Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Så ufattelig godt å se mann og barn etter nesten en uke fra hverandre. Og så innmari trist når de dro. Avskjeden føles bare filmdramatisk. :(

Jaja, vi fikk badet masse i bassenget her jeg og lille H, vi har vært i o store naboland og så har vi vært i klatrepark. Superfin helg så nå føles det som uka blir lang. Men den er stappfull av trening, fysio, basseng, ergoterapi, spinning, turer og stavgang, det går nok fort. Jeg er så heldig som bor i Norge.

• Like 9
Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen min (jeg var der av annen grunn) at om forkjølelse hang i lengre enn 2 uker, kunne det være en "dypere" forkjølelse som trengte en kur for å slippe taket.

Hmm, jeg får ta en vurdering i morgen. Jeg må være hjemme og vente på en pakke mellom åtte og ett, så det er førstepri i morgen :P De har visstnok forsøkt å levere den her før et par ganger, og jeg synes det er rart at de ikke skal komme på et tidspunkt som de treffer meg så mye som jeg egentlig er hjemme.

Skrevet

Noen vil nå boikotte stormberg fordi de ga en dagsomsetning til Syria, og flere andre bedrifter som vil hjelpe flyktningene får hatmail. Altså... Hæ?

Skrevet

Så ufattelig godt å se mann og barn etter nesten en uke fra hverandre. Og så innmari trist når de dro. Avskjeden føles bare filmdramatisk. :(

Jaja, vi fikk badet masse i bassenget her jeg og lille H, vi har vært i o store naboland og så har vi vært i klatrepark. Superfin helg så nå føles det som uka blir lang. Men den er stappfull av trening, fysio, basseng, ergoterapi, spinning, turer og stavgang, det går nok fort. Jeg er så heldig som bor i Norge.

:hug:

• Like 1
Skrevet

Noen vil nå boikotte stormberg fordi de ga en dagsomsetning til Syria, og flere andre bedrifter som vil hjelpe flyktningene får hatmail. Altså... Hæ?

The loud lunatics. Det er få av dem, men de bråker noe helt forjævlig. :)

:hug:

Takk! Er sentimental som bare det og har lyst til å spamme dere med bilder av den fine gutten min. :D

Skrevet

Jobben min er så fin. Begynte der i slutten av juni, og de er så gode og hjelpsomme. Jeg har funnet leilighet et stykke borte fra jobben nå, men eieren eier en stasjon 10 min fra der jeg har flyttet også. Så han sa at han godt kunne prøve å få meg inn der om jeg ville. Også da jeg var på leting etter leilighet delte alle sjefene og eieren annonsen min. Jeg fikk større stilling pga det er så dyrt å leie, og de hjalp meg virkelig med det de kunne. Selve jobben er bare på en bensinstasjon, ikke noe for livet ut, men folkene er fantastisk hjelpsomme!

Sent fra min E6553 via Tapatalk

• Like 14
Skrevet

Det er godt jeg har noe å bruke penger på.

Timmy må til dyrlegen. Han var usedvanlig samarbeidsvillig når jeg tok en titt i munnen på han, og innkallingen jeg fikk til tannkontroll var ikke helt på jordet.

Den ene hjørnetanna treffer rett i tannkjøttet i underkjeven når han lukker munnen, og jeg ser for meg at det ikke er så behagelig. Litt tannstein også.

Eiker dyreklinikk er vel forholdsvis rimelige på tenner, de jeg pleier å gå til skal ha et par tusenlapper pr. tann, så da kjører jeg heller 4 mil.

Skrevet

Grand old lady Blaze :heart:

Er ikke noe som stopper en gammel dame fra å jobbe. Ligger ikke på latsiden selv om hun er godt inni pensjonsalder og alle hadde syns det var ok om hun ble lat. Men det ligger ikke latent for Blaze :P

11947896_10156042572845072_7642005354033

Knusa alle unghundene med en Herding instinct test på 4,67 i snitt (maks er 5 og det er for det meste ferdig trente hunder som får det. )Hun splittet sauene en gang og fikk ikke med seg før det var gått litt at en gikk alene før hun fikk samlet den inn igjen. Kan ha noe med hørsel å gjøre også :P

11954593_10156031614675072_5735158400064

Skrevet

Arbeidsdagen i morgen består av morgenkaffe, samtale om arbeidsmiljø og ting vi kan gjøre sammen på jobb, yoga, tapas og en liten time kurs. Kan ikke si at jeg gruer meg :D

EDIT:

Er Balsamico det samme som rødvinseddik?

• Like 2
Skrevet

Sendte mail på en leilighet som skal leies ut og fikk spørsmål om hvilken hund jeg hadde. Vel, nå vet han mer om hunden enn om meg :P Putta på en femøring kan man si, holder da ikke å bare si hvilken rase det er :P tror de har hund selv da, syns jeg ser et hundehus på et av bildene i annonsen. Spent på om jeg får den! Litt lengre unna skogen enn jeg skulle ønske, men det er sentralt i alle fall, og uten bil veier det tyngst. Helt nede ved sjøen da :ahappy:

Skrevet

Arbeidsdagen i morgen består av morgenkaffe, samtale om arbeidsmiljø og ting vi kan gjøre sammen på jobb, yoga, tapas og en liten time kurs. Kan ikke si at jeg gruer meg :D

EDIT:

Er Balsamico det samme som rødvinseddik?

Hmm, Nei, ikke helt.

Balsamico er laget av ugjæret druemost som er kokt ned.

Skrevet

Jeg har jobbet på rallystevne hele helgen og endelig kollapset i sofaen :D

Hilst på flere trivelige soniser bla kosemost på Twiggy og Nova til @Thesere og @Meg som begge gjorde det bra på valpeshow :D

Ellers har jeg sett mange flotte ekvipasjer som har jobbet fint med hundene sine altså. Min soleklare favoritt for helgen var en ung jente og en leonberger som ble no 3 i klasse 2. De var så glade begge to og på prispallen lente leonbergeren hodet inntil henne og liksom klemte henne godt. Ble nesten tårøyd jeg :heart:

• Like 6
Skrevet

Saeta er mye bedre nå, så vi takker for alle god-bedrings-ønsker. :) Så håper vi bare på at hun ikke får noen senskader av dette.

Ellers har Tonks og jeg farta rundt i skogen idag og fåtr opprykk til B-spor! :D
12019859_10156025851315641_1496471472909
Smart utstillingshund eller pen brukshund, samma det. Men hun kan jobbe, og pen er hun og, for med opprykk til B kan hun utvide tittelrekka si med svensk og nordisk utstillingschampionat.

• Like 14
Skrevet

Vi har fått programmet for klasseturen vi skal på denne uka, og jeg gruer meg veldig. Jeg tror ikke hele klassen skal oppover, bare vi naturforvaltningsklassen og deler av toppidrett-gjengen. Har vært mye borte pga migrena, så er ikke kjent med noen, ei heller vet jeg så veldig mye om hva vi skal gjøre. Linjedrag og forsøk i fiskevannet, that's it. Åååh, liker ikke å leve med fremmede. Å sitte på et klasserom sammen er greit, å skulle gjøre dagligdagse ting, derimot...

Men det skal gå bra, det er bare skole!

Skrevet

@Krilo, jeg kjenner en av de. Hvordan det? :)

Bare lurte siden dette tross alt er hundesonen med masse hunde"gale" folk, tenkte at noen her garantert må kjenne en eller to av de :lol::)

• Like 1
Skrevet

Bare lurte siden dette tross alt er hundesonen med masse hunde"gale" folk, tenkte at noen her garantert må kjenne en eller to av de :lol::)

Da stemte det :lol:
  • Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Liker å se gamle brukere savne aktivitet. Min første bruker fant sonen i 2010. 16 år, av og på, teller kanskje som gammel bruker jeg også   Tror kanskje flere søker tilbake til forum etterhvert pga økende misnøye med Big Tech data harvesting. Selv er jeg i ferd med å ta spranget fra Android til et nisje operativsystem som er upraktisk fordi Vipps og BankID ikke fungerer — men det er privat. Storebror får ikke registrert hvor mye flatulens jeg har produsert for å beregne neste ukes klimakvote. Andre deler villig alt og kommer kanskje aldri tilbake fra Facebook, Google, Alexa, Copilot og Siri. Jeg var forøvrig ikke aktiv på sonen i den dramatiske perioden alle snakker om som en andre verdenskrig. Da jeg pauset pga livssituasjon var dette et av de mest aktive forumene på norsk internett. Høyt tempo, høy temperatur. Det var trist å returnere til en spøkelsesby lik Levanger sentrum etter Magneten ble bygget.  Jeg blir like glad hver gang jeg ser aktivitet her, nær samme hva det dreier seg om, så vit at det gleder selv om det kanskje ikke kommer respons. Keep sonen alive🐾 
    • Vurderer begynne oppdatere her igjen, etter en lang periode med så mye drama og alvor i privatlivet at jeg har "fått" autistisk burnout av det. Fullstendig ute av drift og knapt i stand til et absolutt minimum av nødvendigheter for overlevelse. Edeward har gått for lut og kaldt vann med kun pliktmosjon, pliktlek, sporadiske pliktturer, ytterst få opplevelser utenfor hagen og bare et absolutt minimum av stell. Han har tolerert det skremmende bra. Robust type. Så lenge han får kos, godbiter, leker å fly etter og hull å grave dem ned i er han tålelig fornøyd med livet. Mamsen hans er ikke like lett å glede. Sykdom fra forgiftninger og stress pga gjentatte innbrudd har ikke lettet den psykiske og emosjonelle byrden av samtidig alvorlig personkonflikt i nær relasjon. Forhistorien er for lang til å fortelle, men den er alvorlig nok til at jeg har riesen istedenfor dvergpuddel. Noe av det er så alvorlig, jeg tror det er direkte hensynsløst å påminne om at ting som foregår på skjerm og fremstår som en slags fiksjon i de flestes hverdag er harde realiteter for andre, som meg. Alle har lest om lastebil-Jonas, for å ta et eksempel. Sånne ting fortonet seg som en slags fiksjon for meg ihvertfall, all den tid jeg ikke var utsatt for liknende selv i min egen hverdag. En kan lese om iranske agenter og kjøkkenkjemi terrorister som skader seg selv og må ha hjelp, men skjermen skaper en betryggende følelse av at det er en slags fiksjon, selv om det er nyheter, for det skjer jo ikke her foran meg i mitt nabolag — helt til en mann med jaktrifle prøver klatre inn vinduet ens kl 05:30 på morgenen og en står der bak døren i bare trusa og venter på døden med en kjøkkenkniv i hånden, i håp om å i det minste klare merke fyren for drapsetterforskerne - og det som plager en mens en står der og rister av adrenalin er: "I'm not decent! Jeg skulle tatt på en t-skjorte. Jeg er uanstendig lite kledd for anledningen." Akkurat det plaget meg i den situasjonen.  Han klarte forøvrig ikke komme seg inn gjennom det smale vinduet jeg hadde latt stå åpent, så jeg slapp med skrekken og unngikk ydmykelsen i bli sett, drept og funnet i bare trusa, hvilket også var en lettelse. En vet aldri hvordan en reagerer på ekstreme situasjoner før en er i dem. Jeg vet st jeg sover ikke uten noe på overkroppen igjen ^^ Det neste som virkelig plaget meg overraskende var at hans samboer og to barn måtte "feire" jul alene etter at politiet skjøt og drepte ham neste gang han la seg på hjul for å prøve drepe meg igjen, fordi han ble desperat og åpnet ild mot dem først. Jeg var veldig emosjonelt berørt av de stakkars etterlatte. Gnog meg hardt, lenge. ..men det der var i 2016, og er på deilig avstand nå.  I løpet av året som har gått har jeg bare blitt kronisk blyforgiftet av at en gjøk med foil impressioned key har låst seg inn og ut av hjemmet mitt og stappet blypasta fra bilbatterier i vannrørene med ujevne mellomrom mens jeg har vært ute med Edeward, og også sprayet ALLE klær, håndklær og sengetøy med ufortynnet Karate Zeon CS 5.  Blyet oppdaget jeg omsider ved kroppslige symptomer, som akutt diabetes, metallsmak og synlige partikler i vannet. Det ufortynnede landbrukskjemikaliet i klærne oppdaget jeg ikke før uker etter å endelig ha anskaffet boligalarm. Det hadde svidd og klødd intenst veldig lenge og jeg hadde "fått" en skremmende mengde føflekker og andre hudforandringer, men jeg hadde ingen anelse om hva som var årsaken før jeg begynte skylle klær med renset vann (omvendt osmose apparat) for å få ut hva jeg trodde var bly fra vannrørene. Klærne produserte et merkelig skum. Det skummet mer jo mer jeg skylte. Viste seg etter mye undersøking å være et heslig ekkelt insekticid laget for å SITTE på planter i regn og vind. Ikke før etter hydrolyse med ekstrem pH ville noe av det slippe fra tekstilene, og de mengdene med mikrokapsel debris som kommer ut av dem etter å ha brutt ned virkestoffet forteller en skremmende historie om gjentatt sprøyting om og om igjen over tid. Alle de "små" tingene. Drama og intriger i personlige relasjoner har allikevel tæret mer. Fra å ha vært en såkalt ressursterk, høytfungerende autist som maskerte godt nok til å passere som noenlunde nevrotypisk, så har jeg kollapset til et dysfunksjonelt nivå av autisme folk flest forbinder med ordet. Knapt evnet spise. Dusjet to ganger i uka. Tror jeg brukte de samme sokkene fire dager på rad en uke. Fullstendig ute av drift. Vekslet mellom apatiske shutdowns i time etter time med samme repetitive mobilspill for å unngå hysteriske panikkanfall meltdowns fra psykologiske triggere hvis rammer fort dersom jeg ikke holder intenst fokus på noe for å hindre tankene fra å vandre og uunngåelig påminne meg noe som utløser en kaskade av akkumulativt triggende minner. Det er sluttsummen på kassalappen som teller, mente Reitangruppen. Hver enkelt vare en plukker med seg på tur gjennom IKEA gir ingen stressrespons i seg selv.  Forrige gang jeg hadde meltdowns var forøvrig i barndommen, før pubertet. Tror jeg egentlig var ganske robust jeg også. Som en abusive cluster b personlighet uttalte i irritasjon som gled over i sadistisk forventningsglede: "Sterke mennesker bøyer seg ikke, (men) de knekker (til slutt)."  Årsaken til å velge skrive her igjen nå er at den verste biten, den alvorlige konflikten i nær relasjon, den er i praksis løst. Det kan ta lang tid før det ekstremt toksiske, interpersonlige dramaet er over, men selve problemet er løst. Det praktiske problemet er uskadeliggjort. Som en litt stereotypisk praktisk anlagt og materielt fokusert asperger (tidligere vellykket maskberger) tror jeg det å ha løst det praktiske og konkrete problemet som var kilden til hele konflikten automatisk fikser konflikten etterhvert også, så det ser ut som lys i enden av tunellen, selv om det fortsatt er mørkt her inne og jeg ikke vet hvor utgangen er ennå. Naboen dukket forøvrig opp sprell levende, Edeward har vært fin i magen hele året, ikke tisset inne igjen og tar det hele overraskende fint. En virkelig god gutt med de beste intensjoner.  Jeg HÅPER vi snart har nok sjelefred og så lave blynivåer at jeg orker begynne gå turer og dele opplevelser med Edeward utenfor hagen igjen. Oppdaterer plutselig om situasjonen endrer seg så mye som jeg håper den gjør snart. Bilde hører med:  
    • Kan hunden gå på varm asfalt før den skal bade? Usikker om jeg skal ta de med fordi redd for potene, Tar hånda mot asfalt og føles ikke varm, Men hvor varmt er det før deres hund ikke går på asfalt?
    • Hvilke langhårete hunder krever minst pelsstell? Og mest pelsstell? Kun for kjekt å vite.
    • Vurderer å kun holde meg til hund. Selv om jeg også har lyst på andre typer dyr. Kjekt med litt forskjellig synes jeg men hvis det er en ulempe og til hinder for hundene går jo ikke det. De er viktigst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...