TrasselTrollet Skrevet 5. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2016 På 2016-03-02 at 7:47 PM, Turb skrev: Drop in (50 kr eller 100 kr - husker ikke) eller så tror jeg regelen er at man kan slenge seg med et par ganger for å teste ut om det er noe for deg før du må betale noe. 100 kr för ikke medlem, 50 för medlem som inte betalt hallavgift (och de tar betalt från första gång efter vad jag sett)...@JeanetteH Du får säga till nästa gång du sätter upp bana för att träna vid hundesenteret så kan jag komma bort och visa dig det lilla jag själv vet. =) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 13. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2016 Flere som skal til Drammen 3. april? Påmeldingsfrist i dag Vi var plutselig påmeldt, har ikke trent noe rally/lydighet siden desember og er ikke hjemme hos Keo på enda noen uker, så krysser fingrene for at han husker litt og har litt ekstra motivasjon selv om det er DHP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 13. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2016 Vi skal ikke noe før mai i Vennesla, andre som skal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 18. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2016 Har så smått begynt å trene litt rally med Lykke. Mulig at dette er tatt opp før, jeg orker ikke å lese alle 11 sidene Finnes det en plass med oversikt/eksempler på baner, fortrinnsvis kl 1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 18. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2016 21 minutter siden, mokken skrev: Har så smått begynt å trene litt rally med Lykke. Mulig at dette er tatt opp før, jeg orker ikke å lese alle 11 sidene Finnes det en plass med oversikt/eksempler på baner, fortrinnsvis kl 1? På 2. mars 2016 at 2:37 PM, simira skrev: Jeg legger ut mine baner her: https://www.simira.net/rallybaner/ Det ligger flere linker på sidene til NRL. Også ligger det mange på NRL sin side som Simira skriver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LØJ Skrevet 18. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2016 På 2.3.2016 at 1:50 AM, Michellus skrev: 19 minutter siden, mokken skrev: Har så smått begynt å trene litt rally med Lykke. Mulig at dette er tatt opp før, jeg orker ikke å lese alle 11 sidene Finnes det en plass med oversikt/eksempler på baner, fortrinnsvis kl 1? Jeg vil vite om noen her skal være med på 30. april stevnet i Moss? Eh..javel, kårny quoter.. @mokkenhttp://www.rally-lydighet.com/skilt.htm @Michellus blir ikke noe Moss-stevne på oss. SKal være figurant på en kull-MH... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 18. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2016 13 timer siden, JeanetteH skrev: Også ligger det mange på NRL sin side som Simira skriver. 13 timer siden, LØJ skrev: Eh..javel, kårny quoter.. @mokkenhttp://www.rally-lydighet.com/skilt.htm @Michellus blir ikke noe Moss-stevne på oss. SKal være figurant på en kull-MH... Takk takk! Nå har jeg stjelt vilt og uhemmet så nå skal vi ha mer enn nok å jobbe med fremover 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Midas Skrevet 19. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2016 Husk å melde på rallystevnet i Trondheim 9. Og 10. April Fristen er i morgen ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrasselTrollet Skrevet 21. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 21. Mars 2016 På 2016-03-13 at 7:25 PM, maysofie skrev: Flere som skal til Drammen 3. april? Påmeldingsfrist i dag Vi var plutselig påmeldt, har ikke trent noe rally/lydighet siden desember og er ikke hjemme hos Keo på enda noen uker, så krysser fingrene for at han husker litt og har litt ekstra motivasjon selv om det er DHP Vi skall till Drammen, och så är vi anmälda till Hadeland helgen efter. Lite spänd på Drammen, har förstått det som att det kan vara en hel del störningar eftersom publiken kommer väldigt nära inpå banan...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 21. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 21. Mars 2016 Akkurat nå, TrasselTrollet skrev: Vi skall till Drammen, och så är vi anmälda till Hadeland helgen efter. Lite spänd på Drammen, har förstått det som att det kan vara en hel del störningar eftersom publiken kommer väldigt nära inpå banan...? Så deg på lista, flere soniser som ei heller har streket ut Vell, både og, det ser ut som om det er bare én ring, så da går det somregel greit. Men Drammen er Drammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thea Skrevet 21. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 21. Mars 2016 1 time siden, TrasselTrollet skrev: Vi skall till Drammen, och så är vi anmälda till Hadeland helgen efter. Lite spänd på Drammen, har förstått det som att det kan vara en hel del störningar eftersom publiken kommer väldigt nära inpå banan...? Jeg vet ikke helt hva det er med Drammen Hundepark, men den ene gangen vi starta rally der, slet vi litt med konsentrasjonen, og det virka det som andre også gjorde. For oss tror jeg det var kombinasjonen av myye lukt i kunstgresset og det at det virker veldig tett i den hallen. Klarer ikke helt forklare det... Om det er lydnivået, lite lys som slipper inn i hallen eller hva det er, det bare føles tett, selv om vi startet i den innerste ringen med minst forstyrrelser. Skjønner ikke helt hvorfor selv, for det er en helt grei hall, men det er noe helt annet enn på Hadeland! Vi trives mye bedre der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katharina Skrevet 21. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 21. Mars 2016 Da må jeg komme til Drammen hundepark for å titte den 3.april. Er så gøy å se på så mange flinke hunder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 21. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 21. Mars 2016 På 19. mars 2016 at 11:05 PM, Midas&Marit skrev: Husk å melde på rallystevnet i Trondheim 9. Og 10. April Fristen er i morgen ?? Påmeldt med begge to Terven har opprykk til klasse 3 innen rekkevidde, så vi jobber med øvelsene der. Har lært henne å rygge i front, men sliter litt med rygging ved foten. Hun rygger bra når vi er inntil vegg, men når veggen et borte så rygger hun skjevt. Tror den er innafor for å ikke bli underkjent, men vil gjerne få den best mulig fra starten av. Noen som har tips, eller skal jeg fortsette inntil vegg en stund til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 22. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2016 10 timer siden, Christine skrev: Påmeldt med begge to Terven har opprykk til klasse 3 innen rekkevidde, så vi jobber med øvelsene der. Har lært henne å rygge i front, men sliter litt med rygging ved foten. Hun rygger bra når vi er inntil vegg, men når veggen et borte så rygger hun skjevt. Tror den er innafor for å ikke bli underkjent, men vil gjerne få den best mulig fra starten av. Noen som har tips, eller skal jeg fortsette inntil vegg en stund til? Det jeg gjorde med Keo og forsåvidt har prøvd på en del andre hunder, er å kjøre litt venstrevendinger som oppvarming. Så startet vanlig FVF, venstrevending og rett i rygging. Venstrevending for å få 'aktivert' bakparten, når de catcher greia kan man legge på flere skritt bakover og droppe vendinga Det kjekke med rally er at man har skilt man kan bruke som vegg somregel i konkurranse 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 22. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2016 10 timer siden, Christine skrev: Påmeldt med begge to Terven har opprykk til klasse 3 innen rekkevidde, så vi jobber med øvelsene der. Har lært henne å rygge i front, men sliter litt med rygging ved foten. Hun rygger bra når vi er inntil vegg, men når veggen et borte så rygger hun skjevt. Tror den er innafor for å ikke bli underkjent, men vil gjerne få den best mulig fra starten av. Noen som har tips, eller skal jeg fortsette inntil vegg en stund til? I stedet for å kutte hjelpen helt, så prøv å fade den? Bytt ut veggen med en benk, et par stoler osv. Deretter til et lavt hinder kanskje, og så en bom på bakken. Venstreveninger som nevnes over er også nyttig, lær hunden at bakparten må følge med bakover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 22. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2016 1 time siden, maysofie skrev: Det jeg gjorde med Keo og forsåvidt har prøvd på en del andre hunder, er å kjøre litt venstrevendinger som oppvarming. Så startet vanlig FVF, venstrevending og rett i rygging. Venstrevending for å få 'aktivert' bakparten, når de catcher greia kan man legge på flere skritt bakover og droppe vendinga Det kjekke med rally er at man har skilt man kan bruke som vegg somregel i konkurranse Skal se litt på det Tja, skiltet kunne kanskje blitt brukt som vegg dersom jeg starter foran skiltet og får det som vegg på steg 2 for det er da hun begynner å rygge skjevt 1 time siden, simira skrev: I stedet for å kutte hjelpen helt, så prøv å fade den? Bytt ut veggen med en benk, et par stoler osv. Deretter til et lavt hinder kanskje, og så en bom på bakken. Venstreveninger som nevnes over er også nyttig, lær hunden at bakparten må følge med bakover. Det hørtes lurt ut for et surrehode som meg I rygging ved fot er det litt som om bakparten bare skeier ut til siden uten kontroll, mens ved rygging i front har hun stålkontroll og tripper seg raskt bakover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 22. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2016 Akkurat nå, Christine skrev: Skal se litt på det Tja, skiltet kunne kanskje blitt brukt som vegg dersom jeg starter foran skiltet og får det som vegg på steg 2 for det er da hun begynner å rygge skjevt Det hørtes lurt ut for et surrehode som meg I rygging ved fot er det litt som om bakparten bare skeier ut til siden uten kontroll, mens ved rygging i front har hun stålkontroll og tripper seg raskt bakover Hvis hun faktisk kan rygge, prøv også å stå stille med hunden ved siden av og be henne rygge uten at du går selv. Det har hjulpet oss MYE. Så kan du legge på dine egne steg etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 22. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2016 Akkurat nå, simira skrev: Hvis hun faktisk kan rygge, prøv også å stå stille med hunden ved siden av og be henne rygge uten at du går selv. Det har hjulpet oss MYE. Så kan du legge på dine egne steg etterhvert. Skal prøve det også. Takk for tips Noen tips på å lære inn rygging på gøy måte da? Brukte stuebordet som hjelpemiddel på terven - det gikk raskt, men setteren syns det er skikkelig kjedelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 22. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2016 Akkurat nå, Christine skrev: Skal prøve det også. Takk for tips Noen tips på å lære inn rygging på gøy måte da? Brukte stuebordet som hjelpemiddel på terven - det gikk raskt, men setteren syns det er skikkelig kjedelig. Han kan 2 av 2 på? Rygg bak til et punkt, typ kasse, balansepute osv. Omvendtlokking utenfor hodet kan også være morro for enkelte hunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 22. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Mars 2016 Akkurat nå, maysofie skrev: Han kan 2 av 2 på? Rygg bak til et punkt, typ kasse, balansepute osv. Omvendtlokking utenfor hodet kan også være morro for enkelte hunder Nei, vi har løpende på en bra dag, flying ellers Hmm, skal se litt på de mulighetene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 25. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2016 På 21.3.2016 at 11:08 PM, Christine skrev: Påmeldt med begge to Terven har opprykk til klasse 3 innen rekkevidde, så vi jobber med øvelsene der. Har lært henne å rygge i front, men sliter litt med rygging ved foten. Hun rygger bra når vi er inntil vegg, men når veggen et borte så rygger hun skjevt. Tror den er innafor for å ikke bli underkjent, men vil gjerne få den best mulig fra starten av. Noen som har tips, eller skal jeg fortsette inntil vegg en stund til? Fikk tips av en lp dame å trene rygging i sirkel slik at man hele tiden går litt unna hunden. Da må hunden jobbe seg inntil deg hele tiden for å holde korrekt posisjon. Det var veldig effektivt på Harly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 25. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2016 Når er fristen til moss? skal dit med standen så tenkte å melde på og prøve å dukke opp denne gangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 25. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2016 15 minutter siden, Anette skrev: Når er fristen til moss? skal dit med standen så tenkte å melde på og prøve å dukke opp denne gangen 10. april om jeg husker riktig. Se om vi faktisk kommer oss til Moss vi også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 2. April 2016 Rapporter Share Skrevet 2. April 2016 Se på denne filmen, gjør hun spiralen rett? Lurer også på om noen har film fra kl 2 med skiltet: Løp ifra innkalling- det sliter vi med. PS: Noen som skal til Vennesla? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 2. April 2016 Rapporter Share Skrevet 2. April 2016 Akkurat nå, Debbie skrev: Se på denne filmen, gjør hun spiralen rett? Ikke slik jeg har lært den i kl.1. Hun gjør den "feil vei" begynner med siste, om du skjønner. Men jeg har ikke lest regelverket i kl.2 enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts