Gå til innhold
Hundesonen.no

New York - hva bør man oppleve?


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Jeg reiser til New York neste uke og lurer på om sonisene har noen hotte tips til hva man burde oppleve? 

Vi tenkte blant annet å sjekke ut et Broadway show, teste bylivet, Central Park og kanskje stå på skøyter der. Sånn ellers tror jeg ikke vi har planlagt noe. Har noen vært der og kan anbefale noe, eller har noen tips til ting de ville gjort om de hadde vært i New York? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var litt stas å se utsikten over NY fra Empire State Building. Anbefales.
Og så ihvertfall første gangen man er der, ta en av bussrutene rundt i byen der man kan gå av og på som man vil. Da får man med seg mye. Eks Chinatown, se frihetsgudinnen osv. Alt ettersom hva man ønsker å få med seg :)

Jeg synes M&M butikken var litt kul opplevelse. Alt er så stort og mye av, og overdrevent. Den finner du på på Time Square, og der er det generelt liv og butikker. 

Hvis du tenker å shoppe en del, så anbefaler jeg en outlet. Ta med deg litt i kofferten når du drar over og shopp det du har råd og plass til til hjemturen. Folk tar med egne kofferter på de stedene og fyller :P Det er flere outleter, men den jeg synes virker best er den som ligger litt utenfor sentrum. Mot Newark-flyplassen, The Mills at Jersey Garden. Der har du alt på et sted og det går buss fram og tilbake. Veldig kjekt!
Du har alt fra litt eksklusive butikker, til mer Helly Hansen, GAP og sånne ting. Så du må ikke kjøpe Dolce & Gabbana jakke liksom :P 

God tur, det blir moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse bra tips :D

Times square skal vi selvfølgelig til :D Det glemte jeg å skrive. Jeg har hørt at det er kult å se utsikten over byen, men ble anbefalt Rockerfeller bygningen ovenfor Empire state, for det var færre høye bygninger rundt den, så man så visstnok mer. Men Empire state er jo kjent, så vi får se hva det blir.

Jeg har hørt at shopping er litt dyrt der jeg. Men er outlettene greie i pris altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockefeller er sikkert bedre, det vet jeg ikke. Du får sjekke det ut. Shopping er dyrt ja! Men outletene har gode tilbud, så om du ønsker å shoppe så anbefaler jeg det. Jeg kjøpte ikke mye andre steder for å si det sånn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victorias secret selvfølgelig :) også er det veldig gøy og gå på Broadway. Spesielt om det er noen kjente skuespillere med!

Ellers er egentlig alt i New York verdt å få med seg. Bare det og kjøre fra flyplassen og inn i byen er en opplevelse i seg selv :wub:

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:heart: New York :heart:

Anbefaler et besøk på Staten Island, evt. Frihetsgudinnen. Central Park er nesten et must å få med seg. Ellers så synes jeg det var fint fint å bare rusle rundt i gatene og se på livet og folket :D 

Kos deg masse, tror nok ikke du vil bli skuffet :D New York er fantastisk! Jeg er misunnelig, for jeg vil så gjerne tilbake dit :heart: Og det skal jeg EN dag..... :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja også Vicotria's Secret, helt enig! :P
En annen ting som kan være litt alright er å se litt av Brooklyn. Var en del Nordmenn som havnet der fra 20-tallet et sted. Flere steder har eller hadde norske navn. Eighth Avenue ble kalt Lapskaus gata eller noe sånt en gang i tiden. Usikker på om den fortsatt gjør det altså. De hadde norske restauranter og sånn der. Sikkert ikke sånn lenger nå, men litt artig sånn historisk sett. Jeg leste en bok som het "A tree grows in Brooklyn" en gang, der handlingen forespilte seg på den tiden. Fikk lyst til å se hvordan det ser ut nå kontra hvordan jeg så det for meg fra boken i "gamledager".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Nymeria skrev:

Rockefeller er sikkert bedre, det vet jeg ikke. Du får sjekke det ut. Shopping er dyrt ja! Men outletene har gode tilbud, så om du ønsker å shoppe så anbefaler jeg det. Jeg kjøpte ikke mye andre steder for å si det sånn :P 

Jeg har ikke en stor trang for å shoppe egentlig. Jeg var nylig i London, så da fikk jeg ut litt av shoppingbehovet. Men jeg skal huske på outlet om vi føler for det :D

Jeg var blant annet på Victoria Secret i London, så med mindre reisefølget veldig gjerne vil på det i NY så føler jeg meg egentlig ferdig med den opplevelsen :) 

18 timer siden, Alvira skrev:

Jeg trives generelt sett bedre i downtown enn uptown. Koselige gater, butikker og cafeer og ikke minst mindre folk! Soho, Tribeca, Greenwich village og east  village er alle kjekke steder. :) 

Vi skal bo i uptown, men klart vi må sjekke ut downtown og. Så i en film som var filmet i NY en bro som gikk over til Brooklyn. Syntes det så litt kult ut der!

18 timer siden, puddellover skrev:

American Museum of Natural History! Vi dreit oss ut, dro til historisk museum, og hadde ikke tid til naturhistorisk. Men det er jo naturhistorisk som er stas da!

Ja, det glemte jeg å skrive! Det skal vi selvfølgelig også innom :D 

16 timer siden, Cavalierflat skrev:

Ellers er egentlig alt i New York verdt å få med seg. Bare det og kjøre fra flyplassen og inn i byen er en opplevelse i seg selv :wub:

Å, spennende :D Kjøre gul taxi! 

16 timer siden, Mardina skrev:

:heart: New York :heart:

Anbefaler et besøk på Staten Island, evt. Frihetsgudinnen. Central Park er nesten et must å få med seg. Ellers så synes jeg det var fint fint å bare rusle rundt i gatene og se på livet og folket :D 

Kos deg masse, tror nok ikke du vil bli skuffet :D New York er fantastisk! Jeg er misunnelig, for jeg vil så gjerne tilbake dit :heart: Og det skal jeg EN dag..... :D 

Ja, jeg hørte i går om en ferge som går forbi Frihetsgudinnen. Det var visstnok en fin tur. 
Takk, jeg gleder meg :D Første gangen min utenfor Europa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for Victoria's secret anbefaler jeg American Eagle. De bruker relativt sunne modeller og uretusjerte bilder. Jeg synes det er bedre kvalitet på tøyet også, men det er sikkert bare fordi jeg liker de mye bedre. :P AE.com ihvertfall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...