Gå til innhold
Hundesonen.no

Eieren min er et #drittmenneske


mushi
 Share

Recommended Posts

http://www.nettavisen.no/dittoslo/--jeg-er-drittlei-av-at-noen-hundeeiere-skal-fa-grise-til-stedene-jeg-gar-tur/3422771039.html

- Bæsjen forsvinner ikke med snøen slik mange later til å tro. Ikke drit og dra. Gjør din lille plikt slik at alle kan hygge seg på tur, sier hundeeier Fredrik Milde.

I vinter så han seg lei av å måtte tråkke rundt i hunders etterlatenskaper når han gikk tur med bikkja.

- Jeg var drittlei
Dermed startet han kampanjen #drittmenneske, der han plasserer små grønne flagg med en klar beskjed til late hundeeiere, midt i hundebæsjen.

- Jeg begynte med dette fordi jeg var drittlei av at noen hundeeiere skal få grise til stedene jeg går tur på hver dag. Istedet for å sutre over det tenkte jeg at noen tøysete skilt kunne hjelpe på problemet, forteller Milde til dittOslo.no.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ja, det er jo lov å håpe at de som ikke plukker opp ser dette og tenker en ekstra tanke, men jeg har mine tvil :) .

Har lurt på flere ganger å plukke opp andres bæsj, men jeg bare ser for meg at det ikke løser en dritt (....haha). Kommer kun til å koste meg ekstra og de samme eierne fortsetter å la det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Anette så en bæsj med en post-it lapp på da vi var på tur. Etter det så har jeg tenkt tanken å skrive en haug med lapper for å legge på dritten som ligger langs mårraruta vår, det er veldig mange som driter i å plukke opp til og med midt inni Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.facebook.com/video.php?v=936053846445140&pnref=story

- I København har de regnet ud, at det koster fem kroner at fjerne en hundelort. Det har vi ikke lyst til at betale, for der er jo virkelig mange af dem. Vi vil meget hellere appellere til fællesskaber om selv at rydde op efter sig, siger Anne Pihl fra Greve Kommune.

I Greve ligger der nemlig så mange hundelorte, at kommunen nu sætter flag i dem for at minde borgerne om problemet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde feste slike flagg rett på eiere som du ser lar vær å plukke opp også? Jeg ser nemlig stadig det samme #drittmennesket som bare nekter å plukke opp selv om du gir henne pose rett i hånda når du fersker henne i å gi f. Jeg skulle med den største fornøyelse ha både tapet og flagget hele #drittmennesket opp til ørene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, @raksha Men langs godt trafikkerte turveier/parker hvor det stelles oftere, der er det faktisk ikke så dumt. En ting er at det trekker oppmerksomheten på å plukke opp, og det andre godet er de x antall menneskene som kanskje lar vær å trø i bajsen når den er flagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det ikke vært mer nyttig og energibesparende å plukke opp møkka, fremfor å plante flagg i den? :icon_confused:

Jo, men det er deiligere å ergre seg over andre og moralisere litt, enn å gjøre noe praktisk med problemet. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kun plukker opp møkka så blir det jo ikke samme fokus på dette så det kan hende at det kan ha noe for seg på sikt. Ros til de som ihvertfall forsøker en ny variant og det har jo blitt lagt merke til da. :ahappy: Det hadde ihvertfall vært på tide at alle plukker opp dritten alltid etter den bikkja som man går med. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kun plukker opp møkka så blir det jo ikke samme fokus på dette så det kan hende at det kan ha noe for seg på sikt. Ros til de som ihvertfall forsøker en ny variant og det har jo blitt lagt merke til da. :ahappy: Det hadde ihvertfall vært på tide at alle plukker opp dritten alltid etter den bikkja som man går med. :)

Det er godt at noen fortsatt har tro på hundefolk, men dette med hundemøkk er det masse avisskriverier om hvert eneste år på denne tiden, da snøen smelter og all vinterens moro dukker opp, og det har ikke funket på de 30 årene jeg har holdt på med hund, så at noen fester noen grønne flagg i møkka.. Beklager, jeg klarer ikke å se at det skal gjøre møkkafolk mer bevisste på møkka de legger igjen etter seg jeg. Du skal ha levd ganske avsondra fra samfunnet om du ikke har fått med deg at dette er et irritasjonsmoment, liksom.

Så, jeg tror ikke at disse møkkafolka driter i (pun intended) å plukke opp etter bikkja si fordi de ikke skjønner at det er et irritasjonsmoment og/eller et problem, de driter i det fordi de bare ikke gidder å gjøre seg bryet å rydde opp etter møkkabikkjene sine, de gidder ikke å ta frem en pose, de gidder ikke å bøye rygg og knær såpass at de får tak i møkka, og de gidder ikke å bære med seg møkka hjem. Vi har jo sett i utallige diskusjoner at hundefolk syns at hundemøkk er usigelig tungt å bære med seg hjem, så de plukker ikke opp så sant ikke møkkabikkja driter i umiddelbar nærhet av en søplekasse.

Men joda, vi kan være positive og si at det er flott at vi får fokus på forsøplinga med enda mer forsøpling! Hundebæsj er ikke like drittalt om det bare har et grønt flagg planta i seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...