Gå til innhold
Hundesonen.no

Leker og tygg i hundegård


Recommended Posts

Noen som har tips til leker, tyggeting og andre stimuli om kan være fint å ha i hundegård? :flowers: 

Snakk om hunder som får trening og tur som seg hør og bør, bare så vi har det klart. Men i løpet av hverdagen blir det noen timer i hundegården alene/sammen med annen hund. I den sammenheng skulle jeg gjerne hatt noe å gi eller lage til i gården slik at de kan være aktiv om de ønsker uten å bare løpe rundt for ingenting, selv om inntrykket er at de bare ligger inne og sover mesteparten av tiden. Er snakk om egen oppvarmet inneavdeling og tilhørende luftegård.

Ettersom hundene står uten direkte tilsyn mesteparten av tiden, ønsker jeg gjerne leker, tygg og eventuelt annet som ikke er lett å sette i halsen eller ødelegges slik at farlige situasjoner oppstår. Hønemor, hundene får hverken ha halsbånd eller dekken på i tilfelle noe skulle skje :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Meg skrev:

hvis de er flere sammen, pass på evt ressursforsvar! Har har vi ikke tyggebein liggende. men vi har kong og zygoflex (? - fra europris) samt kvister og vedkubber

Ingen med ressursforsvar, heldigvis. Men mtp ting med mat, som fylt kong så får de ikke det sammen uten tilsyn, selv om de respekterer hverandres minste signaler :) 

Tygger de på treet? For den ene maltrakterer tre som en bever, redd for flising.

Skal iallefall finne frem kongene mine, hvor enn de har tatt veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får de en dentastix når vi setter de inn på hunderomet (med utgang til hundegården). De har noen få leker der, men skjeldent de gidder å leke med dem (ser de via web kamera). Har en stor kong, en fleece dra leke og et leketau med ball.

Siden de ikke er noe intr i disse så gidder jeg ikke kjøpe noe mer/flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, maysofie skrev:

Ingen med ressursforsvar, heldigvis. Men mtp ting med mat, som fylt kong så får de ikke det sammen uten tilsyn, selv om de respekterer hverandres minste signaler :) 

Tygger de på treet? For den ene maltrakterer tre som en bever, redd for flising.

Skal iallefall finne frem kongene mine, hvor enn de har tatt veien!

bevere her og, det har gått bra hittil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...