Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016

soelvd
 Share

Recommended Posts

• Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Jeg er så hormonell i dette svangerskapet at jeg nesten setter meg ned å griner.. Jeg har jo grått for alt annet, føles det ut som, så hvorfor ikke liksom? :lol: 

men kjære vene så slitsomt det er.. Jeg er jo helt sprø, kjennes det ut som.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C er skikkelig ikke i form... ikke er det helt klart hva som plager han men jeg antar vond hals da han er forkjøla.

Men før har han alltid roet seg på brystet mitt, men nå var alt krise... helt til han tilslutt slukna i voksensenga 2t senere.

Håper han sover seg mye friskere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, syke barn er ikke gøy. Stakkars små. 

Får man svar om bhg plass på brev og, eller bare inne på alltinn? Vi kommer ikke inn med passordet de har sendt oss (har ikke byttet).
Skal ringe de imorgen, men kan jo hende dere vet det allerede nå! :lol: (Altså om vi burde ha fått et brev i tillegg hvis vi har fått tilbud om plass.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marie skrev:

God bedring, syke barn er ikke gøy. Stakkars små. 

Får man svar om bhg plass på brev og, eller bare inne på alltinn? Vi kommer ikke inn med passordet de har sendt oss (har ikke byttet).
Skal ringe de imorgen, men kan jo hende dere vet det allerede nå! :lol: (Altså om vi burde ha fått et brev i tillegg hvis vi har fått tilbud om plass.) 

Vi fikk brev under 1 uker etter at vi hadde søkt i fjor med svaret :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig praktisk med ped.leder som bor her oppe.  Lillemor skulle i barnehagen i dag men hadde feber i går så det utgår.  Sendte melding om det, da kom det tilbake at da kommer hun innom med karsen til lillemor :ahappy:  og om vi trenger tingene hennes i påsken. Herlig, da slipper vi å dra innom for å hente vottene :D

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her! Så koselig å bli husket på altså ... Det har bare vært en veldig travel og krevende start for oss, men vi har det bra, og det går bedre og bedre. Lille L er verdens skjønneste lille vesen, og vi koser oss masse, men det er jammen også en stor omveltning i livet å bli mamma! Særlig når starten blir så vanskelig som den ble. Men fra nå av tror jeg bare det vil gå bedre og bedre!! Jeg er litt restriktiv på bilder på nett, men slenger ut ett fra da hun bare var et par dager gammel. Tenk at hun er to uker allerede, det er helt utrolig hvor fort dagene flyr! 

20160309_093755.jpg

• Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Aya skrev:

Jeg er her! Så koselig å bli husket på altså ... Det har bare vært en veldig travel og krevende start for oss, men vi har det bra, og det går bedre og bedre. Lille L er verdens skjønneste lille vesen, og vi koser oss masse, men det er jammen også en stor omveltning i livet å bli mamma! Særlig når starten blir så vanskelig som den ble. Men fra nå av tror jeg bare det vil gå bedre og bedre!! Jeg er litt restriktiv på bilder på nett, men slenger ut ett fra da hun bare var et par dager gammel. Tenk at hun er to uker allerede, det er helt utrolig hvor fort dagene flyr! 

20160309_093755.jpg

Så fin hun er :wub: Slapp dere unna intensiven? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martine skrev:

Så fin hun er :wub: Slapp dere unna intensiven? 

Takk!! Ja, vi gjorde det! Tøff liten frøken :) Fikk veldig god oppfølging på barsel :)

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig hun er @Aya:wub:

Jeg synes ikke det er lenge siden du snakket om at du drømte om å få en baby, nå er drømmen oppfylt, og for en vakker drøm det ble! Virkeligheten er jo ofte både mer strevsom og enda mer fantastisk enn drømmene! Når det gjelder bilder så kan du jo legge dem ut en avgrenset tid og be om at ingen siterer med bilde. 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, @Aya! @Symra&Pippin har helt rett. Det er så mye mer enn man kan se for seg før man faktisk sitter der, på godt og vondt. Tungt av og til, men så uendelig berikende og verdt hvert sekund med jobb og bekymring. Omstillingen er jo enorm! Jeg er glad hun er trygg på utsiden nå og at det går bra med dere. 

Håper du legger ut litt bilder av og til som du sletter igjen, for hun er jo aldeles nydelig og det er jo så koselig å se. :) Men føles det feil så skal du selvfølgelig ikke gjøre det for vår del. Jeg er bare ego her jeg sitter. :) 

Masse lykke til framover! 

Her har vi kommet hjem fra første økt av påskeferien. Vi har vært på Oslotur og så en tur til farforeldre i Vestfold. Nå blir det et par dager hjemme før vi reiser avgårde på hyttetur med forhåpentligvis skiføre og sol. 
H ble skrevet inn på skolen i begynnelsen av måneden og det tror jeg kommer til å bli helt utrolig bra. Har så god magefølelse på skolen vi valgte, han kommer til å stortrives og lære så enormt mye på en fin måte. Læreren er helt herlig. Varm og god, tydelig og fin. Hvis jeg regnet riktig blir de 17 i klassen på to voksne, helt perfekt det.
Det skal bli ufattelig godt å legge en middelmådig barnehage bak seg, det har vi lengtet etter lenge. I mellomtiden utnytter vi siste året uten obligatorisk oppmøte og tar han ut så mye som overhodet mulig. Jeg og H har vært på flere turer sammen, både i by og på land og det er innmari fint. 
Han har blitt så stor og alt går av seg selv nå. Fint og trist samtidig. :heart: 

Fra innskrivingen. H har skjønt greia med å rekke opp hånda.  :) (Han var SÅ flink! Og jeg SÅ rørt og sett inn alt annet emosjonelt ræl som jeg følte på akkurat den ekstra store dagen :heart: )

25959769355_57ebe4176a_z.jpg

På flyet til Oslo i februar

25959769255_be8bb98afa_z.jpg

På hyttetur

25327078994_1c4ec67ebe_z.jpg

Og i full fart på skøytebanen

25959871285_f3c5128e51_z.jpg

• Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er krabbestadiet til frøkna tilbakelgt, her løpes det stort sett, og hun løste koden med å reise seg selv på egenhånd i går så krabbing er hun tydeligvis ferdig med helt nå. Hun blir så stor! :blink: Men det er nå det er sikkelig moro, begynt å leke ordentlg med ting, ser at hun skjønner det meste vi sier til hun, som å lukke døra/ skuffe , hente ting osv. Og hun begynner å få litt interesse av å sitte stille og høre på boklesing og se på bildene i den og ikke bare sprelle og stikke av :lol: 

også har hun hoppet fra str 74 til str 86, 80 trengte vi vist ikke å bruke :lol: 

og om under 2 uker er det bhg start :D 

på onsdag reiser vi på fjellet, planen er å komme oss på hovedfjellhytta så da blir det i såfall frøknas første tur med snøscooteren, så hun har fått en liten rosa hjelm til det :aww: og siden svigers også er der kommer de til å stå opp med hun på morningen, og det kjenner jeg er helt greit sidenvi er tilbake på å stå opp mellom 05.-05.30 igjen :P 

God påske :D 

• Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 30 :D Føles ikke lenge siden kynnerne tok seg opp fra dag til dag og vi måtte forberedeoss på det verste i uke 20. Nå skal dere bare se jeg må settes i gang to uker på overtid - men det får heller gå :P 

Skal faktisk til Oslo i morgen, middag, konsert og hotellovernatting med mannen. Spent på hvordan det går med Tuva, hun har vært veldig sånn at hun ikke vil vi skal gå noe sted, men har falt veldig til ro her de siste par dagene og virker veldig klar på at hun skal kjøpe is til bestemor og bestefar på butikken når vi reiser, og det er greit. Men mammahjertet er veldig spent og jeg klarer ikke se for meg at sippe-meg orker dra om hun blir lei seg :P 

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker her! :) Det er en milepæl det også, nå er babyen levedyktig utenfor magen. Men jeg foretrekker å ha litjmor på innsida enn så lenge ;) Nå ser det ut som jeg har svelga en fotball og det er mye liv i magen. Det er koselig! :heart:

• Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og elle meller om jeg skal ringe legevakta for tips, eller om jeg skal vente til i morgen og ringe legekontoret. Lillemor har ikke bæsjet siden lørdag. Hun har prøvd et par ganger uten resultat. Begynner å bli småbekymret for at det skal bli fryktelig vondt for henne, foreløpig er hun "ok" form (forkjøla med litt feber og masse snørr og gørr).  Vi pleier å bytte bæsjebleier to ganger daglig.

Ringer man legevakten og spør før eller etter barnet blir plaget? Har flytende parafin i hus jeg kan gi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raksha skrev:

Sitter og elle meller om jeg skal ringe legevakta for tips, eller om jeg skal vente til i morgen og ringe legekontoret. Lillemor har ikke bæsjet siden lørdag. Hun har prøvd et par ganger uten resultat. Begynner å bli småbekymret for at det skal bli fryktelig vondt for henne, foreløpig er hun "ok" form (forkjøla med litt feber og masse snørr og gørr).  Vi pleier å bytte bæsjebleier to ganger daglig.

Ringer man legevakten og spør før eller etter barnet blir plaget? Har flytende parafin i hus jeg kan gi. 

Har du prøvd med svisker eller noe? 

Jeg hadde sikkert gitt henne en dråpe eller to med parafin :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Krutsi skrev:

Da hadde jeg nok gitt litt parafin.. Mye tyder på en forstoppelse da, og det blir neppe noe bedre.. 

Men som du vet; nå er ikke jeg noen lege da.. :P 

Akkurat nå, Martine skrev:

Om det går, så hadde jeg prøvd å ta tempen rektalt. Evt med olje eller noe på tempmåleren. 

Prata med sykepleier, hun sa gi væske og se an til i morgen. Hun kunne ikke noe om parafin og ville ikke uttale seg. Så da gjør vi det. Febern skal vi sjekke før hun legger seg, så kan klæsje på med litt godt med olje. 

22 minutter siden, Wednesday skrev:

Her er det en som har fått falsk krupp. Bjeffende hoste, høres ut som en liten yap-yap-hund. 

Oida! Hvordan er formen hans? 

Hun er så hjelpsom :aww: 

25357063144_f80d82c447_b.jpg

Bonden blir så imponet år jeg knekker sammen i latter og tar bilde istedenfor å fjerne henne :lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Raksha skrev:

Oida! Hvordan er formen hans? 

Hun er så hjelpsom :aww: 

25357063144_f80d82c447_b.jpg

Bonden blir så imponet år jeg knekker sammen i latter og tar bilde istedenfor å fjerne henne :lol: 

Leste litt om det, og det kan visst bli ganske dramatisk med sykehus og greier. Men vi er langt unna det. Han bjeffer og hiver litt etter pusten sånn at jeg må ta han opp litt, så gir det seg ganske greit igjen. Håper det holder seg sånn.

Søt! :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...