Gå til innhold
Hundesonen.no

Mat Large breed


presa baby boy
 Share

Recommended Posts

Eukanuba har vel generelt grei kvalitet på sine produkter. Men om det er ett bra fôr for din hund må du nesten bare teste for å se :)

Mange tråder om forskjellige typer fôr, så les gamle tråder og sjekk innholdet i fôret er mitt beste tips :)

Min forrige valp rørte ikke Eukanuba, så har ikke fått testet noe selv. Tispa hjemme synes heller ikke Eukanuba var særlig godt og ble løs i magen av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min går på eukanuba. Han fungerer ok på det, han fiser hele tiden. Det gjør han riktignok med all tørrfór, så vi bruker det i overgangsfase til han er ferdig å vokse seg ut så vi kan gå over til rått igjen.

Edit: Det hørtes mer behjelpelig ut i hodet enn det ble. Det jeg skulle frem til var vel engentlig at det er veldig individuelt. Les innholdsfortegnelse, se hvilke utvalg du har i nærheten av deg etc. Kan også sjekke ut Orijen/Acana, Taste of The Wild, Dr.Clauders og Pro Plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine driter uhorvelig mye på Eukanuba, men jeg vet om andre hvor det funker fint... det er en jungel som du nesten bare må prøve deg fram i. Så lenge det er en variasjon av "Large Breed" valpefor så går det nok greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orijen er et bra tørrfôr. Du kan også kun fore på vom og hundemat sitt valpefor :)

Hvis hunden bæsjer mye bør du bytte for, da betyr det at han ikke tar til seg så mye av maten og at det ikke er optimalt for din hund.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Skyter inn et lite spørsmål her hvis det går greit :)

Du skriver Ozzy at om hunden bæsjer mye så bør man bytte fôr, men hva er egentlig mye for en valp?

Går ikke så mye på hvor mange ganger, men mengden. Ideelt sett skal det være helt fast og veldig lite som kommer ut. Kommer det nesten like mye ut som inn, da nyttiggjør hunden seg omtrent ikke noe av det og du betaler for, ja, avføring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyter inn et lite spørsmål her hvis det går greit :)

Du skriver Ozzy at om hunden bæsjer mye så bør man bytte fôr, men hva er egentlig mye for en valp?

Hva som er mye spørs jo på hvor mye den spiser :) men meningen med mat for både folk og dyr er jo at vi skal få i oss næring, og hvis hunden bæsjer nesten like mye som den spiser så tyder det på at mate bare går rett igjennom og at ikke kroppen får så mye ut av maten som blir spist.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...