Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar

Recommended Posts

Skrevet
2 minutter siden, Krutsi skrev:

Ser MGP og stemmer for freddy kalas.. Eneste sangen som virkelig setter seg på hjernen :P 

At den sangen fester seg på hjernen er en bra ting? :blink:

Dog - jeg har allerede glemt den :P 

• Like 2
  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Skrevet

Linusen fikk seg ''kjæreste'' i dag. :lol: Møtte ei JR-tispe i stallen, og først var han typisk hannhund (bare interessert i - kremt - underlivet..), men når de var ferdige med i det satt de og koooste, lenge! Han slikket henne i ansiktet i sikkert et kvarter totalt, mens hun satt der med øynene lukket og bare nøt det. Søte hunder. :D

• Like 3
Skrevet
2 minutter siden, Line skrev:

At den sangen fester seg på hjernen er en bra ting? :blink:

Dog - jeg har allerede glemt den :P 

Nevn en sang som har vunnet finalen og som ikke setter seg på hjernen da :aww: 

• Like 1
Skrevet

Rocky er dødsens fornerma på meg om dagen, han mener jeg driver med dyremishandling. Har ikke fått være med i stallen de siste dagene pga løpetid hos nabobikkja til stallen, som går løs uten noe form for oppsyn på tross av nevnte løpetid. Og blanding av halvblind beagle x bilgal bordercollie mix skal vi ikke ha noe av. :lol: + at jeg ikke gidder sytete hannhund når jeg går rundt og styrer med mitt. Da kan han helder være hjemme og ha ro i hodet sitt. :) 

Hvor lenge kan jeg egentlig forvente at sånn løpetid varer egentlig? Han var veeeeldig interessert i å ri på henne, så tipper stådagene er ganske sånn ca akkurat nå. Ikke at han er dreven avlshund eller noe, men han pleier ikke å gjøre sånt til vanlig på tisper som ikke er på stådagene. (interessert er han jo alltid, men skulle han komme til så pleier han bare å være ekstra sniffende og pågående, men aldri noe mer.) 

Skrevet
11 minutter siden, Krutsi skrev:

Ser MGP og stemmer for freddy kalas.. Eneste sangen som virkelig setter seg på hjernen :P 

Du har ikke stemmerett... :o. Kan noen ta fra henne mobilen???? 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Men jeg husker jo ikke de som ikke setter seg på hjernen da, teita :lol: Men det er lettere å si hvilke, for de er det ikke mange av :P 

Akkurat nå, Siri skrev:

Dette blir flaut...

http://escxtra.com/wp-content/uploads/freddy.jpg

Guest *Kat84*
Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Stem på det verste sier jeg. Så slipper vi å betale ekstra mediaskatt for å arrangere selv. 

Prøvde å se på Baby on Board, men den var kjedelig. Så nå ser jeg Dream House med Daniel Craig :)

Skrevet
3 minutter siden, Siri skrev:

Akkurat nå, Line skrev:

Men jeg husker jo ikke de som ikke setter seg på hjernen da, teita :lol: Men det er lettere å si hvilke, for de er det ikke mange av :P 

Dette blir flaut...

http://escxtra.com/wp-content/uploads/freddy.jpg

jeg bruker selvfølgelig ikke penger på slikt :aww: 

men dere likte vel sang nr 1 best :P:lol: 

Skrevet

Likte nr 4 og 10 best, men ble overasket over boybandet nr 9. De var jo faktisk ikke så værst til boyband å være. :lol: Freddy Kalas føler jeg drukner i alle andre slike party/russe sanger. Men god gang er det jo i den da. :P 

Skrevet
6 minutter siden, Krutsi skrev:

Ven A bailar Conmigo :aww: 

Skrevet

Jeg er forøvrig litt skuffa over at Kate Guldbrandsen ikke hadde frisyren fra -87 :aww:

978x.jpg

Jeg hadde også sånn pannlugg sånn omtrent på den tiden :lol: 

Skrevet (endret)

...er jeg atter igjen eremitt etter at kjæresten (eks var det ja) har vært og hentet tingene sine. Det er både godt og vondt, heldigvis skiltes vi som venner. Trist at det ble sånn, men tror jeg er lagd som skogstroll som leker best med andre i små doser, sånn i lengden.

Og så skal jeg straks slenge en calzone med pepperoni og pesto i ovnen og se om den er noe god og om jeg tåler den, må jo prøve disse nye påfunnene i butikken! Jeg fant ikke pai med feta og spinat da, jeg synes det høres ut som om det kan smake som noe jeg var veldig glad i da jeg bodde i Oslo - börek med spinat og feta! Kan man lage det selv tro?

Endret av Argyr
Skrevet

Jeg syns forøvrig at fjorårets vinnerlåt ikke var spesielt fengende den heller. Det er en sånn låt jeg glemmer hvordan var sånn omtrent i det de slutter å spille den :aww: 

Skrevet
17 minutter siden, Krutsi skrev:

jeg bruker selvfølgelig ikke penger på slikt :aww: 

Puhhhhh...

17 minutter siden, Krutsi skrev:

men dere likte vel sang nr 1 best :P:lol: 

Åffcårs!!! :lol: 

16 minutter siden, 2ne skrev:

Ven A bailar Conmigo :aww: 

:lol: 

12 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg er forøvrig litt skuffa over at Kate Guldbrandsen ikke hadde frisyren fra -87 :aww:

978x.jpg

Jeg hadde også sånn pannlugg sånn omtrent på den tiden :lol: 

Jeg tenkte akkurat det samme... hun burde klipt seg før hun skulle opptre... :aww: 

Og de der boybandgutta synger ekkelt surt... 

Skrevet

Har aldri sett hun programlederen før jeg. :huh: Har jeg sett for lite på TV? Bra stemme, men fy søren for noen stygge tatoveringer. 

Kan vi sende "Voi voi" til eurovisionfinalen? Tror vi har større vinnersjanser med den enn samtlige av kveldens bidrag. :P

Skrevet
Akkurat nå, Rocket skrev:

Hun har så ufattelig rå stemme hun programlederen! :D Heiet skikkelig på henne, var det i fjor hun var med? 

Hun vant Stjernekamp i fjor, hvis jeg ikke husker feil :) 

• Like 2
Skrevet
4 minutter siden, Rocket skrev:

Hun har så ufattelig rå stemme hun programlederen! :D Heiet skikkelig på henne, var det i fjor hun var med? 

Hun er rå, den dama :) 

• Like 1
Skrevet

Jeg er litt sjokkert over russen.. Ble jo slått av samene når det gjelder stemmingen :aww: 

Samer slår alle på stemning :D 

• Like 1
Skrevet

Sånn apropo elgskrekken min , jeg hadde besøk i natt da jeg var ute med hunden... 4 stk , men bare en som gikk over gårdsplassen. Den hadde igrunn store nok bein og kropp :lol: men for en gangs skyld oppførte dem seg nok til at hunden kunne tisse. For hunden så dem ikke engang, selv om det kråsa i kvist overalt :lol: 

(skoene mine er str 42) 

11665442_777351659076046_7786048383427507100_n.jpg

Skrevet

Jeg er litt sjokkert over russen.. Ble jo slått av samene når det gjelder stemmingen :aww: 

Det hadde jeg ikke trodd. Jeg var helt sikker på at Freddy Kalas kom til å vinne. Jeg mener, En godt stekt pizza kom på 3.dje plass i fjor, og Freddy Kalas er jo bra i forhold til Staysman og Lazz :lol: 

Skrevet
15 minutter siden, Artemis skrev:

Har aldri sett hun programlederen før jeg. :huh: Har jeg sett for lite på TV? Bra stemme, men fy søren for noen stygge tatoveringer. 

Kan vi sende "Voi voi" til eurovisionfinalen? Tror vi har større vinnersjanser med den enn samtlige av kveldens bidrag. :P

*Ler* Sa nettop det samme til gubben. Om voi voi hadde vært deltaker nå, med Silya som artist, ville det vært rent bord :)

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Takk for svar.  Nei, jeg har alltid ment og prøvd å unngå å hilse på hunder. At hunden min bare skal lære seg at andre hunder eksisterer, men at han ikke har noe med de å gjøre. Annet enn de 2-3 hundevennene han har. Det skal jo sies at vi bor på landet, så ferdes mest i skog og fjells, så vi møter ikke folk eller hunder så ofte hjemme. Men han er veldig trygg og grei, mtp han har vært med meg på jobb over hele landet siden han var 10 uker. Har tatt han med meg inn til byen ved noen anledninger for sosialisering, altså se men ikke røre, og det går stort sett kjempe flnt. Men da er det mer avstand, og jeg har prøvd med alle mulig godbiter og ball, og det er som en bc flest at det er ballen som er best. Men det bruker vi svært sjeldent da han girer seg opp altfor mye og mister fokus. Med ballen kan han være løs blant hunder og folk uten å bry seg om de. Hadde vært morsomt å hatt halvparten av fokuset hans uten ball, som han har med ball 😀 Nå blir han 2 år om en mnd, og problemet rundt hunder har blitt mye bedre. Og vi har ikke gjort noe annerledes egentlig, annet enn å prøve å få mer avstand. Han kan løfte litt på halen og pelsen, men ingen bjeffing eller knurring. Han lander veldig fort etter vi har passert også. Hadde ett tilfelle hvor en liten hund løpt mot og bjeffet og herjet i inngjerdet hage, da dro han i båndet og reiste litt pels. Men ingen lyd da heller, men ble fint med videre og snuste for seg selv i grøfta mens den andre holdt på i bakgrunn. Mye av det er nok pga båndet virker det som også. I langline hvor han får fler forsøk og muligheter til å tenke selv, før lina blir stram så går det bedre enn i kort bånd hvor det kanskje blir stramt med en gang. Så jeg tror jo vi er på bedringens vei, og at det vil bli enda bedre mellom 2 og 3 år 🤞
    • Ikke et dumt spørsmål i det hele tatt! Det er faktisk veldig lurt å tenke på både helse, mengde og hva slags belønning man bruker. Til valp ville jeg brukt små, myke godbiter som er lette å spise raskt. Poenget er at bitene skal være bittesmå, spesielt når du belønner ofte. Bruker du mye godbiter i trening, kan du gjerne ta litt av dagsrasjonen og bruke den som treningsmat. I starten belønner man ofte, fordi valpen skal forstå hva som lønner seg. Etter hvert som atferden blir mer stabil, kan du begynne å belønne mer variert: noen ganger godbit, noen ganger ros, noen ganger lek, noen ganger å få snuse, hilse eller løpe videre. Lek kan også være en veldig god belønning, særlig for valper som synes drakamp, jaktlek eller leke sammen med deg er gøy. Du trenger ikke ha alle lommer fulle for alltid, men i valpeperioden er det smart å ha belønning lett tilgjengelig. Etter hvert faser du ikke belønningen helt ut, men du belønner sjeldnere og mer strategisk. Jeg har skrevet mer om ulike typer belønning her: Belønning – hvordan og med hva belønner jeg hunden min?
    • Jeg har en venninne som har to hunder mad navn Emmy og Lilly, så det var litt morsomt! Jeg synes Emmy er finest av de tre
    • Ja, det kan absolutt virke som om en hund har “null sosiale ferdigheter”, spesielt hvis hun har hatt lite gode erfaringer med andre hunder, dårlig sosialisering, mye stress eller har lært at konflikt er den tryggeste strategien. Men ofte handler det ikke om at hunden “ikke gidder å forstå”, men at hun blir så stresset, usikker eller gira at hun ikke klarer å lese signalene godt nok. Da kan hun enten bli for intens, gå for tett på, overse dempende signaler eller reagere kraftig når andre hunder sier ifra. Jeg ville ikke latt henne “finne ut av det selv” med andre hunder hvis det stadig ender i konflikt. Da får hun bare mer trening i feil strategi, og de andre hundene får en dårlig opplevelse. I stedet ville jeg jobbet med veldig kontrollerte møter: god avstand, rolige hunder, korte økter, parallelle turer og pauser før det bikker over. Målet er ikke nødvendigvis at hun skal bli sosial med alle hunder, men at hun lærer å være rolig rundt andre hunder uten å måtte bort, mase, kjefte eller skape konflikt.
    • Hei! Jeg ville vært litt forsiktig med å tolke dette som “bølling”, selv om det kan se sånn ut. Hos usikre hunder kan bjeffing fort bli en strategi som fungerer: “jeg bjeffer, og da får jeg mer kontroll / den andre hunden holder avstand”. Selv om nabohunden er snill, betyr ikke det nødvendigvis at Lilje opplever situasjonen som trygg. Jeg ville derfor ikke latt henne være tett på ham når hun kjefter, men heller bruke ham som en trygg treningshund på større avstand. Gå parallelle turer der hun slipper direkte kontakt, blikk og press. Belønn rolig atferd, snusing, kontakt med deg og det å kunne se ham uten å reagere. Hvis hun begynner å kjefte, er dere sannsynligvis for nærme eller situasjonen varer for lenge. Målet er ikke at hun skal “skjerpe seg”, men at hun lærer en annen strategi enn å skremme bort. Og for nabohundens skyld er det helt fair å skjerme ham fra å bli kjeftet på tett oppi. Jeg ville fortsatt brukt snille hunder i treningen, men med mer avstand, kortere økter og mindre direkte samhandling. Jeg har skrevet mer om dette her: Hunden bjeffer på andre hunder – hva kan du gjøre?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...