Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK trues med sanksjoner (WDS 2019)


maysofie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen må gå foran, det er helt fantastisk om det er NKK som gjør det. Dette krever både mot og gjennomføringsvilje, jeg blir stolt av kennel klubben om de står i dette hele veien. Jeg tror også at fler

F..ck... Jeg tok bilde av den fyren og hans kompanjong i standen deres på torsdag. Altså - jeg tok bilde av dem FOR dem liksom... Jeg synes man faktisk skal oppfordre klubbene til å IKKe inviter

Da er vell Nederland med nkk også, og oppfordrer til boikott.

Du kan lese innleggene nedover på venstresiden. der ser man at de fleste som uttaler seg mener at DKK burde følge NKK, FKK, og SKK.

Jeg er litt analfabet på face. Mener du de som er fra i går og slikt? Men seriøst, det var to kommentarer under selve posten i stad som uttalte seg mot, og de er der ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt analfabet på face. Mener du de som er fra i går og slikt? Men seriøst, det var to kommentarer under selve posten i stad som uttalte seg mot, og de er der ikke nå.

Ja, de som er fra i går osv. Der finner man mange kommentarer fra medlemmer som etterlyser at DKK tar samme stand som de andre nordiske. Ligger også under posten deres nå, men det kan jo hende de sensurerer...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helgardering det der da.

"Vi er helt enige med NKK altså. Men eg beklagar å måtte sei det, eg likar utstelning, konkurransar og stamtavlar så godt, at eg ikkje tør rote i den heite grauten for mykje." :teehe:

And the plot thickens.... :teehe:

Politikk heter det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig meldt meg inn i NKK som støtte i denne saken.

Nå teller kanskje ikke min mening så mye som enkelte andres her, for jeg er generelt negativ til utstillinger som institusjon og kunne ikke brydd meg mindre om de evt konsekvensene en utestengelse vil få for diverse titler. Men jeg må uansett påpeke at i spørsmål om dyrevelferd, mener jeg det blir smålig og ekstremt selvsentrert å bruke titler man da ikke vil kunne få som et argument. Altså, jeg forstår at man vil bli skuffa når man har lagt ned mye tid, og det selvfølgelig helt lov i mine øyne, så lenge man klarer å se at dette handler om mer enn en selv. Noe må jo som regel ofres i viktige saker. Nå sier jeg ikke at noen her i tråden har kommet med uttalelser som gir uttrykk for en, i mine øyne, skjev prioritering (kan i hvert fall ikke huske at noen har skrevet noe sånt), men bl.a. 2ne har jo spekulert i hvor støttende folk faktisk vil være når de plutselig står der med færre muligheter enn tidligere. Og slik jeg kjenner menneskeenheten, og en dessverre altfor stor del av dyreverden, så tror jeg hun er inne på noe. Derfor vil jeg på forhånd nå lufte min mening om det jeg er nokså helt sikker på vil komme ved en utstengelse: Smålig og selvsentrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåvel, det høres jo ikke ut som de er så fryktelig uvenner?

http://web2.nkk.no/no/nyheter/Vedtak+fattet+p%C3%A5+Europaseksjonsm%C3%B8te.b7C_wlzSZ7.ips

Så lenge NKK ikke står alene, men har med seg SKK og FKK så er det et betydelig økonomisk problem for FCI med utestenging. Det gjør nok noe med motivasjonen deres tipper jeg :P

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konspirasjonsteorier, maktovertagelse og marxisme i skandinaviske land faktisk .. Det kan faktisk ikke være dyrevelferd! Så vet dere det :P

(Også er det NKK sin feil at mattilsynet finner feil i papirene til hundene, for den reisende mener det er korrekt :lol: )

11953136_1172563309427363_48659359821926

11988290_1172563336094027_27273785390182

11150594_1172563369427357_24811693277331

11216822_1172563389427355_55436378585596

12002282_1172563416094019_68159246125850

11998851_1172563439427350_25917331908808

12002298_1172563476094013_44341254118330

11952027_1172563512760676_54920870001297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pokkern er det med disse folkene? Til å tydeligvis være interessert i hunder, så virker de ikke særlig empatiske eller ha noen som helst form for medfølelse for hundene i Kina. Her er det bare "politikk" og "penger" som står i huet på de?! Hva fåkk er det slags holdning, når alt kommer til alt handler jo dette om relasjonen mellom menneske og hund. Hvordan kan det bli så polarisert at folk blir blinde for dyremishandling og bare tenker på egen karriere? Det er utrolig hva menneskesinnet kan finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Day 2,press conference ....not about the show
It's all about China so far"

"Boooooringggggg.... why wouldn´t all the people just be capable to enjoy from a splendid show :( "

WTF.... :|

Når det tydeligvis er så mange mennesker der ute som anser en hunde beauty-pageant som mer viktig enn hundevelferd, da er det mange triste hundeskjebner der ute. Jeg er oppriktig forferdet over å se voksne mennesker te seg så usedvanlig dårlig og vise så fullstendig neglect til alt som heter empati for dyr. Herregud.

"The NKK set agendas each day that were not to do with the show...and most journalists as you know, travel to these events to cover the show, get photo opportunities in the press meetings, get special information for the press etc.
The agendas were about China, welfare, BSL, Norwegian breeds etc..
The talks were really suited to seminars elsewhere in the show to be frank.
The empty chairs speak for themselves."

Ja gud så grusomt at det handlet om Kina, dyrevelferd, hvordan avlen til hunder kan bli bedre og norske raser. Virkelig forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hva pokkern er det med disse folkene? Til å tydeligvis være interessert i hunder, så virker de ikke særlig empatiske eller ha noen som helst form for medfølelse for hundene i Kina. Her er det bare "politikk" og "penger" som står i huet på de?! Hva fåkk er det slags holdning, når alt kommer til alt handler jo dette om relasjonen mellom menneske og hund. Hvordan kan det bli så polarisert at folk blir blinde for dyremishandling og bare tenker på egen karriere? Det er utrolig hva menneskesinnet kan finne på.

Tror de har misforstått, jeg tror de tror vi reagerer på at hunder spises - mens fakta er at vi reagerer på at kineserne gjør et poeng av at hunder som spises skal lide MEST mulig FØR de spises for da smaker de bedre.

Idioter rett og slett...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror de har misforstått, jeg tror de tror vi reagerer på at hunder spises - mens fakta er at vi reagerer på at kineserne gjør et poeng av at hunder som spises skal lide MEST mulig FØR de spises for da smaker de bedre.

Idioter rett og slett..

Det er en av mange ting jeg ikke helt skjønner.. Adrenalin gjør ikke kjøtt bedre å spise..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en av mange ting jeg ikke helt skjønner.. Adrenalin gjør ikke kjøtt bedre å spise..

Sent from my iPhone using Tapatalk

FORNUFT har vel aldri vært Asias sterkeste side, enn så lenge de har bragt tigeren, asiatiske løver, leoparder og snøleoparder - samt elefant, hai og slanger til the brink of extinction fordi de tror det har "healing powers" av det ene eller andre slaget å spise deler av disse dyrene. De eter jo også fisk og blekksprut levende for å få bedre smak (...?), og gud vet hva slags absurditeter som skjer i bakgatene i asia. Mener jeg en gang leste de spiser hjernen direkte ut fra hodeskallen på levende aper, men kan hende det var en urban myth. Hadde ikke forbauset meg. Hele Asia lider vel noget under dårlig utdannelse, som fører til at "overtro" står sterkere enn rasjonell fornuft og tanke. Dessverre vil nok dyr lide under det helt til Asia kommer seg ut av den middelalderske troen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den diskusjonen under det bildet fortsetter. Ligger åpent på profilen til Vince Hogan.

F..ck... Jeg tok bilde av den fyren og hans kompanjong i standen deres på torsdag. Altså - jeg tok bilde av dem FOR dem liksom...

WTF? Nå har jeg flere dommere på "nei lista" mi, eller de kommer vel kanskje ikke til å takke ja til å dømme i Norge noe mer? Siden vi er et så forferdelig land.

Jeg synes man faktisk skal oppfordre klubbene til å IKKe invitere disse idiotene til å dømme i Norge mer. De er jo hyppige gjester her, noen av dem, og det er penger å tjene for dem på dette. Å ikke bli invitert mer svir nok litt faktisk.

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF? Nå har jeg flere dommere på "nei lista" mi, eller de kommer vel kanskje ikke til å takke ja til å dømme i Norge noe mer? Siden vi er et så forferdelig land.

Her også.... vil ikke stille for folk med den innstillingen der. Da stiller jeg heller for en som ikke liker bikkja men i alle fall ellers er en grei person å forholde seg til

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo vært i mot hvordan dette har vært gjort på hele veien, men jeg har vært veldig glad for at skjelettene har ramla ut av skapet hos FCI.

Men jeg må si at jeg egentlig er litt sjokkert over at disse personene holder på sånn fortsatt. At tilitsvalgte i FCI og dommere får holde på sånn uten at FCI griper inn, er helt sjukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må si at jeg egentlig er litt sjokkert over at disse personene holder på sånn fortsatt. At tilitsvalgte i FCI og dommere får holde på sånn uten at FCI griper inn, er helt sjukt.

Dette burde egentlig være nok til å frata dem alle verv de måtte ha innen FCI-systemet, synes jeg. Voksne folk skal ikke oppføre seg slik, men kanskje de tilhører barnehageavdelingen av FCI :whistle:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...