Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

2 timer siden, Kokospaniel skrev:

Jekkestroppe hagemøblene på verandaen har jeg faktisk ikke tenkt på. Det er sikkert hakket mer luftig hos mammaen din, men rett vindretning her gir gode flyveegenskaper for løse gjenstander. Og noens nyplanta hekk...

 

2 timer siden, Kokospaniel skrev:

@Siri jeg bor ikke på det verste stedet, det er stort sett bare sørvest som treffer skikkelig. Hadde en bodd rundt Stadt, hadde bekymreren i meg hatt langt verre vilkår. Men jeg er jo ikke oppvokst her, det var langt mindre vind rundt ørene der jeg vokste opp...

Er stort sett bare sørvest som treffer dem også :) men de måtte som sagt ty til stropper når nina herjet i januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Yækkkk*. Børstet Willy nå, og kjente en klump på ham, skulle se hva det var, men den forsvant... så fant jeg den igjen... Selvsagt ei hjortelusflue - og da jeg klemte den sammen tøyt det masse mørkt blod ut av den, men døde den av den grunn da? Neeeida, dritten fortsatte å kravle rundt på Willy inntil jeg fikk tak i den igjen. For noen krek altså :x 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, i all beskjedenhet, ganske ålreit til å lage mat. I god tro om at dette kom til å overføres ganske godt til baking også, svarte jeg min tante at joda, jeg kunne vurdere om jeg hadde tid til å bake pavlova til mormor sin 80-årsdag i morgen.

Så spurte hun meg i dag om jeg rakk å bake det. Jeg svarte at ... nei, ikke egentlig. Men hvis det var helt krise, så kunne jeg prøve å slenge sammen noe. "Det hadde vært fint..." fikk jeg til svar. Les: "JA, gjør det."

Ja, greit. Jeg parafraserer Pippi Langstrømpe: Det har jeg aldri laget før, så det får jeg sikkert til! Så da drar jeg meg på butikken og kjøper det jeg trenger. Det var jo greit. 

Så setter jeg i gang med å skille eggeplommer fra eggehviter. Vanligvis bruker jeg bare hendene, men i dag ville jeg ikke bli grisete på hendene, så jeg brukte bare eggeskallene. (Husk dette med gris til senere, dere. Ironien er deilig.) Det går fint, det, helt til den tredje hviten. Da klarte jeg å sprekke den ene plommen såvidt, sånn at jeg får littegrann plomme oppi all hviten - noe som er ganske ugreit, for da blir den aldri stiv. Så da må jeg starte på nytt. Jaja. Godt jeg hadde litt ekstra egg. 

Men så skulle jeg ... jeg vet ikke hva jeg skulle engang, men plutselig har jeg mistet bollen med marengs, miksmaster og boksen med vaniljesukker i gulvet. Etter en mengde banneord oppdager jeg at miksmasteren fremdeles går, og kaster meg over den for å slå den av. Heldigvis var det vispet nok til at mesteparten av marengsen ble i bollen - dessverre betydde også dette at jeg fikk store, fine blubber med marengs på meg, skapdørene, hele gulvet, og alle andre steder vispen nådde til.

JAJA. Jeg har fortsatt mer egg, og etter nøye inspeksjon av griset rundt om på kjøkkenet kommer jeg frem til at dette sannsynligvis er omtrent én eggetive til sammen, så jeg hiver oppi en eggehvite til, og visper ferdig. 

Så skal jeg ha det over på et bakepapir for å putte det i ovnen.

Og gjett hva.

Jeg er tom for bakepapir.

Innsmurt med marengs og med et forkle hvor det står "Baking is science for hungry people" (jeg må ha sett ut som bakingens svar på en gal vitenskapsdame...), går jeg ut i gangen og begynner å banke på dører hos naboene mine. Men gjett hva - det er ikke så som er hjemme klokken 19:30 en fredag kveld! Skulle du ha sett. Ikke alle studenthjem har bakepapir heller. Bak femte dør finner jeg imidlertid en eldre dame som smiler litt og sier at vi må jo hjelpe hverandre når vi kan, så jeg får et ark av henne. Tusen takk, damen. :heart:

Endelig får jeg smurt marengsen utover bakepapiret og satt den i ovnen. NÅ er det vanskeligste over! Den skal bare stå der i en time, mens jeg lager vaniljekrem som skal puttes i fryseren. Og hallo, hvor vanskelig kan det være å koke opp litt melk og egg, liksom.

Melk koker jo fort over, det vet vi alle. Så etter å ha skåret opp vaniljestangen og puttet frøene oppi melken, setter jeg den på platen med litt varme på. Og jeg rører.

Og rører.

Og rører.

Og det tar en evighet! Til slutt blir jeg lei, så jeg skrur opp varmen på maks. Jeg rekker knapt å tenke "Oi, nei, vent, dette er kanskje ikke så lurt" før jeg kjenner at det plutselig ikke lenger kjennes ut som om det er teflon i bunnen. Klok av skade fra forrige uke (jfr. bloggposten om da jeg brant dagens middag...) heller jeg melken umiddelbart over i en annen kjele. Heldigvis. For nederst i teflonkjelen er det et fint lag med brun melk.

Jeg tror jeg brukte en halvtime på å blande i eggene etter dette for å være helt sikker på at ingenting gikk galt.

Til gjengjeld ble bunnen veldig pen, da. 

Nå skal jeg gå og skylle ut marengs fra håret. 

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Siri skrev:

*Yækkkk*. Børstet Willy nå, og kjente en klump på ham, skulle se hva det var, men den forsvant... så fant jeg den igjen... Selvsagt ei hjortelusflue - og da jeg klemte den sammen tøyt det masse mørkt blod ut av den, men døde den av den grunn da? Neeeida, dritten fortsatte å kravle rundt på Willy inntil jeg fikk tak i den igjen. For noen krek altså :x 

Altså den smileyen tror jeg ble litt feil... :P hhjortelus er ikke :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg er, i all beskjedenhet, ganske ålreit til å lage mat. I god tro om at dette kom til å overføres ganske godt til baking også, svarte jeg min tante at joda, jeg kunne vurdere om jeg hadde tid til å bake pavlova til mormor sin 80-årsdag i morgen.

Så spurte hun meg i dag om jeg rakk å bake det. Jeg svarte at ... nei, ikke egentlig. Men hvis det var helt krise, så kunne jeg prøve å slenge sammen noe. "Det hadde vært fint..." fikk jeg til svar. Les: "JA, gjør det."

Ja, greit. Jeg parafraserer Pippi Langstrømpe: Det har jeg aldri laget før, så det får jeg sikkert til! Så da drar jeg meg på butikken og kjøper det jeg trenger. Det var jo greit. 

Så setter jeg i gang med å skille eggeplommer fra eggehviter. Vanligvis bruker jeg bare hendene, men i dag ville jeg ikke bli grisete på hendene, så jeg brukte bare eggeskallene. (Husk dette med gris til senere, dere. Ironien er deilig.) Det går fint, det, helt til den tredje hviten. Da klarte jeg å sprekke den ene plommen såvidt, sånn at jeg får littegrann plomme oppi all hviten - noe som er ganske ugreit, for da blir den aldri stiv. Så da må jeg starte på nytt. Jaja. Godt jeg hadde litt ekstra egg. 

Men så skulle jeg ... jeg vet ikke hva jeg skulle engang, men plutselig har jeg mistet bollen med marengs, miksmaster og boksen med vaniljesukker i gulvet. Etter en mengde banneord oppdager jeg at miksmasteren fremdeles går, og kaster meg over den for å slå den av. Heldigvis var det vispet nok til at mesteparten av marengsen ble i bollen - dessverre betydde også dette at jeg fikk store, fine blubber med marengs på meg, skapdørene, hele gulvet, og alle andre steder vispen nådde til.

JAJA. Jeg har fortsatt mer egg, og etter nøye inspeksjon av griset rundt om på kjøkkenet kommer jeg frem til at dette sannsynligvis er omtrent én eggetive til sammen, så jeg hiver oppi en eggehvite til, og visper ferdig. 

Så skal jeg ha det over på et bakepapir for å putte det i ovnen.

Og gjett hva.

Jeg er tom for bakepapir.

Innsmurt med marengs og med et forkle hvor det står "Baking is science for hungry people" (jeg må ha sett ut som bakingens svar på en gal vitenskapsdame...), går jeg ut i gangen og begynner å banke på dører hos naboene mine. Men gjett hva - det er ikke så som er hjemme klokken 19:30 en fredag kveld! Skulle du ha sett. Ikke alle studenthjem har bakepapir heller. Bak femte dør finner jeg imidlertid en eldre dame som smiler litt og sier at vi må jo hjelpe hverandre når vi kan, så jeg får et ark av henne. Tusen takk, damen. :heart:

Endelig får jeg smurt marengsen utover bakepapiret og satt den i ovnen. NÅ er det vanskeligste over! Den skal bare stå der i en time, mens jeg lager vaniljekrem som skal puttes i fryseren. Og hallo, hvor vanskelig kan det være å koke opp litt melk og egg, liksom.

Melk koker jo fort over, det vet vi alle. Så etter å ha skåret opp vaniljestangen og puttet frøene oppi melken, setter jeg den på platen med litt varme på. Og jeg rører.

Og rører.

Og rører.

Og det tar en evighet! Til slutt blir jeg lei, så jeg skrur opp varmen på maks. Jeg rekker knapt å tenke "Oi, nei, vent, dette er kanskje ikke så lurt" før jeg kjenner at det plutselig ikke lenger kjennes ut som om det er teflon i bunnen. Klok av skade fra forrige uke (jfr. bloggposten om da jeg brant dagens middag...) heller jeg melken umiddelbart over i en annen kjele. Heldigvis. For nederst i teflonkjelen er det et fint lag med brun melk.

Jeg tror jeg brukte en halvtime på å blande i eggene etter dette for å være helt sikker på at ingenting gikk galt.

Til gjengjeld ble bunnen veldig pen, da. 

Nå skal jeg gå og skylle ut marengs fra håret. 

OMG!!! Dævver litt :lol::lol::lol: 

13 minutter siden, Nathalie98 skrev:

Altså den smileyen tror jeg ble litt feil... :P hhjortelus er ikke :wub:

Hva ER det med den smiley'en liksom? Jeg satte inn den spy-smiley'en og det er den som kommer fram når jeg poster hos meg, men jeg ser at det i quoten er en HEEEELT feil smiley :lol::lol::lol: Det verste er at det der har skjedd før også... Hva er dette liksom???? :sick::wub::x 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 minutter siden, Siri skrev:

OMG!!! Dævver litt :lol::lol::lol: 

Hva ER det med den smiley'en liksom? Jeg satte inn den spy-smiley'en og det er den som kommer fram når jeg poster hos meg, men jeg ser at det i quoten er en HEEEELT feil smiley :lol::lol::lol: Det verste er at det der har skjedd før også... Hva er dette liksom???? :sick::wub::x 

Hos meg er det spy-smiley som dukker opp :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jobbhelg, hvilket betyr at jeg går glipp av treårsdagen til tantebarnet mitt.

Jaja, jeg har kjøpt stor pakke, og han vasser i både gaver og resten av familien, så han kommer sikkert ikke til å registrere at jeg ikke er der engang.:ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Siri skrev:

OMG!!! Dævver litt :lol::lol::lol: 

Hva ER det med den smiley'en liksom? Jeg satte inn den spy-smiley'en og det er den som kommer fram når jeg poster hos meg, men jeg ser at det i quoten er en HEEEELT feil smiley :lol::lol::lol: Det verste er at det der har skjedd før også... Hva er dette liksom???? :sick::wub::x 

Spy, søt, søt. Skal ikke være lett :pinch:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Christine skrev:

Hos meg er det spy-smiley som dukker opp :lol: 

 

12 minutter siden, Nathalie98 skrev:

Spy, søt, søt. Skal ikke være lett :pinch:

:lol::lol: Jeg satte inn spy - søt - spy - men ser i quoten at det er spy - søt - og en flat søt :lol: Den siste skrev jeg inn koden på selv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMGP0057-copy.jpg

Fikk testet ny-kameraet litt i dag (bare litt og, sjuk så her går ting i sirupstempo!) og jeg har veldig fine modeller altså. :) Aner nesten ikke opp ned på kameraet enda, det er litt flere knapper og hjul på det enn den forrige Pentax-modellen vi hadde. Morsomt med skikkelig kamera igjen! :D

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tinkie skrev:

Jeg er, i all beskjedenhet, ganske ålreit til å lage mat. I god tro om at dette kom til å overføres ganske godt til baking også, svarte jeg min tante at joda, jeg kunne vurdere om jeg hadde tid til å bake pavlova til mormor sin 80-årsdag i morgen.

Så spurte hun meg i dag om jeg rakk å bake det. Jeg svarte at ... nei, ikke egentlig. Men hvis det var helt krise, så kunne jeg prøve å slenge sammen noe. "Det hadde vært fint..." fikk jeg til svar. Les: "JA, gjør det."

Ja, greit. Jeg parafraserer Pippi Langstrømpe: Det har jeg aldri laget før, så det får jeg sikkert til! Så da drar jeg meg på butikken og kjøper det jeg trenger. Det var jo greit. 

Så setter jeg i gang med å skille eggeplommer fra eggehviter. Vanligvis bruker jeg bare hendene, men i dag ville jeg ikke bli grisete på hendene, så jeg brukte bare eggeskallene. (Husk dette med gris til senere, dere. Ironien er deilig.) Det går fint, det, helt til den tredje hviten. Da klarte jeg å sprekke den ene plommen såvidt, sånn at jeg får littegrann plomme oppi all hviten - noe som er ganske ugreit, for da blir den aldri stiv. Så da må jeg starte på nytt. Jaja. Godt jeg hadde litt ekstra egg. 

Men så skulle jeg ... jeg vet ikke hva jeg skulle engang, men plutselig har jeg mistet bollen med marengs, miksmaster og boksen med vaniljesukker i gulvet. Etter en mengde banneord oppdager jeg at miksmasteren fremdeles går, og kaster meg over den for å slå den av. Heldigvis var det vispet nok til at mesteparten av marengsen ble i bollen - dessverre betydde også dette at jeg fikk store, fine blubber med marengs på meg, skapdørene, hele gulvet, og alle andre steder vispen nådde til.

JAJA. Jeg har fortsatt mer egg, og etter nøye inspeksjon av griset rundt om på kjøkkenet kommer jeg frem til at dette sannsynligvis er omtrent én eggetive til sammen, så jeg hiver oppi en eggehvite til, og visper ferdig. 

Så skal jeg ha det over på et bakepapir for å putte det i ovnen.

Og gjett hva.

Jeg er tom for bakepapir.

Innsmurt med marengs og med et forkle hvor det står "Baking is science for hungry people" (jeg må ha sett ut som bakingens svar på en gal vitenskapsdame...), går jeg ut i gangen og begynner å banke på dører hos naboene mine. Men gjett hva - det er ikke så som er hjemme klokken 19:30 en fredag kveld! Skulle du ha sett. Ikke alle studenthjem har bakepapir heller. Bak femte dør finner jeg imidlertid en eldre dame som smiler litt og sier at vi må jo hjelpe hverandre når vi kan, så jeg får et ark av henne. Tusen takk, damen. :heart:

Endelig får jeg smurt marengsen utover bakepapiret og satt den i ovnen. NÅ er det vanskeligste over! Den skal bare stå der i en time, mens jeg lager vaniljekrem som skal puttes i fryseren. Og hallo, hvor vanskelig kan det være å koke opp litt melk og egg, liksom.

Melk koker jo fort over, det vet vi alle. Så etter å ha skåret opp vaniljestangen og puttet frøene oppi melken, setter jeg den på platen med litt varme på. Og jeg rører.

Og rører.

Og rører.

Og det tar en evighet! Til slutt blir jeg lei, så jeg skrur opp varmen på maks. Jeg rekker knapt å tenke "Oi, nei, vent, dette er kanskje ikke så lurt" før jeg kjenner at det plutselig ikke lenger kjennes ut som om det er teflon i bunnen. Klok av skade fra forrige uke (jfr. bloggposten om da jeg brant dagens middag...) heller jeg melken umiddelbart over i en annen kjele. Heldigvis. For nederst i teflonkjelen er det et fint lag med brun melk.

Jeg tror jeg brukte en halvtime på å blande i eggene etter dette for å være helt sikker på at ingenting gikk galt.

Til gjengjeld ble bunnen veldig pen, da. 

Nå skal jeg gå og skylle ut marengs fra håret. 

:lol::lol::lol: 

Vi har ruslet kveldstur. Opplevde å se en hund og eier som kom mot oss på en ganske smal vei. Da eieren så at det var oss tverrsnudde de. Jeg har full forståelse. :lol:

Jeg savner @SFX og har lyst til å høre hvordan det går med nytt hus, egen skog og nye turmuligheter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Siri skrev:

 

:lol::lol: Jeg satte inn spy - søt - spy - men ser i quoten at det er spy - søt - og en flat søt :lol: Den siste skrev jeg inn koden på selv... 

Men jeg kan ikke sette inn spysmiley heller... Den kommer ikke opp i rullegardina :P hva er koden på spy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tinkie :lol::lol::lol: 

 

 

Vi leide like godt agilitybanen i hundeparken i kveld vi,  siden Nico skal begynne kurs tirsdag og aldri har sett hindrene før :P 

Vippa var litt småekkel,  ellers var det største problemet å få henne til å ikke løpe igjennom tunnelen når vi ryddet den vekk. Flink puli. 

Toddy snakker vi ikke om. Han jobbet mest med å huske at man tisser ikke inne i en hall.  Og så satt han faktisk på komando et par ganger.... Han skal ha for det :aww: 

Egentlig skulle sambo på konsert , men han ville heller trene hund ... Han har blitt helt ødelagt,  men ikke av meg! Jeg prøver omtrent å dytte han ut noen ganger, jeg kan nemlig vedde på at flesteparten av kompisene hans tror han har blitt kjerringstyrt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Christine skrev:

Nei, det er spy - søt - spy :lol: 

Jeg vil også ha spysmiley! Jeg har forresten ikke den smiley'en du brukte her heller :huh: har mange smilyer, men det er fordi de fleste er flere ganger :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...