Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til nytt tørrfór


tonjek
 Share

Recommended Posts

Siden Koda kom til meg, har vi fóret på V&H og Orijen. Kun Orijen i begynnelsen, deretter en blanding av de to. Prøvde en periode kun V&H, men da ble han helt forstoppet, så gikk over på begge deler igjen. Etter en stund gikk jeg lei av alt klinet og styret med V&H, og prøvde da kun Orijen en stund. Men han er ikke noe fin i magen på kun tørrfór. Har nå gått over på Acana, men ingen forskjell. Fórer på Acana på morgenen og V&H på kvelden, og han er bedre, men fortsatt ikke bra. Bæsjer ofte, mye og til tider veldig bløtt.

Har den siste tiden lurt på om vi skal prøve et helt annet tørrfór. Er lei av hund som er dårlig i magen og gjør fra seg hele tiden.

Så, hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel like mange svar som det er fortyper. Selv har jeg dårlig erfaring med orijen på valper, det blir for mye for dem - resultat dårlig mage. På voksne har orijen fungert supert. Har fort på proplan sitt laksefor lenge, var ok. Så startet Essential Foods opp sin virksomhet, og siden har jeg vært trofast der. Jeg streifet EN gang nå i januar, og den sekken med drit kostet 7000kr i dyrlege... Jeg holder meg nå til essentials. Robur er et godt for, hannhunden min funker veldig bra på deres performance for. Mine hunder får i tillegg til tørrfor endel rå ben, avhengig av hva som er billig og hva drivstoff de har bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er forresten snart 9 mnd. Kan jo hende at Orijen/Acana blir for voldsomt, ja, og at det heller går an å prøve det senere igjen..

Pro Plan er det han fikk hos oppdretter, og her frem til han var ca 9 uker.

Essential Foods og Robur har jeg ikke hørt om engang, tror jeg. Får sjekke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En huskeregel uansett merke, er at jo mindre som kommer ut, jo mer blir opptatt av kroppen. ? jeg liker og lys/hvit bæsj som er tørr. Evt mørkere med pels fra dyret de har spist/gress. Pleier å komme med benrester når det er "pakket inn" ? - jepp...hunde eiere får et sykt forhold til avføring...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En huskeregel uansett merke, er at jo mindre som kommer ut, jo mer blir opptatt av kroppen. jeg liker og lys/hvit bæsj som er tørr. Evt mørkere med pels fra dyret de har spist/gress. Pleier å komme med benrester når det er "pakket inn" - jepp...hunde eiere får et sykt forhold til avføring...

Da han gikk på kun V&H var han fin. Bæsja en gang om dagen, og det var bare en tørr, fin klump. Frem til han ble totalt forstoppet da, stakkars.

Nå er det masse(!) og bløtt. Er fryktelig lei av det, og kan jo ikke være godt for ham heller, stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytebutikken "vår" har kuttet ut å selge Orijen siden det var så mange kunde som opplevde at hundene ble løse i magen på det. De har gått over til Canagan, skal være samme greia bare mindre dårlige mager blant hundene. Vi har brukt det i er par mnd nå og er veldig fornøyd. Leo funket bra på Orijen Regional red (litt dårligere på vanlig adult) men han har enda fastere avføring med Canagan. Og særingen her liker det veldig godt og spiser helst litt mer enn dagsdosa si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller vel ingen rolle hva det heter? En av de beste oppdretterene av finsk lapphund i Norge forer på appetitt og har knallfine hunder. ;)

Og to av Norges beste hundekjørere (Berserk kennel) bruker også Appetitt, og de hundene holder bra i løp og på trening :) Hunder fungerer på forskjellig for. Tequila funker også bra på Appetitt, og ganske bra på Labb (men må fore mye fra labb om hun skal holde vekta med vår aktivitet, selv med ekstrem-foret. Vi har samarbeidsavtale med FK/Labb)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...