Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2016


Synnikken
 Share

Recommended Posts

Denne lille BC karen flytter inn til oss i neste uke :)  

Etter masse undersøking og leseing av MH beskrivelser på Kelpie, dukket denne lille gutten opp og sa at han skulle bo hos oss :wub:  Sånn kan det gå gitt ;) 

Magefølelsen er god, så nå gleder vi oss masse til en travel valpetid :) 

 

 

12573789_10153182108301736_5999430508641

 

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 660
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Etter tre valper i går kveld, endte vi med keisersnitt. Nr 4 hadde fått hodet inn i neste horn av livmoren, og lå dermed på tvers og blokket for åpningen. Alle små klarte seg, og vi sitter nå igjen me

Da ble det endelig valp på meg også!! Min første! Ikke belger, men pyreneisk gjeterhund med korthåret hode, fra kennel Petit Norvégien. Gleder meg helt vanvittig til å hente han hjem 

Nå hååper jeg at jeg kan melde meg inn i denne valpegjengen for alvor! 5 valper endte vi opp med i natt, 3 hanner og 2 tisper (+ 2 døde tisper til )  Det blir ikke bestemt hvem av tispene je

Posted Images

1 minutt siden, HeraHiromi skrev:

Denne lille BC karen flytter inn til oss i neste uke :)  

Etter masse undersøking og leseing av MH beskrivelser på Kelpie, dukket denne lille gutten opp og sa at han skulle bo hos oss :wub:  Sånn kan det gå gitt ;) 

Magefølelsen er god, så nå gleder vi oss masse til en travel valpetid :) 

 

 

12573789_10153182108301736_5999430508641

 

Dette må være mamma-Babe? :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/25/2016 at 3:12 PM, maysofie skrev:

Har vært mye sammen med Babe, trivelig madam. Ja, hun har også et uhell-kull med faren til Keo :)

Lykke til med lille!

Hvem er det som er faren til Keo? Er det Kane? Hilste på ham, en rød hannhund :) Han fikk komme inn med valpene. Herlig hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeraHiromi skrev:

Hvem er det som er faren til Keo? Er det Kane? Hilste på ham, en rød hannhund :) Han fikk komme inn med valpene. Herlig hund.

Kane kan ikke si fra seg farskapet til Keo, som snytt ut av snuta :lol: Han er veldig herlig!

Håper man får mulighet til å hilse på lille etterhvert, flere bekjentskaper spm skal ha valp fra det kullet :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen var på 36,5*c fra kl 18 i går, men var så helt nede i 36,3*c kl 6. Steget til 36,7*c kl 10. Tispa er uforskammet rolig :P Graver litt og peser litt innimellom, ellers benytter hun anledningen til å hvile.

Akk, tålmodigheten renner ut :innocent:

 

DSC_0626.JPG

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, MarieR skrev:

Kom igjen, Tica :D

Tipper det blir livlig hos deg om noen uker med to kull 

Tror kanskje det er greit Tica bare venter 4 og ikke det dobbelte som hennes mor startet med :-P Men ja, det skal bli livat :-D Bare for den tobente valpen å holde seg der hun er til termin og vel så det, for har ikke tid til tre "kull" 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, MarieR skrev: Kom igjen, Tica [emoji3]

Tipper det blir livlig hos deg om noen uker med to kull 

Tror kanskje det er greit Tica bare venter 4 og ikke det dobbelte som hennes mor startet med :-P Men ja, det skal bli livat :-D Bare for den tobente valpen å holde seg der hun er til termin og vel så det, for har ikke tid til tre "kull" 

Hundefolk er gærne ?

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Pixel har funnet seg godt til rette hos oss. Han sover, spiser, leker og utforsker verden :) Han syns det er greit å kjøre bil, har vært på besøk på sykehjem hvor det var heis og hilst på nye mennesker. Han har foreløpig tatt det på strak labb :) 

 

IMG_6757.JPG

IMG_6732.JPG

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte dessverre kun med tre valper, da nr fire var mumifisert. Veterinærene kunne ikke forstå at den var synlig på røntgen 10 dager før termin, men slik ble det nå.
En tregstartet fødsel der tispa ikke samarbeidet med veene sine, men etter en vestimulerende sprøyte og litt vestimui vaginalt, fikk vi tre velskapte tisper på 2,5 time. :wub:

De spiser enormt, og kommer til å ende opp som tidenes feiteste tollervalper - se dne vektøkningen! :D

Valp Fødselsvekt Vekt 1 døgn
Rosa 360g 398g
Gul 408g 470g
Rød 424g 485g

IMG_0676.JPG

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Helene skrev:

Vi endte dessverre kun med tre valper, da nr fire var mumifisert. Veterinærene kunne ikke forstå at den var synlig på røntgen 10 dager før termin, men slik ble det nå.
En tregstartet fødsel der tispa ikke samarbeidet med veene sine, men etter en vestimulerende sprøyte og litt vestimui vaginalt, fikk vi tre velskapte tisper på 2,5 time. :wub:

De spiser enormt, og kommer til å ende opp som tidenes feiteste tollervalper - se dne vektøkningen! :D

Valp Fødselsvekt Vekt 1 døgn
Rosa 360g 398g
Gul 408g 470g
Rød 424g 485g

 

 Kjedelig at ene ikke ble, men gratulerer med tre fine tisper å glede seg over :D Når det først ikke skulle bli så mange så er det jo greit at de kom ut uten tut ;)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Perfect Image skrev:

 Kjedelig at ene ikke ble, men gratulerer med tre fine tisper å glede seg over :D Når det først ikke skulle bli så mange så er det jo greit at de kom ut uten tut ;)

 

Hihi, absolutt. De fleste valpekjøpere foretrekker dem jo uten tut, så særdeles fornøyd med Tica når hun fulgte oppskriften. Kanskje spesielt siden forrige kullet jeg hadde bestod av et rent guttelag på 6stk :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2016 at 1:59 PM, Monab88 skrev:

Hvis alt går som det skal så blir det valp på meg i april!:blissysmile:

 

På 20.1.2016 at 4:11 PM, Monab88 skrev:

Jeg starter offisielt med hamster istedet.

Nei, men uff da, hva skjedde denne gangen? :console:
Hvis det er noen trøst så ventet jeg veldig lenge på verdens herligste sjokoladeklump som ligger ved siden av meg nå. Det var verdt ventingen, selv om det var skikkelig kjipt hver gang det ikke ble noe av. Det kommer alltid noe tilslutt, selv om det virkelig litt håpløst nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎02‎.‎2016 at 5:45 PM, MegaMarie skrev:

 

Nei, men uff da, hva skjedde denne gangen? :console:
Hvis det er noen trøst så ventet jeg veldig lenge på verdens herligste sjokoladeklump som ligger ved siden av meg nå. Det var verdt ventingen, selv om det var skikkelig kjipt hver gang det ikke ble noe av. Det kommer alltid noe tilslutt, selv om det virkelig litt håpløst nå. 

Favorittispa mi, som jeg har så fryktelig lyst på valp fra, ble bekreftet drektig i midten av januar. Hun ventet egentlig løpetid til våren, men kom i løp mye tidligere og denne gangen fortalte ikke oppdretteren min til meg at hun var parret, for hun ville ikke at jeg skulle bli skuffet nok en gang hvis hun var tom. De 5 siste parringene jeg har ventet på valp fra har resultert i 2 enebarn som oppdretter har beholdt selv. I tillegg gikk også tispa som Jäger parret før jul tom, så alt har virket ganske håpløst det siste 1,5 året. Men endelig ble favorittispa mi altså bekreftet drektig med flere valper og jeg kunne begynne å glede meg til aprilvalp! Men så gikk det bare noen dager før tispa ble dårlig og de fant noen unormaliteter på fostrene - og et par uker etter hadde hun absorbert alle valpene :( Da begynte jeg seriøst å vurdere hamster eller døgnfluer i stedet..

Men nå ser det ut som det kanskje ordner seg likevel. Søstra til Nora er drektig og venter et passe stort kull. Hun har termin i helgen/starten av neste uke, og siden jeg har en fantastisk snill oppdretter så får jeg lov å reise opp (hun bor i Trondheim, jeg på Østlandet) til de og være med på fødselen og bo der så lenge jeg måtte ønske :D Jeg reiser nå ganske straks og blir boende der minimum til neste helg. Gleder meg veldig og er så spent på hva som kommer og hvordan de utvikler seg!

Kanskje kommer det en liten valp hit i april likevel :)

Her er Wilma 8 uker drektig:

12642638_10153278149821791_1764808195543

 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monab88 skrev:

Favorittispa mi, som jeg har så fryktelig lyst på valp fra, ble bekreftet drektig i midten av januar. Hun ventet egentlig løpetid til våren, men kom i løp mye tidligere og denne gangen fortalte ikke oppdretteren min til meg at hun var parret, for hun ville ikke at jeg skulle bli skuffet nok en gang hvis hun var tom. De 5 siste parringene jeg har ventet på valp fra har resultert i 2 enebarn som oppdretter har beholdt selv. I tillegg gikk også tispa som Jäger parret før jul tom, så alt har virket ganske håpløst det siste 1,5 året. Men endelig ble favorittispa mi altså bekreftet drektig med flere valper og jeg kunne begynne å glede meg til aprilvalp! Men så gikk det bare noen dager før tispa ble dårlig og de fant noen unormaliteter på fostrene - og et par uker etter hadde hun absorbert alle valpene :( Da begynte jeg seriøst å vurdere hamster eller døgnfluer i stedet..

Men nå ser det ut som det kanskje ordner seg likevel. Søstra til Nora er drektig og venter et passe stort kull. Hun har termin i helgen/starten av neste uke, og siden jeg har en fantastisk snill oppdretter så får jeg lov å reise opp (hun bor i Trondheim, jeg på Østlandet) til de og være med på fødselen og bo der så lenge jeg måtte ønske :D Jeg reiser nå ganske straks og blir boende der minimum til neste helg. Gleder meg veldig og er så spent på hva som kommer og hvordan de utvikler seg!

Kanskje kommer det en liten valp hit i april likevel :)

Her er Wilma 8 uker drektig:

12642638_10153278149821791_1764808195543

 

Håper det virkelig blir en fin liten tass til deg denne gangen. En som du blir veldig fornøyd med! :D

 

@Helene gratulerer med kullet! Synd det ble litt mindre enn anntatt, men 3 fine tispevalper er jo bra :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2016 at 7:06 PM, Helene skrev:

Vi endte dessverre kun med tre valper, da nr fire var mumifisert. Veterinærene kunne ikke forstå at den var synlig på røntgen 10 dager før termin, men slik ble det nå.
En tregstartet fødsel der tispa ikke samarbeidet med veene sine, men etter en vestimulerende sprøyte og litt vestimui vaginalt, fikk vi tre velskapte tisper på 2,5 time. :wub:

De spiser enormt, og kommer til å ende opp som tidenes feiteste tollervalper - se dne vektøkningen! :D

Valp Fødselsvekt Vekt 1 døgn
Rosa 360g 398g
Gul 408g 470g
Rød 424g 485g

IMG_0676.JPG

Gratulerer med julegrisene! :D:teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MegaMarie skrev:

Så spennende :D Krysser fingrene for deg! Er det noe liste? Hvor er du på den isåfall? Noe spesielt du ser etter i valpen? :)

Tusen takk, det er kjempespennende! Dag 61 i dag, ingen tegn til fødsel enda. Men det er masse liv inni der, fantastisk å kjenne på:heart:

Jeg har førstevalget på valp, til og med foran oppdretter selv som skal ha tispe ut på for:sleep:

Vi skal velge ut den med best eksteriør til meg og nummer to til henne selv. Jeg tror ikke det kommer til å være veldig store forskjeller i væremåten i kullet, de pleier å være temmelig jevne der. Skulle noen skille seg ut veldig den ene eller andre veien så tar jeg selvsagt hensyn til det, men der følger jeg først og fremst magefølelsen. Jeg får lov å bo her så lenge jeg vil, i 8 uker om jeg ønsker det, og velge meg akkurat den valpen jeg vil ha:heart: Så håper jeg bare at ikke alle som kommer ut har tut...

Snapchat-8876490625672121949.thumb.jpg.7

Her er hele gjengen, som snart blir doblet!

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...