Gå til innhold
Hundesonen.no

Selvoppfunnede ord og uttrykk


Recommended Posts

Skrevet (endret)

Uttrykk kan være morsomme, spesielt når de er originale. Jeg ble inspirert til å starte denne tråden etter å tidligere i dag ha kalt min kjære stefar for teknoimbesil. Har aldri hørt det før, så jeg tar copyright :P 

Andre ord av den sorten som ikke står i noen ordbok:

Pøtter - en pot(e), flere pøtter.
Pokerhale - ironisk vri på pokerfjes om hunder og katters halebruk. (artig trivia her: Pokerhale får ikke rød strek av stavekontrollen i chrome :blink:)
Plystrevasking - katter som prøver å leke uskyldige eller har dummet seg ut, omtrent som når vi titter i være og plystrer.
Pusbert - katters hemmelige venn, inspirert av Skybert, når katten flipper på tilsynelatende ingenting.
Voffbert - hundenes hemmelige venn, se over.

Noen som har noen kreative ord?

Endret av Lene_S
Skrivefeil
  • Like 2
  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har bodd ganske mange steder i Norge, og at noe er pes er ganske utbredt :P

Vel, her i min omkrets er det et eget oppfunnet ord - om det finnes andre steder i landet aner jeg ikke, så skal ikke påstå noe sånn sett. Men det det var heeelt i starten av forholdet til meg og type

Så har vi jo det legendariske uttrykket "sofe"...  Å sofe, sofer, sofet (alt. sofa for de mer radikale), har sofet..... funnet opp av @JeanetteH - og betyr å bare ligge på sofaen og gjøre ingenting

Skrevet
1 minutt siden, Pringlen skrev:

Nei nei, pøtter er pølser...

What? Hvor i landet er det? Her jeg bor er pølser pølser, nemlig :P 

Skrevet

Så har vi jo det legendariske uttrykket "sofe"... 
Å sofe, sofer, sofet (alt. sofa for de mer radikale), har sofet..... funnet opp av @JeanetteH - og betyr å bare ligge på sofaen og gjøre ingenting :) 

  • Like 3
Skrevet
17 minutter siden, Siri skrev:

Så har vi jo det legendariske uttrykket "sofe"... 
Å sofe, sofer, sofet (alt. sofa for de mer radikale), har sofet..... funnet opp av @JeanetteH - og betyr å bare ligge på sofaen og gjøre ingenting :) 

Noe som egentlig startet med en skrivefeil i chaten, som jeg rettet :lol: Også fanget noen den opp, tror det var @2ne?

Skrevet
7 minutter siden, JeanetteH skrev:

Noe som egentlig startet med en skrivefeil i chaten, som jeg rettet :lol: Også fanget noen den opp, tror det var @2ne?

Det var sikkert 2ne - ingen slipper unna falkeblikket hennes :lol:

  • Like 1
Skrevet
51 minutter siden, Siri skrev:

Så har vi jo det legendariske uttrykket "sofe"... 
Å sofe, sofer, sofet (alt. sofa for de mer radikale), har sofet..... funnet opp av @JeanetteH - og betyr å bare ligge på sofaen og gjøre ingenting :) 

Hæ? Det er da ikke funnet opp her det. Hørt det mye jeg hvertfall. I den betydningen. 

  • Like 2
Skrevet
20 minutter siden, Wednesday skrev:

Hæ? Det er da ikke funnet opp her det. Hørt det mye jeg hvertfall. I den betydningen. 

Det er bare fordi du har lest det mye her, det vøtt :P 
Jeg hadde aldri hørt uttrykket før det plutselig kom rekende her ved en feiltakelse *ler*. 

Skrevet

Pesint - slitsomt, stressende
Ikke noe pes - ikke slitsomt, stressende
Puff - Småsyk
Faste uttrykket - utsatt for passiv røyting... (selvforklarende)

 

Skrevet
7 minutter siden, Turb skrev:

Pesint - slitsomt, stressende
Ikke noe pes - ikke slitsomt, stressende
Puff - Småsyk
Faste uttrykket - utsatt for passiv røyting... (selvforklarende)

 

Pes er da ikke selvoppfunnet? :P

Skrevet
Akkurat nå, Kaja skrev:

Pes er da ikke selvoppfunnet? :P

I følge kollegaene mine :P de hadde ikke hørt det før. Bare hørt andre i familien min bruke det faktisk. Men skal ikke ta æren hvis det er i generell bruk :) 

Skrevet
Akkurat nå, Turb skrev:

I følge kollegaene mine :P de hadde ikke hørt det før. Bare hørt andre i familien min bruke det faktisk. Men skal ikke ta æren hvis det er i generell bruk :) 

Jeg har bodd ganske mange steder i Norge, og at noe er pes er ganske utbredt :P

  • Like 12
Skrevet
46 minutter siden, Siri skrev:

Det er bare fordi du har lest det mye her, det vøtt :P 
Jeg hadde aldri hørt uttrykket før det plutselig kom rekende her ved en feiltakelse *ler*. 

Haha, nope :lol: Det har jeg hørt der ute i den virkelig verden også, altså :P 

Skrevet
1 time siden, Turb skrev:


Ikke noe pes - ikke slitsomt, stressende
 

Ikke noe pes har jeg da brukt lenge før min inntreden i internettverden, så dette må være et utbredt uttrykk?

 

Kjærestemannen har jeg funnet opp, sett noen andre bruke det men det var etter jeg begynte å kalle kjærestemmannen for det på diverse forum.

 

så kaller jeg hundene for boffeloffer kan ikke si jeg har hørt det før heller.

Skrevet

Drevja: begynte først i forbindelse med å ha fløte i kaffen, men har utviklet seg til å også bety en blanding av noe "d e ei sann drevja", gjerne når en egentlig ikke helt vet hva som er oppi.

Glome: samme utspring som overnevnte, bare med melk. 

Skrevet
2 timer siden, Sprettballen skrev:

Drevja: begynte først i forbindelse med å ha fløte i kaffen, men har utviklet seg til å også bety en blanding av noe "d e ei sann drevja", gjerne når en egentlig ikke helt vet hva som er oppi.

Glome: samme utspring som overnevnte, bare med melk. 

Ja, de var jo logiske, ga seg sjøl, liksom :P 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...