Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdaget hund med igjenteipet munn.


Khela
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Håper hun Camilla følger med på hunden en stund framover. Så teipen ikke kommer på så håper jeg at neste gang blir det varsel til mattilsynet og ikke eier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Mattilsynet er varslet, saken ble prioritert og de har vært der på befaring.

Ja det var bra, men det er mange ganger det går inn det ene øret og spurter ut det andre øret og for hundens del så håper jeg at dette ikke er sanne mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.itromso.no/nyheter/article11269981.ece

Mattilsynets uttalelser i ettertid.

Synes det var topp at de dro ut tidlig på formiddagen i dag.

Så får vi håpe at reaksjonen ikke var for mild.

Men folk i nabolaget der kommer nok til å følge med.

Leste et sted at hunden var kjent av de lokale, og at den har hatt det bra til nå med tanke på mosjon og sånt.

Dessverre så er det jo ikke alle steder de har samme syn på dyr som oss, uten at det er noen unnskyldning.

For det er vel ingen tvil om at det er fullstendig uakseptabelt det som ble gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal til for at man får bot fra Mattilsynet? Her er det brukt et ulovlig pigghalsbånd som ble beslaglagt, og det er dokumentert og innrømmet at hunden har fått tapet igjen snuten sin.

Uvitenhet synes jeg er dårlig unnskyldning i en såpass alvorlig sak. Pigghalsbåndet kan jeg strekke meg til å gå med på at kan være uvitenhet, da dette faktisk er et lovlig og mye brukt hjelpemiddel i mange land, inkludert USA. Men tape rundt snuten vil selv et barn skjønne at ikke er snilt å gjøre mot en hund, og det skjønte nok mannen også.

Jeg trodde hele poenget med at MT kunne gi ut bøter var nettopp det at de skulle kunne straffe små hendelser som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på saken i USA som har versert i medier globalt, så kan jeg tenke meg at sinnene hadde blitt satt i kok om folk i USA fikk vite at en hund i Norge hadde munnen igjenteipe uten at vedkommende fikk straff. Mannen i USA ble fengslet med 50,000USD i bail og ble fratatt alle sine hunder (inkl. hund som ikke hadde skader).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på saken i USA som har versert i medier globalt, så kan jeg tenke meg at sinnene hadde blitt satt i kok om folk i USA fikk vite at en hund i Norge hadde munnen igjenteipe uten at vedkommende fikk straff. Mannen i USA ble fengslet med 50,000USD i bail og ble fratatt alle sine hunder (inkl. hund som ikke hadde skader).

Link? Ikke fått med meg tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det provoserer meg grenseløst at det ikke forekommer mer konkret straff. Især fordi det begrunnes med at vedkommende er fra en annen kultur. Som om det unnskylder dyremishandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det provoserer meg grenseløst at det ikke forekommer mer konkret straff. Især fordi det begrunnes med at vedkommende er fra en annen kultur. Som om det unnskylder dyremishandling?

William Leonard Dodson, 41, was ordered held in lieu of a $50,000 bond on a felony charge of ill-treatment to animals, Roman said after the bail hearing Tuesday. The charges carry a maximum penalty of five years in prison and a $5,000 fine.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

William Leonard Dodson, 41, was ordered held in lieu of a $50,000 bond on a felony charge of ill-treatment to animals, Roman said after the bail hearing Tuesday. The charges carry a maximum penalty of five years in prison and a $5,000 fine.

Det snakkes vel om saken i Norge nå, han får gå ustraffet.

Det er helt absurd å ikke gi straff med begrunnelse om at personen ikke visste bedre. Er man usikre på hvor grensen går får man lese lovverket. Man slipper ikke unna parkeringsboten fordi man ikke visste det var ulovlig å parkere akkurat der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som fant hunden, som bor rett rundt en sving fra oss. Synes det er helt grotesk at mattilsynet ikke gjorde noen ting. Vi og veldig mange andre følger med på hva som foregår der borte nå. Har ikke sett hunden ute i det hele tatt igår. Sjokkert over utfallet da de antagelivis aldri hadde tatt av teipen hadde ikke vi eller noen sagt noe.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...