Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdretteren


Tomine
 Share

Recommended Posts

Regelen er vel maks en gang i uka?

Neida, bare tuller, det er vel ikke noe som er mer vanlig enn uvanlig tror jeg - noen prater ikke med oppdretter før de skal hente valpen mens andre får oppdateringer annenhver dag. Lurer du på hvordan det går så bare spør du :) Mener å huske jeg hadde kontakt med oppdretter ca ukentlig før vi skulle hente vår valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en facebook gruppe kun for valpekjøpere som er lukket/hemmelig. Her la oppdretter ut bilder, vekt på valpene og dagligdagse hendelser. Er som sagt ikke mye som skjer i starten, men vi kunne skrive og mase det vi ville på denne siden, så svarte oppdretter når hun hadde tid :)

Det er ingen regel, det kommer an på individet (oppdretteren), noen syns det er slitsomt med for mye mas, mens andre syns det er helt greit :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en lukket fb-gruppe, og la ut bilder, videoer og diverse tips og råd der. I ettertid setter jeg også pris på at valpekjøpere legger inn bilder og videoer der, samt at de der kan spørre om ting som de andre også har nytte av å lese svaret på. Selvfølgelig er / var det helt greit at de tok kontakt utenom, men det lettet trykket ganske betraktelig. De vil jo gjerne ha info og bilder, men det ble litt i overkant når alle tok kontakt "hele tiden" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha maks en dag i uka ja :D

Jeg har ofte valpekjøpere som spør ofte (hver dag, annenhver dag ca.) og det er ikke noe problem i det hele tatt. Det gleder meg at de gleder seg :) Med det sagt er det svært lite å skrive om helt i starten

Etter valp ble født snakket vi vel på facebook 2-3-4-5-6-7 dager i uka :lol:

Så ja :whistle:

Det kommer vel litt an på hvilket forhold man får til oppdretter også, tenker jeg, i tillegg til det som er nevnt. Jeg var helt fersk og kjempenervøs og stressa, og var heldig og hadde oppdretter som stilte opp og svarte meg på alt jeg lurte på, selv om det ikke nødvendigvis var om kun den aktuelle valpen :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med oppdretter nesten hver uke fra før parringen skjedde, møtte dem på utstilling og dro på besøk. Har fortsatt god kontakt, snakker flere ganger i måneden og går på tur sammen etc (:

God kontakt med oppdretter er alfa og omega for min del. Hvertfall når jeg var fersk valpekjøper, jeg trengte noen erfarne støttespillere bak meg og det ble oppdretterne våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke så mye kontakt med oppdretter egentlig.

Var på besøk før valpen ble født, ved utvelgelse og henting.

Litt chatting på fb kanskje annenhver uke?

Jeg er ikke supersosial og hadde egentlig ikke så mange spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...