Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Om du tror hun er reel eller ikke spiller jo ingen rolle, men det skjer nok oftere enn man ønsker å tro selv her i skandinavia :) Forøvrig har jeg vært borti noen som har et så sterkt ønske om et kjønn at det nærmest ble en sorg å få vite at man fikk noe annet, og det er veldig reelt for de personene som sitter i situasjonen. 

Nei, det spiller ingen rolle hva jeg tror, men jeg er generelt litt kritisk til slike emosjonelle historier postet anonymt på nett. Klok av skade kanskje. :)

Det er vanskelig å samle inn data på sånt, så ingen av oss kan vel si om det skjer ofte eller sjeldent med noen form for sikkerhet. Det blir litt jeg tror/du tror til slutt uansett hvordan man vrir og vender på det. Det har jeg ikke noe problem med. Personlig tror jeg de aller fleste aborter basert på kjønn blir gjort pga alvorlig kjønnsbunden genetisk sykdom. Uansett om jeg tar feil så står jeg for mine generelle prinsipper ang selvbestemt abort. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mari skrev:

Nei, det spiller ingen rolle hva jeg tror, men jeg er generelt litt kritisk til slike emosjonelle historier postet anonymt på nett. Klok av skade kanskje. :)

Det var ikke  anonymt, og jeg har møtt damen på et kaffetreff også :P Men selvsagt, folk kan juge men tviler på hun redigerte seg selv inn i selfien utenfor klinikken, men man vet nå aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Det var ikke  anonymt, og jeg har møtt damen på et kaffetreff også :P Men selvsagt, folk kan juge men tviler på hun redigerte seg selv inn i selfien utenfor klinikken, men man vet nå aldri.

Ja, det var informasjon som ikke kom fram tidligere. Men som jeg også sa da, det kan godt være at hun er reell. Det forandrer ingenting for min del. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Det er nå langt ifra det rareste stedet jeg har sett folk ta en selfie :P  Hun var sikkert spent på testen da, og ville dele det- who knows.

Ah, jeg trodde du mente abort-klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Perfect Image skrev:

Åå, haha- Huff, nei :P Blir ikke sånt gjennomført på sykehus her i Norge da? Vi har vel ikke slikt som egne klinikker for sånt tror jeg.

 

De forskjellige avdelingene på sykehusene blir gjerne kalt klinikker. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SiriEveline skrev:

Spennende med vevd sjal, hva har du kjøpt?

 

Lenny Lamb colours of heaven har jeg kjøpt, 6er. Stødig bomullsjal :) men godt innbrutt, så fint gor nybegynner. Gleder meg til å få det :D *klø i fingrene*

5 timer siden, rosinbolle skrev:

Hvordan får dere så mye av den artikkelen? Jeg leser bare "mann uten godkjenning for det driver med tidlig ultralyd, ifølge loven må han slutte med akkurat det." Det finnes da mange andre klinikker å velge mellom hvis man vil ta tidlig ul? 

ja, jeg leste i utgangspunktet det samme. Jeg var obs på det når vi dro på ultralyd selv, og så bevisst etter jordmor/lege med ultralydutdanning. Var på samme plass som dere :) Møtte jordmora på nsfm når vi var på OUL og :teehe: 

3 timer siden, Marie skrev:

Jeg visste ikke om andre jeg. :)

Trodde det var vanskelig ellers, ettersom tidlig ultralyd er omdiskutert. Bare glad til at det er feil!

Ja, finnes mange andre (varierer fra by til by da), i tillegg til mulighet til henvisning til sykehuset om man har grunnlag for det :) 

2 timer siden, *Marianne* skrev:

Vi fikk ikke vite kjønn en gang på ul før uke 12... Det er vel noen som tar et valg om evt abort basert på det også...

Er ikke lov nei, og ekstremt vanskelig å se.

 

Mons er 5 mnd i dag! Er på "ferie" i Oslo, og den ungen er enda så lett og god å reise med. Bare blid, spiser godt, gliser til alle og er null stress å ta med seg rundt. Vi har det veldig veldig fint for tida, og jeg blir så lei "bare vent"-kommentarer når jeg forteller at vi har det bra. Ja, altså, han er hyppig våken på natta enkelte netter og er stort sett i behov for kroppskontakt for å sove enda, men jeg syns det fungerer for oss. Og jeg ser på ungen min at det er avhengig av dagsform. Det går bra. Jeg trenger ikke advarsler om alt. :gaah: Tipper det blir folk av han selv om han liker å ligge inntil mammaen og pappaen sin. 

 

Aborter gjøres ved sykehus ja. Poliklinisk om det er greit, er det mer omfattende kan man bli innlagt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker ikke følge med jeg, gratulerer med bebiser og graviditeter! 

 

Klarte bare ikke la være å si noe om babysvømming (som vanlig), siden det ble nevnt. Av kriterier ville jeg sjekket at de som holder på faktisk er utdannet i baby- og småbarnssvømming. Dessverre kan man starte opp helt uten det. Alle som har dette har også fått kompetansebevis. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Aslan said:

 

 

Mons er 5 mnd i dag! Er på "ferie" i Oslo, og den ungen er enda så lett og god å reise med. Bare blid, spiser godt, gliser til alle og er null stress å ta med seg rundt. Vi har det veldig veldig fint for tida, og jeg blir så lei "bare vent"-kommentarer når jeg forteller at vi har det bra. Ja, altså, han er hyppig våken på natta enkelte netter og er stort sett i behov for kroppskontakt for å sove enda, men jeg syns det fungerer for oss. Og jeg ser på ungen min at det er avhengig av dagsform. Det går bra. Jeg trenger ikke advarsler om alt. :gaah: Tipper det blir folk av han selv om han liker å ligge inntil mammaen og pappaen sin. 

Jeg har aldri forstått de der "vent og se"-advarslene..unger er så ulike som  unger kan bli og noen er faktisk helt uproblematiske. Etter 12 år "venter" jeg ennå på at yngste frøkna skal bli "vanskelig" - hun har vært verdens enkleste, blideste unge siden dag 1, og er det ennå. Så jeg tror ikke hun noen gang blir vanskelig. Eldste broren var likedan. Tror vi hadde EN krangel på 20 år...(og det på undergrunnen i London i 2006...).

De to yngste podene er en annen historie derimot  ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror "vent og se" handler litt om misunnelse. Man tar det litt personlig at andre har en annerledes erfaring enn seg selv. Jeg håper jeg aldri har gått i den fella selv for det er jo en helt tåpelig ting å si. Kan kjenne igjen det lille stikket kanskje, men så kommer jeg på at jeg unner jo alle en god start med baby, og at det tross alt ikke handler om meg. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mari skrev:

Tror "vent og se" handler litt om misunnelse. Man tar det litt personlig at andre har en annerledes erfaring enn seg selv. Jeg håper jeg aldri har gått i den fella selv for det er jo en helt tåpelig ting å si. Kan kjenne igjen det lille stikket kanskje, men så kommer jeg på at jeg unner jo alle en god start med baby, og at det tross alt ikke handler om meg. :P

 

Jeg må innrømme at jeg håper på at heg huske hvor tungt dette var den dagen jeg evt blir bestemor, slik at jeg virkelig stiller opp slik at de faktisk får avlastning uten å nødvendigvis trenge det fordi de skal noe annet, og at jeg har muligheten til det.. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Jeg må innrømme at jeg håper på at heg huske hvor tungt dette var den dagen jeg evt blir bestemor, slik at jeg virkelig stiller opp slik at de faktisk får avlastning uten å nødvendigvis trenge det fordi de skal noe annet, og at jeg har muligheten til det.. 

For en fin tanke. :heart: Alle fortjener en pause, og du fortjener en lang en. :hug: 

 

En ting til jeg kom på er at lette babyer er sykt mye jobb de og. Den der "vent og se" er utrolig avfeiende sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mari skrev:

For en fin tanke. :heart: Alle fortjener en pause, og du fortjener en lang en. :hug: 

 

En ting til jeg kom på er at lette babyer er sykt mye jobb de og. Den der "vent og se" er utrolig avfeiende sånn sett.

For jeg får oftere "du må bare sove på dagen da vettu" enn "vent og se".. Og det ekke så lett når man har en baby som er våken på dagen og en 2 åring som roter om nettene :whistle: jeg unner ingen jeg å vite hvordan det er å gå på ca 4-5 timers søvn i døgnet.. kanskje 6 hvis jeg er heldig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krutsi skrev:

For jeg får oftere "du må bare sove på dagen da vettu" enn "vent og se".. Og det ekke så lett når man har en baby som er våken på dagen og en 2 åring som roter om nettene :whistle: jeg unner ingen jeg å vite hvordan det er å gå på ca 4-5 timers søvn i døgnet.. kanskje 6 hvis jeg er heldig.. 

Seriøst. Jeg husker at jeg følte jeg kjente på galskapen i perioder der. Søvnmangel er ikke noe tull. Ikke fikk jeg til å sove når han for en gangs skyld sov heller. Tror hele meg var i beredskapsmodus. 

Men det jeg ser for meg er enklere med nummer to er at man faktisk vet at det går over. At ting blir så uendelig mye bedre. Jeg turte ikke tro på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg må innrømme at jeg håper på at heg huske hvor tungt dette var den dagen jeg evt blir bestemor, slik at jeg virkelig stiller opp slik at de faktisk får avlastning uten å nødvendigvis trenge det fordi de skal noe annet, og at jeg har muligheten til det.. 

Kanskje. Eller kanskje du tenker at det der fiksa du, så det bør ungen din fikse også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

Jeg har aldri forstått de der "vent og se"-advarslene..unger er så ulike som  unger kan bli og noen er faktisk helt uproblematiske. Etter 12 år "venter" jeg ennå på at yngste frøkna skal bli "vanskelig" - hun har vært verdens enkleste, blideste unge siden dag 1, og er det ennå. Så jeg tror ikke hun noen gang blir vanskelig. Eldste broren var likedan. Tror vi hadde EN krangel på 20 år...(og det på undergrunnen i London i 2006...).

De to yngste podene er en annen historie derimot  ;) 

Ikke sant. Foreldre er ulike, unger er ulike og man takler ting ulikt. Jeg er heldig og tåler nattevåk, derfor kan jeg ha det strålende selv om Mons er våken ca annenhver time. Og når jeg sa det så bare "bare vent og se, snart gjør ikke hormonene deg trøtt lengre og du ligger søvnløs". Eh, javel, hva gjør jeg med det liksom. jeg tar jo det problemet når det oppstår, kan ikke fikse problemer såå lenge på forhånd :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnmangel er seriøst psykisk terror :o hadde en tøff natt natt til igår, heldigvis en god natt i natt. Søkt Homestart nå. Håper å få noen som kan trille de et par timer i uka. Veide jentene idag. Gått opp 615 og 650 gram på 15 dager. Tydeligvis nok melk :P


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...