Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrimtoppen med Aïda og Mirai


Mirai
 Share

Recommended Posts

Vi har vurdert styggemann som turmål i sommer faktisk, men da som en todagers-tur pga han kortbente. Hvordan var terrenget?

Så ut som en flott tur! :D

Vi gikk til Skrimfjellet da, rakk ikke Styggemann på en dag. Det var superbratt der det ikke var flatt :P Kan tenke meg ca 300 meters stigning pr km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksuswhippet :teehe:

Ser ut som en kjempefin tur :)

Hihi! Hun legger seg i lyngen heldigvis, men mor syns det er hyggelig med teppe.. :aww: også skal det lite vind til før hun blir kald, så greit å ha noe å pakke rundt.

Så ut som en herlig tur :) Liker at rosa gikk igjen i begge hundene, tepper osv.

Fine hundene!

Litt ubevisst, det er fort gjort at mye ender opp som rosa gitt :P .

Vi har vurdert styggemann som turmål i sommer faktisk, men da som en todagers-tur pga han kortbente. Hvordan var terrenget?

Så ut som en flott tur! :D

Jeg gikk til Styggemann med klassen i fjor, jeg ville absolutt tatt det som en todagers tur ja. Vi gikk innover fra Ivarsbu og overnattet i telt nede ved en liten arm som stikker ut fra Store Stølevann, og da brukte vi hvertfall fem timer på å gå til Styggemann og tilbake til leirplassen. Det er en annen parkeringsplass du kan gå fra også, kanskje det er kortere derfra :) . Det er veldig mye opp og ned frem mot toppen, men litt variert terreng med både litt åpent midt på, urskog og vanlig skog. Vi fikk tåke på toppen selvfølgelig.. :lol:

Så ut som en fin tur med fine hunder!

Ja, det var det! Møtte ikke mange andre heller :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Hun legger seg i lyngen heldigvis, men mor syns det er hyggelig med teppe.. :aww: også skal det lite vind til før hun blir kald, så greit å ha noe å pakke rundt.

Skjønner jeg egentlig godt. Jeg har tatt med varmt dekken etter en spesielt kald og tåkefull fjellturopplevelse, med islag av sludd midt på sommeren. Det er bare smart å være forberedt :) (liten fryspinn av en hund = ekstra ræl å drasse på)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde skrimtoppen og styggemann var ca samme turen jeg :lol:

Vi vandret rundt på skrimfjellet i fjor , og det var virkelig nydelig der. Var på store stølevann.

Skikkelig fjellfølelse og fine fiskevann.

Da begynte vi å fable om Styggemann i år, men det er muligens minst like hyggelig å holde seg til fisketur der oppe.

Ingen av oss er topptur mennesker :P

Slitsomt jo :|

Så ut som en nydelig tur da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fryktelig lyst på Styggemannen og overnatte på toppen, men så så jeg at man må innom Tønsberg i åpningstidene til turistforeningen der for å få tak i nøkkel, og det er mildt sagt litt omvei for meg.... Men har veldig lyst, så får se om vi får det til i ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...