake for å fullføre når det behager Herren.  ... Altså, det luktet tomt fra lommene og vi var nær hjemme igjen. Edeward identifies as a labrador når det kommer til mat. Han selger sjelen sin for en tørrforkule. Grønnsaker, blåbær, spaghetti, absolutt alt som ikke smaker direkte vondt er nom nom. Han til og med ser ut som The Cookie Monster.  JEG har kommunisert de spillereglene han nå forholder seg til som om de er naturlover. Vårt forhold er transaksjonelt. Jeg ber ham om noe og han gjør det mot betaling i godis. Det er sånn livet er.  Tomt for godis i lommene er en krisesituasjon, det er en force majeure, og det eneste som betyr noe da er å komme seg fortest mulig til nærmeste godis depot. Ede trodde vi hadde en felles forståelse av det der, men dumme, DUMME muttern sakket farten da han som ansvarsbevisst lagkamerat satte den opp for å hjelpe oss ut av knipa. Hun sakket farten og så forvandlet hun seg til et monster av en syk tyrann som holdt ham igjen og blokkerte og presset ham bakover og "la ham i bakken" og stilte seg til å pause på stedet hvil midt på veien uten mål og mening, med tomme lommer, bare et minutt fra matlageret. Ede gikk i harnisk. Han ble RASENDE. Noen øyeblikk der var jeg sikker på han ville BITE BRUTALT. Det der var på liv og død for ham. Han var så sint. Jeg var forberedt på en virkelig stygg slosskamp mellom oss to. Emergency situation modus kicked in og jeg holdt meg heldigvis iskald og rolig og var sta og bestemt i møte med en så rasende hund som jeg aldri har sett i levende live før. Han ville heldigvis bare gi uttrykk for hva han synes om å fjase bort tid på å ikke haste hurtigst mulig til matfatet og lot seg legge i bakken igjen, tydelig opprørt, tydelig skuffet, tydelig sjokkert over det elendige lederskapet til det dumme nautet som ikke forsto alvoret i situasjonen, men han tok det. Han aksepterte lederskapet og la seg ned. Ingen bitt. Vi kom oss hjem. Vel innenfor døren gjorde han alt han kunne for å beklage utbruddet sitt og skape god stemning igjen. Hoppet og jukket (jeg har avledet valpejukking uten å være sur og streng, så han tror nå tydeligvis det er en hyggelig gest) og var tydelig lei seg for episoden og ville forsikre seg om at relasjonen mellom oss to var fin igjen. ..for å få åpnet matskapet.  Det er ikke bare bare.  Den matmotivasjonen hans er en medalje med en bakside. Gull verdt, men det kjemiske symbolet for gull er også Au.  ... Prøver på en litt kortere lineføringstur i kveld, uten å tømme lommene. Viktig at det lukter innhold fra dem, tydeligvis.   
    • Uten å ha fått svar på spørsmålene fra Simira, som er høyst relevante, så lurer jeg på om hun kanskje synes det er kjedelig å bare gå? Hva slags aktiv rase er det? Vorsteher og border collie har svært ulike interesser og behov. Om det er vorsteher type aktiv rase har jeg ingen tips, men om det er den andre typen, så synes jeg selv det KAN hjelpe å gi hunden oppgaver mens vi går, som øvelser fra ulike former for (kreativ) lydighet.  Tilskudd av magnesium og omega 3 fettsyrer, samt større mengder fullspektret lys inn i øynene hjelper også mot stress på mer generelt grunnlag. Merker godt forskjell på valpen min, som sank veldig i stress kort tid etter påbegynt lysterapi og mer tid utendørs sammen med disse tilskuddene. Så økte han veldig i stress igjen da jeg begynte sløve og glemme gi ham omega 3 og magnesium. Da mener jeg ikke stressnivå døgnet gjennom, men peaks når han blir stresset. Tilskuddene tar brodden av det. ..på min. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...