Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016

soelvd
 Share

Recommended Posts

• Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Barnesikrer dere doen? :aww: Jeg ser for meg mye plasking og gjenstander oppi om de skulle ha "fri tilgang"... Vil ha færrest mulig låste dører, og har klart å sikre vaskemidler og vaskemaskinen, men fant ingen løsning for doen. 

Har aldri gjort det nei. Har gått bra!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er det snakk om babyshower når jeg blir invitert på middag etter jobb om noen dager, men jeg må huske å ta på meg kjole? Jeg spurte om det er noe spesielt som skjer, og da fikk jeg til svar at ja, men det er hemmelig. Det er nesten tre uker til bursdagen min og jeg regner med at jeg hadde fått vite det om det er en spesiell feiring av noen andre? Jeg tror det er babyshower. Nå er jeg nysgjerrig. Og det er i så fall veldig koselig :thumbs: Men hvis det er det er det innmari lite diskret overrasking :teehe:Hvis det ikke er babyshower lurer jeg fryktelig på hva det kan være som er hemmelig. Mannen har bursdag på fredag da, kanskje han skal overraskes? Men hvorfor blir ikke jeg innviet da..?

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, rosinbolle skrev:

...er det snakk om babyshower når jeg blir invitert på middag etter jobb om noen dager, men jeg må huske å ta på meg kjole? Jeg spurte om det er noe spesielt som skjer, og da fikk jeg til svar at ja, men det er hemmelig. Det er nesten tre uker til bursdagen min og jeg regner med at jeg hadde fått vite det om det er en spesiell feiring av noen andre? Jeg tror det er babyshower. Nå er jeg nysgjerrig. Og det er i så fall veldig koselig :thumbs: Men hvis det er det er det innmari lite diskret overrasking :teehe:Hvis det ikke er babyshower lurer jeg fryktelig på hva det kan være som er hemmelig. Mannen har bursdag på fredag da, kanskje han skal overraskes? Men hvorfor blir ikke jeg innviet da..?

Skal det være på en restaurant? For da kan du jo ringe restauranten for å kontrollere at du har fått riktig tidspunkt, og så se om de nevner noe om hvilken feiring det er :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en creepy opplevelse i går da jeg satt på et overfyllt venteværelse for å ta preoperative blodprøver. En ung mann kommer inn og leverer en prøverekvisisjon i luka. "Ja, men har du ikke med deg prøven, da må du gå og lage en, tror du du greier det"? sa resepsjonsdamen VELDIG høyt. Mannen så litt forvirret ut. Men han fikk et stort prøveglass og forsvant. Etter en stund kom han tilbake med glasset innpakket i papir og leverte i luka. ÅJA, DET ER DEN SPERMIEPRØVEN, JA, BLABLA BLA-BLA osv.

Altså, greit at alt blir dagligdags for de som jobber der, men litt diskresjon hadde sikkert den stakkars mannen satt pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helsestasjon-legene er forskjellige. Vi var til helsesjekk før skolestart i dag og jeg var helt fascinert over legen som så åpenbart ikke liker barn. Kjipt å havne på helsestasjon da egentlig. Fikk litt vondt av både henne og H. 
Hun var nøye da, det skal hun ha. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tricolor skrev:

Hadde en creepy opplevelse i går da jeg satt på et overfyllt venteværelse for å ta preoperative blodprøver. En ung mann kommer inn og leverer en prøverekvisisjon i luka. "Ja, men har du ikke med deg prøven, da må du gå og lage en, tror du du greier det"? sa resepsjonsdamen VELDIG høyt. Mannen så litt forvirret ut. Men han fikk et stort prøveglass og forsvant. Etter en stund kom han tilbake med glasset innpakket i papir og leverte i luka. ÅJA, DET ER DEN SPERMIEPRØVEN, JA, BLABLA BLA-BLA osv.

Altså, greit at alt blir dagligdags for de som jobber der, men litt diskresjon hadde sikkert den stakkars mannen satt pris på.

Ugh. På legekontoret mitt går man inn i avlukke for å snakke med de i skranken, det burde flere hatt! Men venteværelse er fascinerende saker, jeg er fortsatt litt i sjokk ene gangen jeg satt og ventet og to eldre damer satt og snakket høyt og åpenlyst om den tredje venninnen som var med som tydeligvis hadde blitt voldtatt. Snakket om legeundersøkelse og voldtektsmottak og politi og hele pakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tricolor skrev:

Stakkars fyr :-/ 

Akkurat nå, Krilo skrev:

Legginga gikk så mye lettere igjen i dag når vi droppet nattahistorielesing på senga :lol: 

Du er sikker på at du ikke leste boka feil vei i går da? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Krutsi skrev:

Stakkars fyr :-/ 

Du er sikker på at du ikke leste boka feil vei i går da? :lol: 

Ja, tror nesten der var det som var feim for man skal jo drive å gjespe masse, endre toneleie osv, tror hun syntes det var super artig på sengekanten :P hun bare drev å turna rundt oppi senga og ble langt ifra trøtt :lol: men hun sitter jo ikke stille når vi leser bok på dagtid heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Skal det være på en restaurant? For da kan du jo ringe restauranten for å kontrollere at du har fått riktig tidspunkt, og så se om de nevner noe om hvilken feiring det er :aww: 

Åh, det hadde vært genialt. Men det er hjemme hos henne. 

37 minutter siden, Tricolor skrev:

Oida, stakkars mann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wednesday skrev:

Har du link da? For jeg fant en type som jeg alt har forsøkt uten hell.

Her er noen: 

https://www.apotek1.no/produkter/dermica-baby-lang-multisperre-2stk-923044p

http://www.mimmis.no/carlobaby-multilas-kjoleskap-frys-toalett-mm

http://barnesikring.no/produkt/borrelas-2/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag møtte jeg mammaen til ei på bading, hun jobber på storebasen i barnehagen til Tuva. Hun kom med et stort glis bort og sa at fra høsten skulle hun være en av de ansvarlige på Tuvas gruppe. Bare elsker den dama, hun er så sprudlende, ser henne alltid leke med alle ungene ute, engasjert og flink til å se barna sånn jeg har oppfattet henne. Pedagogen de skal få kjenner jeg ikke, men det ryktes om at hun også er kjempegrei. I tillegg til favoritten hennes som blir med over fra litlebasen. Puh, plutselig virker overgangen til storebasen helt overkommelig når jeg vet det er så fine folk som skal ha henne videre. Hurra :D 

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd sånn multisperre, men den satt bare fast i lokket, ikke selve porselenet. Da hjelper det lite :P Men jeg skal sjekke nå om gaffa sitter godt nok fast, så bare gaffer jeg fast den ene enden av multisperra :aww: Da begynner det å bli ganske barnesikkert her. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wednesday skrev:

Har prøvd sånn multisperre, men den satt bare fast i lokket, ikke selve porselenet. Da hjelper det lite :P Men jeg skal sjekke nå om gaffa sitter godt nok fast, så bare gaffer jeg fast den ene enden av multisperra :aww: Da begynner det å bli ganske barnesikkert her. 

Du får finne deg et betonglodd som du setter oppå :lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg gaffer fast en multisperre, så blir det fortsatt lett å åpne den selv :aww:

Guttene har forresten blitt veldig klare for å begynne med bleieslutt! De vil på do hele tiden. Bare sitter der, skjer aldri noe :lol: Men så lenge interessen er der, er det nok ikke lenge til :)

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fisker jeg støtt og stadig ting opp fra toalettet.  *plopp* etterfulgt av "Uh oh" betyr at mor må fiske en leke, en boxer eller andre ting opp av toalettet:pinch:
Heldigvis er badet i første etasje, og stue, kjøkken og de fleste "bruksrom" er i andre etasje, så han har ikke fri tilgang til doen, ellers hadde jeg vel fisket opp både fjernkontroller, bankbrikke og andre morsomme ting:teehe:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har dere gått noe kurs, eller fått noe hjelp fra en instruktør eller adferdsekspert? Jeg tenker jo at hun er enda ung, men det er desto viktigere å ta dette tidlig før det blir et livsvarig problem. Jeg går ut fra at hun er sjekket hos veterinær for eventuelle smerter og ubehag.
    • Tusen takk for svar, vi har tenkt det samme. Vi har henne på foravtale, så vi har prøvd alle forslag fra oppdretter, og begynner å føle litt på at vi ikke får dette til.       
    • Jeg tenker at en hund som er så ukomfortabel med håndtering at den knurrer bør slippe det. Den er uansett da ikke noe godt avlsemne, og bør slippe belastningen det er både å mengdetrene på det og bli tvunget til det i en litt masete situasjon som utstilling er. Det beste dere kan gjøre er å jobbe med tryggheten i ulike situasjoner, generell hverdagslydighet, jobbe i ulike miljøer og jobbe med trygghet rundt mennesker generelt. Hun har enda en god stund igjen av tenåringsfasen og mye som skal formes, og jeg ville utsatt alle eventuelle utstillingsplaner til hun har modnet en del og kanskje blitt tryggere. Hvis hun ikke blir tryggere med alderen og jobbing så ville jeg utelukket avl.
    • 1-årig tispe må stilles ut for å godkjennes ift avl. Mye egne meninger,men snill og god som familiehund. Hun liker IKKE at andre enn familie skal kjenne på kroppen. Se tenner går oftere bedre nå,men helst ikke. Godtar mer hvis folk tar seg litt tid til å bli litt kjent,og gir godbit først. Knurrer ved trening på å kjenne på kroppen/se på tenner,og det begrenser seg noe med mengdetrening på grunn av at knurring skremmer folk. Naturlig nok. Og det har hun erfart også,at da slipper hun,og folk trekker seg. Hvordan få trent på dette slik at hun kan få en vurdering av dommer uten å bli kastet ut?
    • Motviljen mot utgangsstilling uten godbit i venstre hånd vedvarer. Verbalt signal har han sluttet lytte til fordi jeg har tydeligvis begått for mange tillitsbrudd på det. På håndsignal kommer han oftere inn for å utføre, men setter seg demonstrativt ned i en hvilken som helst annen posisjon enn utgangsstilling når han oppdager at hånden er tom. Når det er godbit i hånden fullfører han fint og sitter superivrig helt klint inntil beinet mitt, som belønning for å shape meg til å ha godisen i hånden: — BRA! Fliiiink mams! Situasjonen virker håpløs, men de to siste dagene har han plutselig gjenfunnet gleden i å komme direkte inn og levere fra seg apportbukken igjen. Den hadde jeg gitt opp og degradert til leketøy - så gir ikke opp håpet om verbal cue utgangsstilling uten godbit i hånden helt ennå. ... Sånn i tilfelle jeg plutselig dør, btw, her er en liste over verbale kommandoer han "kan" og utfører om han vil. Han vet hva ordene betyr når han vet det er godbiter within reach: Ost = stå Pølse = sitt Bacon = dekk Ostepølse m/bacon, altså. Work in progress. Pleier komme flere skritt mot meg når han reiser seg til ost fra avstand. Gjør ofte bacon istedenfor ost. Kan pølse og bacon i de fleste situasjoner, også med ryggen til. Ikke god på pølse og ost under marsj. Må gå sakte og bruke hele kroppen som hjelper for å få borrelåsen til å løsne. Ost, både det å innta posisjonen og å holde den er lengst fra mål og krever mest hjelpere av de tre. Hele lista er work in progress. Han har en viss forståelse av hva ordene betyr, jobben videre er med tid og avstand: Bli (på taust håndsignal full forståelse. Ikke testet ordet uten samtidig håndsignal ennå. Bryter dersom avstanden blir for stor, jeg forsvinner helt ut av syne, eller mobiltelefon løftes for å ta bilde.) Ta med = hent  Takk = levere i hånden  På = frem til target på bakken, frempoter på, tar kontakt uten å snu seg fullstendig inntil videre  Slalom = weave Spin/twirl = medsols/motsols  Bamse (sitte bamse) High five  Gi labb Touch = snute i håndflaten, fingrene nedover skiller fra high five. Ikke jobbet med å holde posisjonen 2 og 3 (heelwork posisjoner) Hinter = gå bak Mellom = sving bakparten og rygg inn mellom beina dersom står, gå mellom beina dersom i bevegelse  Bakk = rygge Leave it = leave it (mat) Haka = hake på henvist target  Kom så = casual "innkalling" Kysselyd med leppene = kontakt  Navn = kontakt Æppæppæpp = stopp det der Rectus (utgangsstilling/marsj på høyre side) Link = Jeg er frekk som fy og prøver ydmyke deg til å gjøre nedverdigende sirkustriks uten å betale. Påbegynt, men tviler på at han forstår ordene: (Jeg har) BIFF! = superinnkalling. Ikke gjort mange nok ganger av manko på jackpot treats og toys når jeg har vært sikker på suksess. Rygg = ligge på siden med magen blottlagt, fordi han ikke klarer ligge stabilt på ryggen, men tipper over. Rull rundt = rulle over og ligge på siden. Vært for lat å fullføre fra dekk til dekk ennå. Vil bare når han er i humør til det. Blir veldig frustrert om jeg prøver lure ham over på ryggen når han er energisk og ikke føler for å kewle og slæcke'n. Teppe = gå til anvist "teppe" og bli der. En mer mobil "Gå til plassen sin". Ikke veldig stabil på den ennå. Godis må presenteres først, legger seg ofte halvveis utenfor, ofte bare nær teppet, utålmodig på frekvensen godbitene hagler i, og reiser seg fort om det går for mange sekunder, men han har en viss forståelse av hva ordet betyr: Godbiter kommer flyvende gjennom luften og lander ca her. Krype fremover er en adferd jeg venter på å få mer av, spontant og frivillig, før jeg setter cue på den. Lokking har jeg som nevnt brent meg på. Manerer i avskjeds-situasjoner er fullstendig fraværende. Plutselig bare snur han rumpa til og går, uten å si adjø - virkelig uhøflig - så "vinke farvel" står også på planen i dag.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...