Gå til innhold
Hundesonen.no

Thailand/Asia -> where to go?


Khela
 Share

Recommended Posts

Jeg har bestemt meg for at når jeg får tid og penger så vil jeg på tur, en tur hvor jeg kan oppleve/se litt og være i en helt annen kultur. Derfor har jeg tenkt på Asia.

Jeg vil gjerne slippe unna den verste turismen (typ nesten kunne gå naken alene på ei hvit strand-drøm :P ), jeg vil ha mulighet til å være på stranda, men også oppleve og se litt, gå på markeder, kunne gå ut og spise, gå turer. Klart vann og jungelfølelse er stortstort pluss. Vil slippe å bo inni en by/stor landsby.

Har forelsket meg helt i sånne bungalows ved stranden, så om det er mulig er det et stort pluss, men ikke obligatorisk for reisen, hovedsaken er å slippe unna den verste turismen for å få en så ekte som mulig opplevelse av kultur, natur og frihet.

Vil heller ikke blakke meg helt, så bør være mulig å kunne få til en toukerstur uten at jeg må spare i 5 år liksom :D 

 

Jeg er skikkelig lite vant med å bestille turer og sykt dårlig på å finne frem destinasjoner og sånn, så jeg trenger hjelp! Lite reisevant utenlands for å si det sånn, og forrige utenlandstur (minus harrytur) var i 2011.

 

Edit: Har sett på bilder fra f.eks. Krabi og sånn, og det ser helt nydelig ut, men er det veldig turistifisert f.eks? I know naaaathing.

 

Finnes mitt drømmested i Thailand eller noe annet sted i Asia? Hjelp! :D

Endret av Khela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst er det Asia jeg er interessert i, så Madeira, Karibien sv er lengre ned på lista enn så lenge, men det er veldig fint :) Bali har jeg også sett på, men han jeg evt reiser med skal dit en mnd i januar så vet ikke hvor aktuelt det er da :P

Trodde Sri Lanka var litt ukoselig de siste årene? Dunno.

Jeg skjønner jo at jeg ikke kan unngå turister helt, men jeg vil gjerne kunne oppleve lokal kultur og slippe den verste turismen. Orker ikke typ en strand fylt med solsenger og masse andre folk, noe er selvfølgelig å forvente og regne med og heller ikke noe problem :) 

Hadde håpet å kunne finne en relativt billig plass siden jeg er student og det dermed kan ta tid å få spart opp en del, derfor tenkte jeg på Thailand, det må jo være mulig å komme seg litt utenfor turistkjerner uten at det er stygt og fælt liksom? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis så stygt og fælt, det er bare at de fleste fine områdene i Thailand er i en eller annen grad turistifisert. Å reise rundt i de nordlige områdene er veldig fint, men ikke så mye strender der da. Jeg er mest kjent med charter-områdene, så kan ikke hjelpe deg så mye der. Men kan anbefale forumet til  TripAdvisor, det er mange gode tips der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk har tips til konkrete destinasjoner  i landene så rop ut :D jeg er som sagt håpløs på sånt.

Jeg var i

  • Hoi An
  • Hanoi
  • Sa Pa
  • Ha Long bay
  • Hue
  • Ho Chi Mihn city (aka Saigon)
  • Cu Chi

En ting å si om landet og det er kultursjokk, masse opplevelser og skal tilbake en gang. elsker det landet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal følge denne for det høres interessant ut. Selv vil jeg ikke reise til Thailand siden det er åpen barneprostitusjon der, noen som vet hvordan det er i Vietnam og de andre områdene der? Håper det er greit jeg spør i tråden din :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en del år siden vi var i Thailand men, vi var 4 dager på en idyllisk liten øy som heter Koh Samet. På den delen av øya vi var var det kun flotte strender,  et par spisesteder og 2 hoteller. Ingen bilen /veier og svært få turister. Stedet kan selvsagt ha endret seg siden den gang.

Vi ble fortalt at siden det ikke var noen store turistattraksjoner der så reiste kun noen turister dit på dagstur. 

www.orkide.no/thailand/koh-samet

 

Endret av mokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...