Gå til innhold
Hundesonen.no

Zero DC short/multisele SL Svart/Orange


Recommended Posts

Hvor mye for stor er den da? Kunne den passet prikkedyret mitt?

Tror hun blir for tjukk i hue, selv om jeg tror halsmålene er litt større enn i skjemaet. Veldig for stor er den jo ikke, siden jeg sjekket målene. Odin må ha SX. Mål:

758.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun blir for tjukk i hue, selv om jeg tror halsmålene er litt større enn i skjemaet. Veldig for stor er den jo ikke, siden jeg sjekket målene. Odin må ha SX. Mål:

758.jpg

:D Du har sikkert rett i det :D

Jeg finner på noe annet til frøkna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odin må ha sx, om man ser i tråden vi har på sonen er det mange som sier raser og størrelse. Men sl sitter perfekt på min lille corgi tispe på 11 kg. Tabellen er på bærtur :)

Jeg spurte i den tråden, men fikk ikke noe svar, og jeg gikk dermed ut fra måletabellen til produsent. Har noen gitt dem tilbakemelding på at tabellen ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne blir vell litt liten til Keo, tro?

Hm, hvor mye veier han? Jeg tenkte også det først, men nå er jeg slett ikke sikker. Hvordan er han rundt halsen?

Det vil jeg tro, SL ble for lite til min 16kgs Beagle. Han er relativt kraftig dog, kunne nok passet en edlere type beagle.

Så rart.

Det er nemlig i dag konkludert med at den er alt for stor til 10 kg slank basenji. Da var den strammet inn så mye jeg fikk til. Jeg ville tippe den kunne passe fint til en hund på 12-18 kg, pinscher, beagle o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hvor mye veier han? Jeg tenkte også det først, men nå er jeg slett ikke sikker. Hvordan er han rundt halsen?

Så rart.

Det er nemlig i dag konkludert med at den er alt for stor til 10 kg slank basenji. Da var den strammet inn så mye jeg fikk til. Jeg ville tippe den kunne passe fint til en hund på 12-18 kg, pinscher, beagle o.l.

Keo er 23kg og 40cm i halsen (tror jeg, om ikke 45cm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hvor mye veier han? Jeg tenkte også det først, men nå er jeg slett ikke sikker. Hvordan er han rundt halsen?

Så rart.

Det er nemlig i dag konkludert med at den er alt for stor til 10 kg slank basenji. Da var den strammet inn så mye jeg fikk til. Jeg ville tippe den kunne passe fint til en hund på 12-18 kg, pinscher, beagle o.l.

Min er rimelig kraftig i hodet/nakken da, type 37 - 40cm i halsen på det smaleste (Ca 45 ish på det bredeste av hodet), er hovedsaklig derfor han er så vanskelig å finne seler til. SL ble for liten i halsen og S er helt, helt på grensen til for lang, den ligger helt på slutten av ribbena, men det går akkurat. (Har en annen sele som ligger akkurat bak og den viser han klart ubehag i, derfor jeg vet at Zeroen akkurat går, vist ikke hadde han rygga når jeg tok den frem :) )

SL: Som du ser trykker den opp i halsen og ligger i hvert fall 4cm over brystbenet.

10981612_10152665673870423_3822534371441

(Ignorer klørne, de er fæle om dagen, jobber gradvis med saken)

S, denne ligger mye bedre. Ganske presis rett oppå brystbenet.

11026301_10152676556750423_2247155754906

EDIT: men en edlere type eller en tispe passer nok SL helt fint på, sheltie passer vel også fint inn i den størrelsen kan jeg tenke meg :) Pi til Anette bruker vel SL også og veier 11kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keo er 23kg og 40cm i halsen (tror jeg, om ikke 45cm).

Da blir den nok for liten tenker jeg.

Min er rimelig kraftig i hodet/nakken da, type 37 - 40cm i halsen på det smaleste (Ca 45 ish på det bredeste av hodet), er hovedsaklig derfor han er så vanskelig å finne seler til. SL ble for liten i halsen og S er helt, helt på grensen til for lang, den ligger helt på slutten av ribbena, men det går akkurat. (Har en annen sele som ligger akkurat bak og den viser han klart ubehag i, derfor jeg vet at Zeroen akkurat går, vist ikke hadde han rygga når jeg tok den frem :) )

SL: Som du ser trykker den opp i halsen og ligger i hvert fall 4cm over brystbenet.

(Ignorer klørne, de er fæle om dagen, jobber gradvis med saken)

S, denne ligger mye bedre. Ganske presis rett oppå brystbenet.

EDIT: men en edlere type eller en tispe passer nok SL helt fint på, sheltie passer vel også fint inn i den størrelsen kan jeg tenke meg :) Pi til Anette bruker vel SL også og veier 11kg :)

Ja, det er jo forskjell på kroppene. Kjenner bare små beagler jeg. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keo er 23kg og 40cm i halsen (tror jeg, om ikke 45cm).

Nei :P Lani er 15 kg og i small og ellers samme måla som keo.

Litt for trøtt til at hodet klarer å tenke noe akkurat nå, men denne kunne kanskje gått til Gneis? Hva tror du @simira?

Eneste kelpie jeg har fått inn i SL var Dany superslank, sånn til referanse :)

Lenge siden jeg har tatt på gneis så vet ikke helt :P kan kanskje gå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson
Nei :P Lani er 15 kg og i small og ellers samme måla som keo. Eneste kelpie jeg har fått inn i SL var Dany superslank, sånn til referanse :) Lenge siden jeg har tatt på gneis så vet ikke helt :P kan kanskje gå .
Lenge siden jeg har sett Dany. :P Fikk målt dyret nå. Hun er ca 35 cm i hals, 59 cm rundt brystet og rundt 41-42 cm i ryggen. Målt til 45,5 cm på spesialen, veier ca 14-15 kg. Du som har erfaring med disse selene, hva tror du? Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ikke helt, men tror det ja. Utifra målene så mener jeg det må være det. Om den noen gang dukker opp så skal jeg gi deg fasiten. Har du prøvd sl på kamar?

Så kasko er like stor som kelpiene og springerne? :o jakt golden prima og bonus har s.. :P

Lenge siden jeg har sett Dany. :pFikk målt dyret nå. Hun er ca 35 cm i hals, 59 cm rundt brystet og rundt 41-42 cm i ryggen. Målt til 45,5 cm på spesialen, veier ca 14-15 kg. Du som har erfaring med disse selene, hva tror du?Sent from my iPhone using Tapatalk

Ville prøvd den. Hun kan nok være sånn midt imellom ala lykke også. Lani er 15 kg men breier i halsen og bruker s.

Pass på at den sitter rett på bryst spiss etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for trøtt til at hodet klarer å tenke noe akkurat nå, men denne kunne kanskje gått til Gneis? Hva tror du @simira?

Nei :P Lani er 15 kg og i small og ellers samme måla som keo.

Eneste kelpie jeg har fått inn i SL var Dany superslank, sånn til referanse :)

Lenge siden jeg har tatt på gneis så vet ikke helt :P kan kanskje gå .

Så rart! Det må være noe galt med selen jeg har fått... det står SL på den, men det er mer enn plass til en kelpietispe der, garantert.

Lenge siden jeg har sett Dany. :P Fikk målt dyret nå. Hun er ca 35 cm i hals, 59 cm rundt brystet og rundt 41-42 cm i ryggen. Målt til 45,5 cm på spesialen, veier ca 14-15 kg. Du som har erfaring med disse selene, hva tror du? Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tror den kunne passe fint til Gneis. Akkurat nå er jeg hjemme med halsbetennelse og har mistet stemmen, men kan kanskje stikke nedom på fredag, om du er på jobb da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Så kasko er like stor som kelpiene og springerne? :o jakt golden prima og bonus har s.. :P

Ville prøvd den. Hun kan nok være sånn midt imellom ala lykke også. Lani er 15 kg men breier i halsen og bruker s.

Pass på at den sitter rett på bryst spiss etc :)

Ja, tanken slo meg. Hun og Lykke er jo ikke så ulike i str. Har ellers studert guiden du la ut med Bonus så da har jeg jo en pekepinn. Takk for hjelpen! :)

Jeg tror den kunne passe fint til Gneis. Akkurat nå er jeg hjemme med halsbetennelse og har mistet stemmen, men kan kanskje stikke nedom på fredag, om du er på jobb da?

Fredag er jeg på jobb, 10-15! Ikke sikker på om jeg kan ta med meg Gneis (må se an timeboka litt), men jeg kan evt låne den med meg hjem over helgen? God bedring! :ahappy:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag er jeg på jobb, 10-15! Ikke sikker på om jeg kan ta med meg Gneis (må se an timeboka litt), men jeg kan evt låne den med meg hjem over helgen? God bedring! :ahappy:

Ja, såklart, jeg har uansett ikke bruk for den. ;) Jeg håper virkelig jeg både kan gå og snakke igjen innen fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest janson

Ja, såklart, jeg har uansett ikke bruk for den. ;) Jeg håper virkelig jeg både kan gå og snakke igjen innen fredag...

Krysser fingrene! For min del er det ikke noe hastverk, jeg er på jobb neste uke også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...