Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Det er i hvert fall veldig kjekt med bæretøy hvis en som oss har valgt en litt større og tyngre vogn. Vi var jo klar over det da vi kjøpte vogna at den var stor og må demonteres for å få plass i bilen, så jeg tenker ikke så mye over det egentlig. Men, når vi bare skal innom en butikk til på vei hjem så er det veldig greit å bare spenne på sela og junior og ikke bale med vogna. Med en mindre og lettere vogn hadde kanskje ikke det vært så stort poeng. Kommer nok til å kjøpe en mindre og lettere vogn med svingbare framhjul til bruk i butikker og sånt etter hvert. Likevel, i vinter med slaps og saltslush, iskanter og drittføre var jeg glad jeg hadde en stødig vogn med faste hjul og god demping. Og junior digger vogna si :)

En grunn til at jeg liker bæringen er at junior er en type som trenger tid til å tø opp rundt folk, særlig mye folk. Sela gir han trygghet inntill meg (eller pappaen) og han observerer derfra til han viser han er trygg nok til å snues og delta mer. Jeg kunne jo selvsagt båret han i armene, men det blir mye tyngre i lengden. (og så er ikke folk så kjappe til å be om å få holde når han sitter i sela, og da slipper jeg å si at nei vi må vente til han ikke er redd for deg lenger ;) )

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Vil anbefale deg å prøve vognene i butikken også. Smaken er som baken ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, vi kommer nok til å ta noen runder å se i butikkene :) 

Hvordan er muligheten for å legge sammen disse to emmaljungavognene på noe vis? Jeg regner med det går å slå de sammen i en eller annen grad?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lillekrapyl skrev: Vil anbefale deg å prøve vognene i butikken også. Smaken er som baken [emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, vi kommer nok til å ta noen runder å se i butikkene [emoji4] 

Hvordan er muligheten for å legge sammen disse to emmaljungavognene på noe vis? Jeg regner med det går å slå de sammen i en eller annen grad?

Ikke noe problem å slå de sammen. City cross tar minst plass da. Vi har Nissan leaf og fikk greit plass til den der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Ja, vi kommer nok til å ta noen runder å se i butikkene :) 

Hvordan er muligheten for å legge sammen disse to emmaljungavognene på noe vis? Jeg regner med det går å slå de sammen i en eller annen grad?

Mulig å slå sammen ja, både med og uten bag/sportsdel på.

I bilen vår kan jeg bare slå vogna ned uten å demontere, og trille inn ved siden av hundeburet. Da er det snakk om vogn av type CityCross, bil av type Mondeo og bilbur av type Herkules Milan L

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klikker av bagen/sportsdelen og folder sammen understellet. Går ganske kjapt og greit egentlig. De nyere emmaljungavognene har i hvert fall en enkelt klikksystem for å feste/løsne bagen/ sportsdelen. Må bruke begge hender, en på hver side av bagen. Vi har astra stasjonsvogn og plasserer sportsdelen i framsetet og understellet i bagasjerommet.

Vi har en eldre emmaljunga til verandavogn og der er patenten litt mer omstendelig. Men den er sannsynligvis ganske gammel og da, kjøpte billig godt brukt på finn. Kan være verdt å sjekke sånt når en kjøper brukt :) For oss gjør det ingenting for den står bare på verandaen.

Edit: har edge duo.

Edit 2: Hvis du skal se på emmaljungaene i butikk så er det så vidt jeg vet bare Bebito på Solsiden som fører det merket her i byen. De er ikke på senteret, men litt bortenfor, ved rundkjøringa.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Er det mulig å slå sammen bagdelen på Edge duo også? Klappe den sammen litt mer på noe vis? :)

Jeg har ikke sett akkurat den, men de fleste vognet har sånne "spiler" i bunn som du kan vippe til sidene sånn at bagen blir flat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Jeg har ikke sett akkurat den, men de fleste vognet har sånne "spiler" i bunn som du kan vippe til sidene sånn at bagen blir flat :)

 

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Ja :)

:blink::blink:

Det har jeg ikke fått med meg :icon_redface: Og nå er vi ferdig med bagdelen...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krelise skrev:

Ehrm, kremt... *løpe å sjekke sportsdelen* :icon_redface::icon_redface: Virkelig? Hvor flat da? Hvordan? 

Dytt en spak, dra i en snor, eller noe sånt, sånn som sportsdeler funker :lol: Er du heldig kan du ta av et par hjul også :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, soelvd skrev:

Dytt en spak, dra i en snor, eller noe sånt, sånn som sportsdeler funker :lol: Er du heldig kan du ta av et par hjul også :P 

Ja jeg kan jo å legge den sammen, og at julene kan tas av vet jeg og. Men sånn helt flat vet jeg ikke, det skal snarest sjekkes ut :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krelise skrev:

Ja jeg kan jo å legge den sammen, og at julene kan tas av vet jeg og. Men sånn helt flat vet jeg ikke, det skal snarest sjekkes ut :lol:

 

Jeg bare mobber deg altså, akkurat hvor flat den kan bli vet jeg ikke :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Krelise skrev:

 

:blink::blink:

Det har jeg ikke fått med meg :icon_redface: Og nå er vi ferdig med bagdelen...

Det har ikke jeg heller :P men heldigvis har vi hatt plass i vår bil frem til nå, men det løste plutselig mange "hvis" til vår potensielle nye bil :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viljekamp delux her. Hun er så fæl til å kaste ting på gulvet bare fordi det er gøy. River ting ned fra bord og benker bare fordi. Jeg ER så lei! Så jobber med at hun faktisk må rydde opp etter seg, er det ting hun vil leke med så forsvinner de om hun kaster dem på gulvet.  Problemet er at vi er like sta begge to. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Viljekamp delux her. Hun er så fæl til å kaste ting på gulvet bare fordi det er gøy. River ting ned fra bord og benker bare fordi. Jeg ER så lei! Så jobber med at hun faktisk må rydde opp etter seg, er det ting hun vil leke med så forsvinner de om hun kaster dem på gulvet.  Problemet er at vi er like sta begge to. :aww: 

 

:lol: Håper ikke lillegutt her arver så mye av min stahet. Da får nok vi lignende problemer etterhvert. 

Håper forøvrig ikke turningen i magen hele tiden døgnet rundt er representativt for hvordan han  har tenkt å bli når han kommer ut heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...