Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ooh ile inn på nøstebarn. Høres skrekkelig  dyr ut da. 

 

Nøstebarn har VISSTNOK alltid salg i februar. Jeg skal innover i Trondheimsbutikken første uka i februar så kan se etter den der om salget ikke gjelder nettbutikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, *Marianne* skrev:

"Ukens oppdatering" fra denne fronten? Baby er fortsatt liten, men har det bra. Men nå har blodtrykket mitt begynt å øke, fra å ha vært helt stabilt hele veien. Så det ved kontroll på mandag, og det var fortsatt litt høyere enn foretrukket i dag. Skal på samtale med jordmor på mandag, og må være forberedt på innleggelse da hvis blodtrykket fortsatt er høyt/stigende... Legen gikk faktisk så langt som å si at hun så for seg mulig fødsel ila uke 35/36, dvs neste uke eller uka etter... Har på en måte ressonert meg fram til at de sikkert har lavere terskel for å sette i gang fødsel/ks relativt fort nå ift sist, da var det jo et stort poeng å komme forbi uke 32 (som vi akkurat rakk før blodtrykket var farlig høyt), nå er vi jo godt forbi det mtp utviklingen til babyen...

Merkelig nok er jeg liksom roligere nå, enn tidligere, men nå føles det liksom som vi har kommet så "langt"... I og med at han ligger i seteleie, så tilsier det meste også at det blir ks, noe jeg kjenner at på en måte er litt "nederlag" (man vil jo være sterk urkvinne), men kanskje det er litt lettere når det er så klare argumenter for ks... Merkelig følelse, uansett... 

Vi ligger merkelig likt i løypa Marianne! Her er siste rapport også at baby er liten, men utover det har hun det bra, og at mitt blodtrykk også har begynt å øke, fra å ha vært relativt stabilt hele veien. Det er godt du har kommet så langt som du har, og jeg tenker også at det kanskje er lettere å forholde seg til når ting blir så planlagt i forkant som det blir nå? At avgjørelser blir tatt mens situasjonen fremdeles er under kontroll liksom? Jeg vet ikke, men jeg hadde nok kanskje følt det sånn selv. Forresten (og dette vet du jo, men jeg sier det likevel) er jo ikke ks et nederlag. Når det er det beste for babyen (og for mor) er det en fantastisk løsning og mulighet! Du er tøff :) Masse lykke til videre, og jeg håper virkelig at det går veldig bra med dere fremover!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Nøstebarn har VISSTNOK alltid salg i februar. Jeg skal innover i Trondheimsbutikken første uka i februar så kan se etter den der om salget ikke gjelder nettbutikken?

Gjerne det! Ikke heeelt det jeg er ut etter, men de er knallgode se dressene der og. 

25 minutter siden, Krilo skrev:

Har du sjekka nettbutikken til name it? De har i hvertfall hatt fleecedresser i den str :) 

@Raksha

Skal sjekkes! 

 

Hurra for små men fine bebiser både hos @*Marianne* og @Aya:wub: 

Er ikke bra å få barn, jeg blir helt sippete av å lese om deres små :wub:   Alle krimserier der barn er involvert er helt grusomt å se på og medfører minst en ekstra sjekk av lillemor, nyhetssaker om barn... *grøss* 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tinkie skrev:

:ermm: Han har bare brødre...

:teehe: 

Det finnes visstnok teknikker man kan bruke i forhold til timing og sikkert andre ting for å høyne sannsynligheten for det ene aller andre kjønnet, men det er nok vanskelig å kontrollere 100%. Blant annet leste at jeg det er "guttesæden" som svømmer raskest, og "jentesæden" som overlever lengst, så sæd som blir liggende lenge og "vente" på egget er mest sannsynlig jentesædceller, mens de som kommer fort frem på et ventende egg heller er guttesæd, slik at man skal kunne time det i forhold til sex og eggløsning. Om det er hold i det eller om det i det hele tatt går an å påvirke det slik aner jeg ikke :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Raksha skrev:

Gjerne det! Ikke heeelt det jeg er ut etter, men de er knallgode se dressene der og. 

Skal sjekkes! 

 

Hurra for små men fine bebiser både hos @*Marianne* og @Aya:wub: 

Er ikke bra å få barn, jeg blir helt sippete av å lese om deres små :wub:   Alle krimserier der barn er involvert er helt grusomt å se på og medfører minst en ekstra sjekk av lillemor, nyhetssaker om barn... *grøss* 

 

 

Takk Rak! Jeg dristet meg til å se to episoder av jordmødrene i går, og jeg hulket så høyt at hundene kom for å trøste. Det var ikke snufsing altså, det var mer ... uling. :teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aya skrev:

Vi ligger merkelig likt i løypa Marianne! Her er siste rapport også at baby er liten, men utover det har hun det bra, og at mitt blodtrykk også har begynt å øke, fra å ha vært relativt stabilt hele veien. Det er godt du har kommet så langt som du har, og jeg tenker også at det kanskje er lettere å forholde seg til når ting blir så planlagt i forkant som det blir nå? At avgjørelser blir tatt mens situasjonen fremdeles er under kontroll liksom? Jeg vet ikke, men jeg hadde nok kanskje følt det sånn selv. Forresten (og dette vet du jo, men jeg sier det likevel) er jo ikke ks et nederlag. Når det er det beste for babyen (og for mor) er det en fantastisk løsning og mulighet! Du er tøff :) Masse lykke til videre, og jeg håper virkelig at det går veldig bra med dere fremover!

Ja, det der er rart altså, to stk i nesten identisk situasjon?Håper du fortsatt blir fulgt godt opp, og at du har noen å spørre hvis du bekymrer deg for ting... Jeg er jo ingen ekspert på noe, men jeg gjorde meg jo noen erfaringer sist, og det er jo andre som også har det her...

 Jeg tror jeg har kommet til det at jeg syns det er veldig greit at det er litt mer "kontrollert" enn sist, og håper at de ikke lar det gå så langt som sist for min del, med tanke på at vi har kommet så langt for babyen sin del. For det tok en stund før blodtrykket var normalt sist, og føltes dramatisk. Særlig i ettertid når jeg så litt tilbake. Også føler jeg at det er litt lettere å godta ks når det er noen som sier at sånn må det bli. Hvis alt gikk som normalt, og jeg pga seteleie, skulle velge selv, og DA hadde valgt ks. Så hadde sikkert ubestemsomme meg greid å tenke masse på det i ettertid?

Det vi lurer litt på nå er situasjonen for babyen hvis han blir født i uke 35/36. Og alt er normalt (bortsett fra litt lav vekt). Sist var vi jo fire uker på nyfødtintensiven. Som nok var ganske kort mtp fødselsvekten. Vet at det ikke finnes noe fasit, men vi har jo et håp om bittelitt kortere tid der denne gangen. At kanskje ting er litt mer ukomplisert... Som dere skjønner prøver nå hjernen min å planlegge noe som det ikke går an å planlegge. Organisatoren greier ikke helt å bare la dette være helt uforutsigbart....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, *Marianne* skrev:

Ja, det der er rart altså, to stk i nesten identisk situasjon?Håper du fortsatt blir fulgt godt opp, og at du har noen å spørre hvis du bekymrer deg for ting... Jeg er jo ingen ekspert på noe, men jeg gjorde meg jo noen erfaringer sist, og det er jo andre som også har det her...

 Jeg tror jeg har kommet til det at jeg syns det er veldig greit at det er litt mer "kontrollert" enn sist, og håper at de ikke lar det gå så langt som sist for min del, med tanke på at vi har kommet så langt for babyen sin del. For det tok en stund før blodtrykket var normalt sist, og føltes dramatisk. Særlig i ettertid når jeg så litt tilbake. Også føler jeg at det er litt lettere å godta ks når det er noen som sier at sånn må det bli. Hvis alt gikk som normalt, og jeg pga seteleie, skulle velge selv, og DA hadde valgt ks. Så hadde sikkert ubestemsomme meg greid å tenke masse på det i ettertid?

Det vi lurer litt på nå er situasjonen for babyen hvis han blir født i uke 35/36. Og alt er normalt (bortsett fra litt lav vekt). Sist var vi jo fire uker på nyfødtintensiven. Som nok var ganske kort mtp fødselsvekten. Vet at det ikke finnes noe fasit, men vi har jo et håp om bittelitt kortere tid der denne gangen. At kanskje ting er litt mer ukomplisert... Som dere skjønner prøver nå hjernen min å planlegge noe som det ikke går an å planlegge. Organisatoren greier ikke helt å bare la dette være helt uforutsigbart....?

L ble født i uke 35+5, og var i tillegg ganske liten for alderen. Han ble født på en tirsdag, og vi dro hjem på fredagen. Var ikke innom intensiven :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt slitsomt med så stort fokus på mobbing er at poden får et veldig skjevt syn på skolen. Det er om mobbing i supernytt hele tiden,  i nesten hver eneste barnetv -program han ser på er det bøller på skolen og det samme i Harry Potter bøkene. 

Det blir veldig skummelt for en førskolegutt!  

Han elsker jo å lære og kan både lese,  skrive og regne litt, men han sier han bare gruer seg til å begynne på skolen :( 

Så vi prater jo positivt om skolen hele tiden,  forteller hvor gøy det skal bli og hvor mange venner han skal få og håper han endrer innstilling.  

Jeg prøver å få han til å se på verdens beste SFO , men det gir ikke akkurat riktig bilde det heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Martine skrev:

L ble født i uke 35+5, og var i tillegg ganske liten for alderen. Han ble født på en tirsdag, og vi dro hjem på fredagen. Var ikke innom intensiven :) 

Sånt liker jeg å høre! Holder fast på de historiene?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Krilo skrev:

 Frøkna her digger Poppeloppane :lol: 

image.jpeg

Guttene også. Jeg skjønner det ikke :lol: Jeg synes det er mye fint på barnetv, og synes det er koselig å se på, men akkurat Poppeloppane fikser jeg ikke! :lol: 

Så du er heldig @Marie! :lol: Håper det snart forsvinner :P Fantorangen er ellers veldig kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...