turbogutten Skrevet 13. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2015 Jeg skal studere bedriftsøkonomi ved siden av jobb, starter med ett årsstudium også får jeg se om jeg bygger på noe bachelor etterhvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LØJ Skrevet 13. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2015 Etter en 8-9 år "pause" fra studier er det på'n igjen til høsten. Lapper sammen en bachelor i biologi for å ta master etterhvert og har kommet inn på NMBU. Gleder meg masse men gruer meg litt samtidig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjea Skrevet 13. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2015 Jeg skal bygge på videreutdanningen i barnesykepleie, til en master. Fagene er unnagjort, det er selve studien og oppgaven som gjenstår Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mackenzie Skrevet 13. Juli 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2015 Jeg skal studere kommunikasjon og medieproduksjon Jeg så på pensumlistene istad og er skremt over hvor mange bøker jeg faktisk trenger. Alt som står oppført er listet som "obligatorisk pensumlitteratur", så da kan jeg vel faktisk ikke kutte ut noe av det heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 13. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2015 Leeeeeeeeengw til 20. juli......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 13. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 13. Juli 2015 Masteren heter geologi, men innenfor geologi kan man velge mellom ulike retninger. Fortsetter på UiO Det som er litt rart er at vi for høstsemesteret må velge fag som passer med den retningen vi ønsker å gå, men vi vet ikke før over jul om vi får en masteroppgave innen ønsket retning. Er ikke uendelig mange sedimentologioppgaver.. Ah, visste ikke at det var studieretninger innenfor der igjen. Spennende Vet du hvordan masteroppgavene deles ut? Er det "førstemann til mølla", eller er det de med best karakterer som får velge først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 14. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2015 Jeg skal studere kommunikasjon og medieproduksjon Jeg så på pensumlistene istad og er skremt over hvor mange bøker jeg faktisk trenger. Alt som står oppført er listet som "obligatorisk pensumlitteratur", så da kan jeg vel faktisk ikke kutte ut noe av det heller. Vi har hatt flere pensum bøker som har vært obligatoriske som vi ikke har hatt bruk for. Det beste tispe er kanskje å se hva du har bruk for, men da må du gå et par uker uten bøker, og det er ikke så kjekt det heller. Vi har ihvertfall hatt 2 bøker som var helt unødvendig å kjøpe så langt i mitt studie, og det er faktisk nærmere 2000 kr brukt på ingenting det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 14. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2015 Jeg skal studere kommunikasjon og medieproduksjon Jeg så på pensumlistene istad og er skremt over hvor mange bøker jeg faktisk trenger. Alt som står oppført er listet som "obligatorisk pensumlitteratur", så da kan jeg vel faktisk ikke kutte ut noe av det heller. Jeg ville ventet og sett an litt. Foreleser sier gjerne på første forelesning hva som er kjernepensum og hva som er mindre viktig. En del kan du få kjøpt brukt når du kommer til studiestedet (eller sjekk ibok.no), og noe kan du låne på biblioteket. Om det er en bok hvor dere bare skal bruke et kapittel eller to kan det være like greit å lese det i en biblioteksbok som å kjøpe boka. Evt droppe det helt - ofte kan det være noe overlapp eller ikke alt som er like nødvendig. Det er heller ikke uvanlig at foreleseren legger ut på Fronter (e.l.) enkeltkapitler eller artikler som er pensum, slik at man slipper å kjøpe det. Leeeeeeeeengw til 20. juli... Ikke bli veldig overrasket om resultatet av opptaket kommer før den 20. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eplefe Skrevet 14. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2015 Vi hadde tre bøker som het en variasjon av "Midtøstens historie". The history of the modern middle east, The middle east world history, A modern history of the middle east. Alle de tre overlappet, og overlappet også mye med History of the Islamic World. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 14. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2015 Inside informasjon @Ingvild? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
litchi Skrevet 14. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2015 Skal begynne på en bachelor i biologi på nmbu, kjenner jeg er spent på hvordan det blir hvis jeg kommer inn da, haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 14. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2015 Inside informasjon @Ingvild? ? Tror mange får svar rundt den 18ende, det var da jeg fikk svar den gangen jeg søkte høyere utdanning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 15. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2015 Inside informasjon @Ingvild? ? Jobber på opptakskontoret på NMBU, så har litt oversikt. Opptaket pleier som oftest å være klart et par dager før den tjuende, og det er ingenting som tyder på at det blir annerledes i år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mackenzie Skrevet 15. Juli 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2015 Vi har hatt flere pensum bøker som har vært obligatoriske som vi ikke har hatt bruk for. Det beste tispe er kanskje å se hva du har bruk for, men da må du gå et par uker uten bøker, og det er ikke så kjekt det heller. Vi har ihvertfall hatt 2 bøker som var helt unødvendig å kjøpe så langt i mitt studie, og det er faktisk nærmere 2000 kr brukt på ingenting det. Jeg ville ventet og sett an litt. Foreleser sier gjerne på første forelesning hva som er kjernepensum og hva som er mindre viktig. En del kan du få kjøpt brukt når du kommer til studiestedet (eller sjekk ibok.no), og noe kan du låne på biblioteket. Om det er en bok hvor dere bare skal bruke et kapittel eller to kan det være like greit å lese det i en biblioteksbok som å kjøpe boka. Evt droppe det helt - ofte kan det være noe overlapp eller ikke alt som er like nødvendig. Det er heller ikke uvanlig at foreleseren legger ut på Fronter (e.l.) enkeltkapitler eller artikler som er pensum, slik at man slipper å kjøpe det. Ikke bli veldig overrasket om resultatet av opptaket kommer før den 20. Hmm, jeg får vel vente og se litt da. Hadde vært greit om sånt ble sagt fra om litt tidlig så man slipper å være uten bøker for den tiden. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lail Skrevet 15. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2015 17 august begynner jeg på Borgå Folkakademi i Finland På linja Hundkonsult, og jeg gleder meg som en liten unge! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naggur Skrevet 15. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2015 starter på Ingerniørstudier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 16. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Juli 2015 Noen som har sjekket nettsøknaden sin ennå? Samordna er i gang med å publisere resultatene nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjerstii Skrevet 16. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Juli 2015 Noen som har sjekket nettsøknaden sin ennå? Samordna er i gang med å publisere resultatene nå. Jeg har! Kom inn på sykepleie på HIST! :D 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Juli 2015 @Ingvild Mannen kom inn i OSLO Wii, "slipper" å bli sørlending Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mackenzie Skrevet 16. Juli 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Juli 2015 Kom inn på førstevalget, ikke så veldig uforventet (ikke at jeg har spesielt gode karakterer, men er liten konkurranse på mitt studie) så leilighet og alt er jo i boks for mange måneder siden Misunner ikke de som har søkt studier med høye poengkrav og/eller få studieplasser, kjenner noen som har stressa i månedsvis og blitt superskuffet i dag. Har takket ja, søkt om lån og er i full gang med forberedelser til flytting (som skjer om mindre enn 3 uker! say what?!). Gleder meg! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orca Skrevet 16. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Juli 2015 Fortsatt biologi master! Men du verden som jeg koser meg med den oppgaven! Begynt å få spennende resultater, og tror jaggu dette kan bli en riktig så spennende oppgave. Ser på hunder og ulver av ulikt slag (afrikansk ulv, etiopisk ulv og gråulv) og deres genetiske posisjoner i forhold til hverandre i forhold til krysninger. Gøy! Skal levere i desember. Sent fra min D5803 via Tapatalk En annen biolog!! Begynner du 2.året på master nå? Høres kjempespennende ut!! Skal begynne på en bachelor i biologi på nmbu, kjenner jeg er spent på hvordan det blir hvis jeg kommer inn da, haha Biologi <3 Beste faget i verden!! Selv har jeg kommet inn på master i marin biologi og limnologi i Oslo! Blir interessant! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 17. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2015 En annen biolog! Begynner du 2.året på master nå? Høres kjempespennende ut! Biologi <3 Beste faget i verden! Selv har jeg kommet inn på master i marin biologi og limnologi i Oslo! Blir interessant! Siste semester nå, skal levere i desember. Og hurra for master. SÅ mye morsommere enn bachelor. Kanskje vi ses i koeridorene? Sent fra min D5803 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 17. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2015 Siste semester nå, skal levere i desember. Og hurra for master. SÅ mye morsommere enn bachelor. Kanskje vi ses i koeridorene? Sent fra min D5803 via Tapatalk Uhm.. Her skjedde noe rart med svaret.. Sent fra min D5803 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 17. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2015 Jeg sjekka på prikken klokka 17.00 i går, og jeg kom inn på datateknikk på HBV! Nå blir'e ingeniør av meg og! 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laikamor Skrevet 17. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 17. Juli 2015 Radiograf på meg 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts