Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Har den første som lillekrapyl linker til. Men så mye er den ikke verdt[emoji14]Tror ikke jeg betalte mer enn 200 kr, så det var ikke så ille. Har også disse: http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/70255899/ :) Funker veldig fint for oss som gjerne bruker opp en 18 kg sekk på under en måned. Har hele sekken stående oppi begge to for å slippe vasking mellom hver gang.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Skrevet
På 26.2.2016 at 7:52 PM, maysofie skrev:

Hvor har folk fått tak i tønnene sine, kjøpt eller fått?

Jeg har to bøtter fra fra Kremmerhuset med ekstra gummifóring slik at de er tette, går akkurat 7,5kg i hver, tømmer helt og vasker mellom. Sjelden jeg har flere sekker enn én, men har det nå. Har en stående i kennelen også i skapet som er åpen. Vi har hatt mus i boden og liten plass der, dårlig isolert så minusgrader og badstue, så boden er ikke aktuell her i hus. Fôret står på kjøkkenet, per tiden slik: 

image.thumb.jpeg.7b563505ff187d874de8cff

Jeg har den samme fortønnen, uten noe oppi den. Aner ikke hvor mye jeg har oppi, men sikkert samme du sier. Da er mesteparten Tidi sitt for, også har jeg Blondie sitt oppi en vanlig plastpose fra butikken. Resten av foret er i forsekkene i boden.

Skrevet
På 26. februar 2016 at 7:56 PM, Ozzy skrev:

@maysofie har noen fra royal på jobben nå,  bare stikke innom så kan du få en. Den jeg bruker, får plass til 15kg i den :)

Åh, gjerne det! Keo må ha seg noe godis før helga, uansett. Kan vi svippe innom på mandag? :ahappy: 

Skrevet
20 minutter siden, maysofie skrev:

Åh, gjerne det! Keo må ha seg noe godis før helga, uansett. Kan vi svippe innom på mandag? :ahappy: 

Jeg jobber på Kilen på mandag, men bare å stikke innom på stokke og si at Margrethe sa du kunne få en :) ikkenoe stress det :)

Skrevet

Står i sekker i boden. Dessverre. Er på utgikk etter en dunk/tønne. Vurderer de store, hvite dunkene fra ikea. 
Har små bokser som står på kjøkkenet.. hang on skal ta bilde.

Har en boks for hund og en for katt. Veldig praktisk. Rommer 1,5...liter? kg? står 1,5 på dem ihvertfall. 
56d374093b4af_2016-02-2823.19.14.jpg.e96
56d3740d1e386_2016-02-2823.19.30.jpg.a3d 
Til daglig står de slik. Det står vaskemaskin der, men en god åpning hvor vannskålen står, og hundens skål når han ikke spiser. 
Katten... han spiser oppå benken, for valpen spiser seg feit på kattmaten.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...