Gå til innhold
Hundesonen.no

ØNSKES: Skråstilt bilbur


Recommended Posts

Ønskes kjøpt!

Etter bytte av bil så fant vi ut at buret vårt ikke passer i bagasjerommet med et par centimeter (ifølge hun som prøvde å trampe det inn). Vi har midlertidig hatt det stroppa fast på nedslåtte bakseter, men det er ingen løsning vi er komfortabel med i lengden.

Vi leter derfor etter et billig, gjerne brukt, bur som egner seg i bagasjerommet vårt. Hunden er opp mot 60cm i skulderhøyde, han tilbringer lite tid i buret annet enn kjøring hvor han uansett sover, så om det ikke er luftig i taket spiller det liten rolle. Problemet vårt er at luka kommer langt inn i rommet, ikke er det særlig dypt og det er nedfelt. Derfor må døra kunne åpnes ut og opp, ikke rett ut, og buret må være skråstilt. Har ikke fått mulighet til å måle bagasjerommet enda, men kan gjøre det i morgen. Legger ved et bilde av samme bilmodell og ønsket burutforming som jeg har lånt fra Google.

Merke eller type bur spiller ingen rolle, vi tenker å bestille på mål til neste år når nummer to eventuelt kommer i hus. Jeg er komfortabel med sprinkelbur og ønsker fortrinnsvis det, men ikke plast. Studentøkonomien er sitt eget kapittel, så det burde gjerne ikke være så dyrt. Felleskjøpet har nytt til 7-800kr, så dyrere enn det er ikke nødvendig. Om noen har, vet noen har eller kommer over noen som har liknende bur til salgs så rop gjerne ut :)

volvo-stort+bilde+bagasjerom.jpg?o=43789
981050534.jpg
(Veldig skrått dette da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Håper du får målt buret og skriv bilmerke dere har. Kanskje noen har samme. Siden han er såpass stor så tipper jeg du trenger omtrent likt det jeg har tror det ligger bilde i den andre tråden og kan måle det så du kan tråle finn.no i morgen. Men minn meg på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Upraktisk at hun stakk av med bilen akkurat i det jeg kom på at vi må ha nytt bur, men måle i morgen *knyte hyssing på fingeren* :lol:

Kan du ikke bilmerke og om det er stasjonsvogn eller annen utgave? Det er en start

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Det er en Volvo V40 2001(?)-mod, kanskje internett har svaret i mellomtiden!

Da tipper ejg på at du bør gå for et bur som tar hele plassen med en gang. Syntes det er små bagasjerom på dem, for du må regne mellom julbuene også er det kurvingen på luka som tar vekk mye plass. tipper bredda mellom julbuene er mellom meteren og en ti. Håper det er et dypt bagasjerom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tipper ejg på at du bør gå for et bur som tar hele plassen med en gang. Syntes det er små bagasjerom på dem, for du må regne mellom julbuene også er det kurvingen på luka som tar vekk mye plass. tipper bredda mellom julbuene er mellom meteren og en ti. Håper det er et dypt bagasjerom da.

Nettopp, det er lite uansett hvilken vei man vender på det! Enten har jeg for stor hund eller så har hun kjøpt for liten bil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nettopp, det er lite uansett hvilken vei man vender på det! Enten har jeg for stor hund eller så har hun kjøpt for liten bil :lol:

For liten bil er da utrolig fornuftig hihi. Men ut fra husken og at du har omtrent sammen størrelse på hunden som jeg har og skal ha en hund til til neste år. Da hadde jeg gått for et stort skreddersydd til dem begge med en gang. Men er ikke sikker på om du kan ha skillevegg i buret. Men husker ikke dybda på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kunne vært en ide å sette inn lastegitter i stedet for å kjøpe bur? Bare en tanke ;)

Tenker du mellom bagasjerom og setene foran? Det har vi. Vi bruker også å ha bagasjeromsluka helt åpen når vi må parkere med bilen, så det er utelukket uten typ Variogate. Etter nærmere ettertanke i går er Variogate ei heller en løsning vi kommer til å bruke, siden hattehyllen er midt i strupenivå og Keo var tydelig ukomfortabel med å ha hele bagasjerommet til rådighet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke over 6000kr igjen på bur er utelukket, spesielt i år :)

Ja akkurat den ser jeg. Derfor det ikke ble variogate på meg heller. Glad for det forsåvidt, fordi det hadde ikke vært riktig i "varebilen" jeg har nå. Men i stasjonsvogn hadde det vært knall. Dumt det er så innmari dyrt!

Men med 2 hunder og V40 hadde jeg definitivt gått for en grind-løsning altså, for best mulig utnyttelse av plassen.

Evnt kan du jo bruke et stoffbur til du skal investere i en mer permanent løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bestille et kelabur, så får du et bur som garantert passer inn i bilen og som gir hunden best mulig plass? At du er komfortabel med sammenleggbare gitterbur skjønner jeg ikke, da tror jeg ikke du har sett krasjvideoer med sånne bur. :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...