Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstyr, tips og erfaringer


Recommended Posts

Hei,

Vi er i ferd med å få en liten pomeranian va valp i hus, og har i den forbindelse noen spørsmål. Vi har googlet en del, og lest litt opp på utstyr og lignende, men føler vi går oss vill i den store jungelen av utstyr. Vi ønsker derfor å få litt tips fra dere.

Er det noe spesielt dere vil anbefale av utstyr (Børster, kam, klosaks, shampoo, balsam, godbiter osv...).?

Kom gjerne med konkrete tips til produkter og merker, og hvor man får kjøpt det. Send gjerne også med direkte link til produkter.

Setter pris på tilbakemelding. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vil ihvertfall anbefale Millers klosaks og furminator som børste.. :) Tror du kan få kjøpt det i de fleste dyrebutikker.

Millers er jeg enig i men furinator i pomeransen pels er jeg skeptisk på men kan ta feil siden jeg bare har klådd på to stykker. Furminatoren er gull vært i noen pelstyper og en katastrofe i andre. Husker ikke forskjellen nå for har ikke hatt den type pels hund siden omtrent før furminatorene kom på markedet i Norge. Men forresten så kommer det jo ann på størrelsen på pommen også om jeg vil anbefale Millers klo-tang. Det eneste p,g,a størrelsen ha noe som er mindre å håndtere når du ikke er vandt til å klippe klør på valpen og hunden hvis du får en som blir på minste målene, blir den større så er Millers super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millers er jeg enig i men furinator i pomeransen pels er jeg skeptisk på men kan ta feil siden jeg bare har klådd på to stykker. Furminatoren er gull vært i noen pelstyper og en katastrofe i andre. Husker ikke forskjellen nå for har ikke hatt den type pels hund siden omtrent før furminatorene kom på markedet i Norge. Men forresten så kommer det jo ann på størrelsen på pommen også om jeg vil anbefale Millers klo-tang. Det eneste p,g,a størrelsen ha noe som er mindre å håndtere når du ikke er vandt til å klippe klør på valpen og hunden hvis du får en som blir på minste målene, blir den større så er Millers super

Har ikke så mye erfaring med småhunder. Men har ikke millers en liten versjon til småhunder eller har de bare en størrelse kanskje?

Men uansett, hva som er bra for andre kan jo være dårlig for andre.. Så jeg anbefaler egentlig å prøve seg frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Har ikke så mye erfaring med småhunder. Men har ikke millers en liten versjon til småhunder eller har de bare en størrelse kanskje?

Men uansett, hva som er bra for andre kan jo være dårlig for andre.. Så jeg anbefaler egentlig å prøve seg frem :)

Har kun sett en størrelse jeg og den bruker jeg til klørne på vorstehn på ca 30 kg og den kan bli litt i det største laget i starten hvis hun får en av de minste ville jeg tro. Men gull hvis det fantes en for små hunder også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun sett en størrelse jeg og den bruker jeg til klørne på vorstehn på ca 30 kg og den kan bli litt i det største laget i starten hvis hun får en av de minste ville jeg tro. Men gull hvis det fantes en for små hunder også

Ja, klart den blir i største laget om den bare har en størrelse. Men det finnes sikkert mye gode klosakser i mini størrelse som jeg ikke vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ja, klart den blir i største laget om den bare har en størrelse. Men det finnes sikkert mye gode klosakser i mini størrelse som jeg ikke vet om.

Det gjør det helt klart. og som jeg heler ikke vet om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert helt fint med Millers klotang til en pomme, jeg har brukt min både på papillon, kleinspitz og naboens chihuahua. Det går fint. Ellers så er det sikkert best med en allminnelig stålkam til den pelsen, jeg har en kort kam uten håndtak som jeg liker godt, men antar at det bare blir smak og behag hvorvidt du vil ha håndtak eller ei. Med en god stålkam kommer du helt inn til huden når du skal børste den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...