Gå til innhold
Hundesonen.no

Langtidspass i 5 måneder


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Om et år tenker jeg å utveksle til Australia, og jeg er dermed på jakt etter noen som kunne vært interessert i langtidspass i 5 måneder. Perioden det da vil gjelde for er fra juli til november 2016.

Hunden det gjelder er Tidi, en Australsk kelpie på straks 2 år. Hun er snill med alt og alle dagen lang :) Hun er vandt med katter og er snill med de og alle andre dyr. Inne er hun en rolig, avslappet kosegris. Ute er hun full fart og masse energi. Hun kommer på innkalling, løper ikke bort til andre hunder eller mennesker med mindre de prater til henne. Verdens beste trekkhund, med andre ord, hun kan ikke gå fint i bånd. Frisk som en fisk er hun og!

Jeg har trent henne i agility, lydighet, spor, rally lydighet og rundering. Det er ihvertfall ikke henne det står på hvor langt vi kan komme innenfor alle disse grenene. Den som eventuelt kunne tenke seg å passe henne får selvfølgelig lov til å trene og konkurrere med henne om de ønsker det. Hun er også blitt stilt ut på utstilling og gjort det helt greit der :)

Jeg står for daglige utgifter som for, veterinær osv. Ønskes det å delta på konkurranser eller treninger betaler hundepasser dette selv.

Det hadde vært en fordel om de som ønsker å passe henne holder til i nærheten av Bergen, men det ikke et must. Jeg er villig til å la henne havne hos noen et stykke unna så lenge jeg føler meg trygg på at hun vil ha det fint der :)

En fin mulighet for noen som kanskje lurer på hvordan det er å ha en hund og vil kjenne litt på hvordan det er. Eller kanskje noen som er nysgjerrig på rasen. Ta kontakt :) Gjerne også om du kjenner noen som kunne vært interessert.

15801867823_1828a1f233_z.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord om Tidi, dere andre :ahappy:

:o
:wub:

Jeg vil, jeg vil! Men vet selvfølgelig ikke hvordan mitt neste år ser ut :(

Sønnen vil nok han også men han vet ikke hvordan livet er da. Sa seinest i går at han savnet hund. Og han kan ikke ha på heltid enda

Dere får gi en lyd om eller når dere vet noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

@ingvildoline har sagt at hun kan passe Tidi :) Hun er første valget mitt om ikke det dukker opp et bedre alternativ nærmere Bergen. Jeg kjenner Ingvild og det føles litt bedre ut å la henne være hos noen jeg kjenner og føler meg trygg på. Men samtidig hadde det passet enda bedre om det dukket opp noe i nærområdet som jeg stolte like mye på som jeg stoler på Ingvild :) .

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke MegaMarie var spydig? Hun bare sa at ingvildoline kunne passe og at det nok blir henne om det ikke er noen tillitsverdige nærmere Bergen? 

 

Hiver meg på "skulle gjerne passet"-gjengen, jeg, men er ikke supernysgjerrig på kelpie så mye som jeg er nysgjerrig på hvordan det er å ha to hunder samtidig. :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Linnimingen Nei, jeg var absolutt ikke spydig, jeg har bare glemt å skrive her at pass egentlig allerede er funnet :) I og med at det er Ingvild jeg har funnet som kan passe, og Ingvild er en jeg kjenner, så føles det bedre å sende henne til henne. Men som sagt, om det dukker opp noe i Bergensområdet som jeg kan føle meg like trygg på, så hadde jo det vært enda bedre, så slipper vi en så lang reise først :) Det trenger jo ikke å være noen i Bergen jeg kjenner, men som jeg ihvertfall kan bli kjent med før hun trenger pass.

@Eplefe Man trenger ikke å være nysgjerrig på rasen nødvendigvis altså, det var bare et eksempel på hvilken mulighet det kunne by på for den som passer henne :) Å kjenne på hvordan det er å ha to hunder er det jo også en god mulighet til! Men man må selvfølgelig takle rasen og det som kommer med den. Hvis du er interessert er det bare å ta kontakt :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Nå har mamma tilbudt seg å passe henne fra juli til begynnelsen av oktober :) Så da er det bare fra oktober til desember hun mangler pass :ahappy: @ingvildoline er fremdeles aktuell om det ikke dukker opp noe nærmere som jeg føler meg trygg på. Jeg har et par venninner som har tilbudt seg også, men jeg må se litt an hvordan livssituasjonen deres er når det nærmer seg. 

Så om noen i nærheten av Bergen er interessert, så gi en lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gjerne tenkt meg å låne henne, men jeg er ikke helt sikker på at jeg fremdeles bor i Førde da. Kan jo se an litt når det nærmer seg, men jeg skjønner at du vil ha det klart i god tid :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 10.3.2016 at 11:34 AM, Tonje skrev:

Jeg kunne gjerne tenkt meg å låne henne, men jeg er ikke helt sikker på at jeg fremdeles bor i Førde da. Kan jo se an litt når det nærmer seg, men jeg skjønner at du vil ha det klart i god tid :) 

Du får gi en lyd :) Jeg har et par andre som muligens kan, så jeg stresser ikke sånn veldig. Så det er bare å gi en lyd når du vet. Er du i Bergen en dag, så får du gi en lyd så kan vi treffes! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vil hun ha løpetid en gang mellom oktober og desember?

Vi bor i Bergen og har en lappegutt på snart ett år. Lurer veldig på hvordan det vil være å ha 2 hunder vs 1 hund. Vi er i startgropa på agility, trener smeller og starter kanskje også med spor i løpet av våren. Så det er jo aktiviteter vi kunne tatt henne med på. 

Men jeg ser for meg at hvis hun får løpetid i løpet av de 3 månedene så kan det bli slitsomt jf. den hormonelle unghunden vår. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2016 at 3:49 PM, Ilosan skrev:

Vil hun ha løpetid en gang mellom oktober og desember?

Vi bor i Bergen og har en lappegutt på snart ett år. Lurer veldig på hvordan det vil være å ha 2 hunder vs 1 hund. Vi er i startgropa på agility, trener smeller og starter kanskje også med spor i løpet av våren. Så det er jo aktiviteter vi kunne tatt henne med på. 

Men jeg ser for meg at hvis hun får løpetid i løpet av de 3 månedene så kan det bli slitsomt jf. den hormonelle unghunden vår. ?

I følge mine beregninger skal hun ikke ha løpetid i den perioden, nei :) Men slikt kan jo plutselig endres. Vi kan godt møtes en dag hvis du vil det, og se litt hvordan hundene går overens! Jeg er veldig opptatt av at hundene skal gå greit sammen, og at jeg skal kunne stole på den personen som eventuelt ender opp med å passe henne. 

Aktivitetene dere driver med vil nok passe henne ypperlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. april 2016 at 3:09 PM, MegaMarie skrev:

I følge mine beregninger skal hun ikke ha løpetid i den perioden, nei :) Men slikt kan jo plutselig endres. Vi kan godt møtes en dag hvis du vil det, og se litt hvordan hundene går overens! Jeg er veldig opptatt av at hundene skal gå greit sammen, og at jeg skal kunne stole på den personen som eventuelt ender opp med å passe henne. 

Aktivitetene dere driver med vil nok passe henne ypperlig :)

Helt enig i at det er viktig at hundene kommer overens og at man føler seg trygg på personen som skal passe. ? Får vondt i mammahjertet bare jeg må sette lillegutt bort en helg! 

Vi kan absolutt møtes - se hvordan hundene oppfører seg og ta det derfra. Hvor i Bergen holder du til? Vi bor i Sædalen. ? Om ikke annet så vil Ilo gjerne ha flere hundevenner!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Ilosan skrev:

Helt enig i at det er viktig at hundene kommer overens og at man føler seg trygg på personen som skal passe. ? Får vondt i mammahjertet bare jeg må sette lillegutt bort en helg! 

Vi kan absolutt møtes - se hvordan hundene oppfører seg og ta det derfra. Hvor i Bergen holder du til? Vi bor i Sædalen. ? Om ikke annet så vil Ilo gjerne ha flere hundevenner!

Sender deg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg vil jeg vil!!! Men tror samboeren hadde fått hetta :-P jeg passer en del hunder, gutta mine elsker å ha en ekstra lekevenninne på besøk! Men jeg bor ikke akkurat nærme så tror ikke det hadde vært så aktuelt for deg uansett :-) Spennende med Australiareise da!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 16.4.2016 at 7:27 PM, Shlush skrev:

Ååå, jeg vil jeg vil!!! Men tror samboeren hadde fått hetta :-P jeg passer en del hunder, gutta mine elsker å ha en ekstra lekevenninne på besøk! Men jeg bor ikke akkurat nærme så tror ikke det hadde vært så aktuelt for deg uansett :-) Spennende med Australiareise da!!

Haha, nei, du bor ikke akkurat i nærheten. Men føler jo jeg kjenner deg litt. Så stoler på deg! Jeg vet hvor godt hundene dine har det hos deg. Men ser først og fremst etter noen i nærheten så jeg slipper kostnadene ved en transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...