Wilhelmina Skrevet 14. Juni 2016 Rapporter Skrevet 14. Juni 2016 Massasje og laser i formiddag, rallytrening i kveld En litt spesiell opplevelse på trening da, ettersom det samtidig var nybegynnerkurs i agility. En av hundene som deltok der kunne utmerket godt finne på å stikke av for å angripe andre hunder fikk vi beskjed om, så samtlige hunder måtte inn i bilene mens denne hunden trente. Her snakker vi rundt 10 ekvipasjer som fikk treningen avbrutt med jevne mellomrom. Jeg bare spør - hvorfor i all videste verden trener man agility med en sånn hund? Hva er målet? Det er jo helt åpenbart at de aldri kan konkurrere, og de vil neppe være spesielt velkommen på trening heller hvis området må renses for andre hunder hver gang han skal på banen... 1 Siter
Guest Christine Skrevet 14. Juni 2016 Rapporter Skrevet 14. Juni 2016 1 time siden, Wilhelmina skrev: Massasje og laser i formiddag, rallytrening i kveld En litt spesiell opplevelse på trening da, ettersom det samtidig var nybegynnerkurs i agility. En av hundene som deltok der kunne utmerket godt finne på å stikke av for å angripe andre hunder fikk vi beskjed om, så samtlige hunder måtte inn i bilene mens denne hunden trente. Her snakker vi rundt 10 ekvipasjer som fikk treningen avbrutt med jevne mellomrom. Jeg bare spør - hvorfor i all videste verden trener man agility med en sånn hund? Hva er målet? Det er jo helt åpenbart at de aldri kan konkurrere, og de vil neppe være spesielt velkommen på trening heller hvis området må renses for andre hunder hver gang han skal på banen... Jeg ble jagd bort fra mitt eget telt på stevne en gang fordi hunden som skulle inn i ringen kunne finne på å løpe ut av banen og bort til andre hunder For å svare på tråden: I dag ble det fin tur midt på dagen før vi tilbringte noen timer på agilitybanen. Hund 1 var opptatt av fugler, men fikk avsluttet med fin runde. Hund 2 var veldig ivrig, og vi fikk noen fine stigefelt. Siter
Malamuten Skrevet 16. Juni 2016 Rapporter Skrevet 16. Juni 2016 Tirsdag: liten luftetur på morgen, sykkeltur og godbitsøk på ettermiddagen og en liten luftetur på kvelden. Og solet oss imellom. Onsdag: liten time tur på morgenen med badepause og sportrening på ettermiddagen. Og vi har sittet en del ute i solen ? Idag: kjapp lufting før vi kjørte på klubben, deretter ble det spor på begge to etterfulgt av sykling og bading også fikk de lete opp maten sin i gresset etterpå. 5 min lufting i ettermiddag og 15 min til kvelds. Siter
Gjest Skrevet 16. Juni 2016 Rapporter Skrevet 16. Juni 2016 Startet dagen med halvanne times joggetur i Bymarka, med innlagt svømmetur for Lotta i Kobberdammen. Mange skole-elever på tur og må si jeg er en smule rystet over mangelen på fysisk form hos en del av dem...-jeg gamle menneske gikk lett fra mange av dem i motbakker, og jeg hørte hvordan de stønna og bar seg over bratte bakker og varmt vær... Lotta ble sliten i hvert fall, og lå rett ut resten av dagen, til vi dro på rallycup i kveld, for andre kveld på rad. Og i går var Lotta veldig på, hun gjorde et perfekt løp - men vi diska pga en tullete førerfeil ...og i dag diska vi pgså - pga førerfeil idet vi gikk ut av banen (dro frem leken akkurat ett sekund for tidlig...) men Lotta var ikke så på dag - sliten sannsynlivis. Fikk henne likevel gjennom banen uten disk i banen... jaja - nye muligheter senere SLITEN hund i kveld - etter løpet fikk hun rikelg med tid til miljøtrening i området. Siter
Anette Skrevet 16. Juni 2016 Rapporter Skrevet 16. Juni 2016 Mandag var LP fellestrening, Tirsdag Smeller grunnkurs del 2, Onsdag Veien til FCI3 kurs, Idag bronsemerkeprøve 173/180 poeng! Nå har det vært en litt vel aktiv uke så godt vi har fri imorgen 1 Siter
Gjest Skrevet 16. Juni 2016 Rapporter Skrevet 16. Juni 2016 Just now, Anette said: Mandag var LP fellestrening, Tirsdag Smeller grunnkurs del 2, Onsdag Veien til FCI3 kurs, Idag bronsemerkeprøve 173/180 poeng! Nå har det vært en litt vel aktiv uke så godt vi har fri imorgen Høres ut som en helt topp uke Siter
Anette Skrevet 16. Juni 2016 Rapporter Skrevet 16. Juni 2016 Akkurat nå, enna skrev: Høres ut som en helt topp uke Ja, deilig med en hund som bare jobber og koser seg. Lørdag blir bruks stevne og søndag lp stevne, så skal hun få en fortjent pause fra ting og ha en hundevenn på besøk i en uke daaa må jeg få trent masse smeller Siter
mokken Skrevet 16. Juni 2016 Rapporter Skrevet 16. Juni 2016 En liten skogstur som oppvarming, noen småøkter med agility. Minne på felt også bare litt kos før stevnehelg. Ellers en rolig em/kveld. Siter
Anette Skrevet 17. Juni 2016 Rapporter Skrevet 17. Juni 2016 Trent lineups mens vi ventet på bilen, på hjul, hjulkapsler, og romsøk osv. Vaps var veldig fornøyd 1 Siter
Malamuten Skrevet 17. Juni 2016 Rapporter Skrevet 17. Juni 2016 Idag ble det to små lp økter på Vims og deretter sykkeltur og bading med begge to Siter
mokken Skrevet 17. Juni 2016 Rapporter Skrevet 17. Juni 2016 En kjapp liten luftetur i skogen mellom ærend i formiddag. Senere ble det tid til en joggetur, endelig levelig temperatur! Potestell og litt massasje når vi kom hjem. Siter
Malamuten Skrevet 18. Juni 2016 Rapporter Skrevet 18. Juni 2016 Rolig dag i dag tror jeg. Vims fikk to lp økter og varga har fått seg en liten tur i flexi, en drøy halvtime kanskje. Vims er dessuten litt sårbeint så er vell like greit. blir sikkert en 20 min lufting i kveld før vi legger oss. Siter
Malamuten Skrevet 19. Juni 2016 Rapporter Skrevet 19. Juni 2016 Kjapp lufting på morgenen, så dro vi å gikk et par spor hver og en halvtimes lufting i skogen. Så får vi se hva kvelden bringer, blir vell en liten tur før vi legger oss. Siter
Iaitoo Skrevet 19. Juni 2016 Rapporter Skrevet 19. Juni 2016 Gått tur i marka i dag, sammen med en kompis og hans hund. Vår tur ble litt lengre, og det er nå en fornøyd hund som sover på sofaen 2 Siter
Tonje Skrevet 19. Juni 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Juni 2016 Vi har vært på topptur, var ute i 2,5 time. Lufting i nabolaget resten av dagen. 1 Siter
WelshenNemi Skrevet 19. Juni 2016 Rapporter Skrevet 19. Juni 2016 Vært på fjelltur. Var ute i ca 3 timer, inkludert at kjæresten fisket litt. 4 Siter
Anette Skrevet 20. Juni 2016 Rapporter Skrevet 20. Juni 2016 Hundene har fått bade og trimme litt 2 Siter
Iaitoo Skrevet 20. Juni 2016 Rapporter Skrevet 20. Juni 2016 Vært en tur på et eldrehjem og sjarmert damene på alzheimer-avdelingen i senk 6 Siter
Anette Skrevet 20. Juni 2016 Rapporter Skrevet 20. Juni 2016 Ble en times tur i øs pøs regnvær med naboen, hundene har løpt, badet, svømt i pytter og storkost seg 4 Siter
Tonje Skrevet 20. Juni 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 20. Juni 2016 Felix har vært hos veterinær med et vondt øye (spasmer som fikk netthinna til å trekke seg sammen konstant) så han har bare vært rolig. Blaze og jeg var ute og trente intervaller i skogen en times tid i regnværet. Siter
maysofie Skrevet 20. Juni 2016 Rapporter Skrevet 20. Juni 2016 I går var vi på gjeterhundtrening noen timer for første gang siden mai. Lyn fikk kjørt nøtta si med høyt gress og installering av rolig-giret og tempoveksel. Vel hjemme fikk de svømme- og flytetrening, og til kvelds være med på fisketur langs bryggene I dag har vi vært værsjuke, bytur, lufteturer og sofakos. Siter
WelshenNemi Skrevet 20. Juni 2016 Rapporter Skrevet 20. Juni 2016 I dag har vi vært til dyrlegen og funnet ut at Nemi høyst sannsynlig har allergi ørebetennelse og tilbakevendende sopp eller noe på potene.. I kveld har vi gått en times tur i regnet. Siter
tutle Skrevet 20. Juni 2016 Rapporter Skrevet 20. Juni 2016 54 minutter siden, WelshenNemi skrev: I dag har vi vært til dyrlegen og funnet ut at Nemi høyst sannsynlig har allergi ørebetennelse og tilbakevendende sopp eller noe på potene.. I kveld har vi gått en times tur i regnet. Ahhh, så utrolig kjedelig Siter
WelshenNemi Skrevet 20. Juni 2016 Rapporter Skrevet 20. Juni 2016 7 minutter siden, tutle skrev: Ahhh, så utrolig kjedelig Ja veldig jeg ser ut til å ha fått den ene i kullet som har "alt".. Siter
Recommended Posts