Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdrettere collie og shetland sheepdog?


Rottisembla
 Share

Recommended Posts

Mener å huske at det var en tråd her på forumet der folk hadde ramset opp collieoppdrettere som de ville ha kjøpt collie fra. Men nå finner eg den ikkje igjen, kanskje det var en tråd som utviklet seg til det..

Tar gjerne imot tips til shetland sheepdog oppdrettere og

Veit eg berre kan google og finne oppdrettere men vil gjerne ha tips om oppdrettere folk har god erfaring med eller som de har hørt gode ting om..

Er egentlig min syster som er på jakt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen?

Nå har hun vel landet på at det er shetland sheepdog som er mest aktuelt..

Så viss noen hadde hatt en formening om noen som produserer hunder med hodet skrudd riktig på.

Den skal i hovedsak være turkamerat, lydighet på hobbybasis, og kanskje litt agility. tviler på at utstilling blir hennes store greier.

Så må det velges mellom funksjonalitet og utseende vinner funksjonalitet, men selvsagt helst begge deler.

har funnet og googlet litt oppdrettere b.la zevista men det er mange uoppdaterte hjemmesider ute og går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt litt på dette så bra at du sier det @ har sett lite HD resultat på sidene jeg har vert innom. Men det er vel ikke ett krav på rasen, så mange som dropper det desverre

Så lenge oppdrettere som ikke røntger får solgt valpene sine så blir det kanskje en stund til den trenden snur dessverre.

Sheltie er en rase jeg muligens vurderer for fremtiden og er isåfall forberedt på at det kan være få aktuelle kombinasjoner å velge mellom nå man vil ha både helse og brains & beauty :)

Både @Ganzie og @Caroline her inne røntger sine sheltier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Når det gjelder collie så har jeg sansen for kennel Torrosly jeg, både på korthåret og langhåret. De er hunder som mentalt virker godt skrudd sammen. Seamist(?) i Sverige har jeg sett noen få, men veldig gode fra. Blant annet Kensington gate sin MacKenzie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av collie oppdrettere så har jeg kjennskap til Phrostmade, Kensington gate og Perfect Image, har fått ett godt inntrykk av alle sammen :)

Når det gjelder sheltie oppdrettere, så planlegger vi kull på vår Luna. Vi driver å jobber med hjemmesiden vår, den er snart oppe å går. Men vil du ha informasjon om det planlagte kullet, hannhund og luna så må du gjerne sende meg en melding her.

Andre oppdrettere som jeg jeg kjenner til og røntger sine avlsdyr er personligheten. Lena er kjempe dyktig med sine hunder og valper, så de kan jeg varmt anbefale!! :)

Men når det er sagt så vanskelig å anbefale en konkret oppdretter, det søsteren din burde gjøre er å reise rundt å hilse på avlsdyr og oppdretter for å finne ut hva som passer henne. Det er mye forskjellig og ingen er like, så hva som passer meg er ikke sikkert passer henne :)

Lykke til med valget av hund og oppdretter! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...