Gå til innhold
Hundesonen.no

Hårfarge i pelsen


Mirapusen
 Share

Recommended Posts

Du vet at dette bryter med lov om dyrevelferd og NKKs retningslinjer? Hvis jeg tar feil må noen korrigere meg.

Hvis noen oppdager deg og melder dette inn til NKK kan du få aktivitetsforbud. Det er vel ikke lov å ønske mennesker vondt, men jeg håper at du skjerper deg.

Nei, det er ikke lov å farge pels på hund som stilles ut, men dette er jo helt åpenbart et uhell som skjedde da eier skulle farge sitt eget hår. Jeg tviler i alle fall på at trådstarter her forsøkte å farge sin golden retriever svart?
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du vet at dette bryter med lov om dyrevelferd og NKKs retningslinjer? Hvis jeg tar feil må noen korrigere meg. 

 

Hvis noen oppdager deg og melder dette inn til NKK kan du få aktivitetsforbud. Det er vel ikke lov å ønske mennesker vondt, men jeg håper at du skjerper deg. 

Tror du leste biittelitt fort her. :teehe:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Nei, det er ikke lov å farge pels på hund som stilles ut, men dette er jo helt åpenbart et uhell som skjedde da eier skulle farge sitt eget hår. Jeg tviler i alle fall på at trådstarter her forsøkte å farge sin golden retriever svart?

:D Gode poenger, jeg noterte ikke rase. Jeg skal moderere meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at dette bryter med lov om dyrevelferd og NKKs retningslinjer? Hvis jeg tar feil må noen korrigere meg.

Hvis noen oppdager deg og melder dette inn til NKK kan du få aktivitetsforbud. Det er vel ikke lov å ønske mennesker vondt, men jeg håper at du skjerper deg.

Jeg håper du leste med feil briller, eventuelt prøvde deg på en (dårlig) spøk.

Aktivitetsforbud og brudd på dyrevelferden fordi hunden kom borti eierens hårfarge? Wow...

Til TS: Avbleking/avfarging?? :lol: (ja, det var spøk, men det må jo tydeligvis påpekes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Får du klippet det av? Her vokser hundens pels (hår) en del bare på en uke eller to, merkes lett på tredeputene spesielt da hår rundt der klippes ukentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at olje fjerner permanent hårfarge. Jeg bruker kokosolje som hårkur og det eneste jeg får er meget glansfullt hår. :P

Regner med at avfarging er en mulighet, men med mindre flekkene er innmari store ville jeg ha klippet dem vekk, pelsen vokser relativt raskt ut og jeg regner med at det er mindre synlig med litt kort pels enn med svarte flekker i pelsen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vell ikke sorte flekker noe som forekommer ofte på golden, så jeg tror nok ikke at noen tror at du har en hund med feil pigment og at et par små sorte flekker på et ben neppe er verdens undergang. :) Ellers får du kjøpe deg en gul/beige posca tusj å tegne over på utstillingsdagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt hund med klipt hale. Klipt rett av de hårene som henger utenfor haletuppen på en mindre stilig måte. Hunden hadde slengt halen borti en som klippet på en hund med saks, og fort og gæli så fikk han seg en "stuss" også. Ingen dommer kommenterte det. Det er IKKE lov å klippe på Siberians, men dette var vel ganske så åpenbart ikke noen planlagt klipp :lol:

Skader jo ikke å prøve matolje, men fungerer det ikke så bare still hunden lettere svartprikket på beinene, den får neppe trekk for det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Shampo og balsam kan fungere om du får brukt det rett etter fargen har satt seg et sted du ikke vil ha det. Ellers fungerer også neglelakkfjerner, men det er ganske sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...