Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippet vs. Stafford


Teserere
 Share

Recommended Posts

Idag fikk Mirai og Twiggy hilst på hverandre :ahappy: Først tuslet vi en liten tur, så fikk de leke i hagen. Det var full fres, og ikke akkurat lette bildemotiver!

Hvem er du?

11754802_10155894288030437_1584097875280

Vi løper om kapp!

11709872_10155894288520437_3602864295483

Ikke løp så fort!

1614505_10155894288415437_26065760506864

Skal bare smake på den lissen her...

11741219_10155894288370437_6438019571917

Jeg tar deg!

11782304_10155894288615437_5518726790862

Pass opp!

11157432_10155894288750437_3106142634938

Vent på meg da!

11046774_10155894289270437_6157803834639

Legger meg her litt jeg..

11731884_10155894289120437_1339903101092

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste overskriften til tråden så tenkte jeg "herregud...er det mulig? Noen som vurderer staffe eller whips? De er jo ikke litt like en gang" :huh:

Godt det ikke var sånn jeg frykta XD Flotte bilder!

Tja, jeg er enig i at de er ulike, men jeg kunne nok levd med begge rasene. På sitt beste er begge rasene atletiske, funksjonelle og hyggelige selskapshunder. Ikke er de gjeterhunder heller. Sånn jeg ser det har de en hel del felles.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er enig i at de er ulike, men jeg kunne nok levd med begge rasene. På sitt beste er begge rasene atletiske, funksjonelle og hyggelige selskapshunder. Ikke er de gjeterhunder heller. Sånn jeg ser det har de en hel del felles.

Tja...jeg har whippet, men kunne ikke tenkt meg en staffe(de er pene og hyggelige altså, men har ikke lyst på selv). Jeg synes ikke de er spesielt like, ut over at de har fire bein, hale og snute. At begge er regna som selskapshunder gjør de ikke nødvendigvis så veldig like synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder <3 og valper i piraya-alder altså :wub:

Tja...jeg har whippet, men kunne ikke tenkt meg en staffe(de er pene og hyggelige altså, men har ikke lyst på selv). Jeg synes ikke de er spesielt like, ut over at de har fire bein, hale og snute. At begge er regna som selskapshunder gjør de ikke nødvendigvis så veldig like synes jeg :)

Enig med deg, for meg er det to vidt forskjellige raser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud altså, jeg smelter. Så vakre hunder!

Tja, jeg er enig i at de er ulike, men jeg kunne nok levd med begge rasene. På sitt beste er begge rasene atletiske, funksjonelle og hyggelige selskapshunder. Ikke er de gjeterhunder heller. Sånn jeg ser det har de en hel del felles.


Enig i dette. Jeg kunne godt tenkt meg begge rasene, men jeg har kanskje ikke så strenge krav til hund, jeg. Kort pels, ikke mini eller gigant, ikke gjeter eller utpreget jakthund, ikke varsleraser. Utover det så liker jeg mye forskjellig. Egenvilje og selvstendighet setter jeg høyt, siden jeg bare har typiske familie og turhunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok (dessverre :P ) påstå at staffen er lettere å belønne enn en generell whippet, bedre å jobbe med. Mens på andre områder har nok en whippet andre kvaliteter som passer bedre i min lille leilighet og hundehold :-) . Det er jo smak og behag! Syns staffer er kjempekule men jeg er veldig avhengig av å ha med krekar rundt til familie som har mange hunder, og staffen har vel som regel litt større intimgrense :) .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, belønningsdelen er jo et pluss hos staffen! Men det er jo positive og negative sider med alle raser, som du sier. Før i tiden ville jeg aldri vurdert whippet en gang, men etter å ha blitt kjent med noen og lest om hundene til andre her inne, så har jeg skjønt at de er mye mer solide enn de ser ut.

Også er det nesten litt dårlig gjort å legge ut bilder av Mirai, for hun har så nydelig farge. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste overskriften til tråden så tenkte jeg "herregud...er det mulig? Noen som vurderer staffe eller whips? De er jo ikke litt like en gang" :huh:

Tja, min whippet går svært godt overens med de fleste staffer. Leker med samme intensitet. Kanskje litt ulik utenpå, men lik inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...