Chako Skrevet 11. Mars 2015 Rapporter Skrevet 11. Mars 2015 Nå begynner det å spisse seg til. Ekran i fronten, men det er flere som kjører fortere bak henne. Spesielt Brennodden og Kristensen. Jeg tittet på hviletider på Ellentjern, og ser at Kristensen har hvilt bare litt over 4t, mens de andre har hvilt nærmere 5t, og noen over det også. Så det er liten tvil om hvem som kjører fortest i øyeblikket. Så blir spørsmålet hvem som vil kjøre ut først fra Neiden 2? Vil noen kaste seg på når denne personene drar ut, eller følger de kjøreplanen sin? Veldig imponerende av Ekran som fortsatt kjører med 13 hunder, og erfaringsmessig pleier hun å kjøre veldig fort inn mot Alta igjen. Hun tar tydeligvis godt vare på spannet sitt, så får vi se da om noen har mer å kjøre med! Siter
Artemis Skrevet 12. Mars 2015 Rapporter Skrevet 12. Mars 2015 Snøfokk og vanskelig sikt skaper drama i Finnmarksløpet Deltagerne i Finnmarksløpet sliter nå med ekstrem motvind og snøfokk. Artikkel fra VG. Siter
Meg Skrevet 12. Mars 2015 Rapporter Skrevet 12. Mars 2015 heia Ekran! Jeg har sans for henne som hundekjører, hun virker å være oppriktig glad i hundene sine og opptatt av at de skal ha det bra. 3 Siter
Chako Skrevet 12. Mars 2015 Rapporter Skrevet 12. Mars 2015 Ja, hun er veldig dyktig med hundene sine. Hun er en av de som virkelig brenner for hund, og som har dette som en stor lidenskap tror jeg. Vet at hun ved flere anledninger har vunnet prisen for beste hundestell. Jeg tror nok at Ekran drar det i land i årets utgave Isåfall blir hun den første som har vunnet FL to ganger på rad. Siter
Poter Skrevet 12. Mars 2015 Rapporter Skrevet 12. Mars 2015 Har også sansen for Ekran. Likt henne helt siden hun var med i "Vi på Langedrag". Siter
Heidihj Skrevet 12. Mars 2015 Rapporter Skrevet 12. Mars 2015 Håper Ekran tar dette. Hun virker utrolig dyktig og har en holdning ovenfor hundene jeg liker veldig godt Siter
Snøfrost Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 Heier på Ekran jeg også. Og så langt ser det jo bra ut Siter
Poter Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 Ser at Lars Monsen måtte bryte pga syke hunder (diaré). Siter
Debbie Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 Og hva skyldes diare? Stress, feil foring, smitte fra andre hunder? For synes det ofte er diare i slike løp. Gøy med Ekran Siter
Ane Skrevet 13. Mars 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 Og hva skyldes diare? Stress, feil foring, smitte fra andre hunder? For synes det ofte er diare i slike løp. Gøy med Ekran Hvis en hund får diare, så smitter det utrolig fort på spannet og over på andre spann. Det skal altså ikke mer til at en er dårlig i magen til at det hele bryter ut. Siter
Meg Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 Og hva skyldes diare? Stress, feil foring, smitte fra andre hunder? For synes det ofte er diare i slike løp. Gøy med Ekran det er nok en kombinasjon av alt det du skriver. Dvs så mye feil fôring tror jeg ikke det er, men stress (for noen hunder) og smitte fra andre hunder kan det være Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 Jeg synes noen av hundene i slike løp ser fryktelig stive ut når de kommer i mål/når de tar de opp fra hvileplassen sin uten at veterinærer reagerer. Jeg kan ikke nok om fysikk og helse til å vite hvor bra/ikke bra slikt er, men jeg tenker instinktivt at det ikke kan være bra når hundene er så stive. Eller blir de så stive uansett hvor godt trent de er fordi etappene/løpene er så lange? Siter
Meg Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 Jeg synes noen av hundene i slike løp ser fryktelig stive ut når de kommer i mål/når de tar de opp fra hvileplassen sin uten at veterinærer reagerer. Jeg kan ikke nok om fysikk og helse til å vite hvor bra/ikke bra slikt er, men jeg tenker instinktivt at det ikke kan være bra når hundene er så stive. Eller blir de så stive uansett hvor godt trent de er fordi etappene/løpene er så lange? instinktivt er jeg enig med deg, de er nok støle og stive. Jeg har sett Finnmarksløpet fra sjekkpunkt kun en gang, i 2001, og da reagerte jeg på det samme. Samtidig: At hunder blir støle kan skje på kortere løp også. Vi blir jo gjerne det vi og om vi har trent mye, og så setter oss ned (i hvertfall jeg). Men det er mye triveligere å se friske, spreke hunder som vil videre enn hunder som må "gås i gang"... 1 Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 instinktivt er jeg enig med deg, de er nok støle og stive. Jeg har sett Finnmarksløpet fra sjekkpunkt kun en gang, i 2001, og da reagerte jeg på det samme. Samtidig: At hunder blir støle kan skje på kortere løp også. Vi blir jo gjerne det vi og om vi har trent mye, og så setter oss ned (i hvertfall jeg). Men det er mye triveligere å se friske, spreke hunder som vil videre enn hunder som må "gås i gang"... Ja, det er det jeg tenker også. Ser hunder (generelt, ikke fra dette løpet) kommer haltende (stive) inn til mål, med kommentar om at hundene ser fine ut, og det ser jo virkelig ikke bra ut. Men er det en naturlig konsekvens, eller er hundene presset for hardt i forhold til kondisjon? Ja, jeg blir jo stiv og støl jeg også. Samtidig er det et bevisst valg jeg tar selv, så om jeg presser meg langt (eller for langt) er det min egen skyld. Jeg kan alt for lite om dette til å vite noe om det, så da blir jeg litt nysgjerrig 1 Siter
Meg Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 Ja, det er det jeg tenker også. Ser hunder (generelt, ikke fra dette løpet) kommer haltende (stive) inn til mål, med kommentar om at hundene ser fine ut, og det ser jo virkelig ikke bra ut. Men er det en naturlig konsekvens, eller er hundene presset for hardt i forhold til kondisjon? Ja, jeg blir jo stiv og støl jeg også. Samtidig er det et bevisst valg jeg tar selv, så om jeg presser meg langt (eller for langt) er det min egen skyld. Jeg kan alt for lite om dette til å vite noe om det, så da blir jeg litt nysgjerrig akkurat det! Så lederhund som tydelig var halt på et forbein gå mange etapper i fjor, for en kjent kjører. Veterinærene skrøt av spannet, og vedkommende skrøt av hunden som gikk foran på løp for første gang. Hadde det vært min hund hadde den vært ute av spannet for lengst! ... ja til strenge veterinærkontroller. 1 Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 akkurat det! Så lederhund som tydelig var halt på et forbein gå mange etapper i fjor, for en kjent kjører. Veterinærene skrøt av spannet, og vedkommende skrøt av hunden som gikk foran på løp for første gang. Hadde det vært min hund hadde den vært ute av spannet for lengst! ... ja til strenge veterinærkontroller. Uff ja, det hadde jeg tenkt også! Håper noen her har noen fakta om dette og kan belyse temaet Siter
Meg Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 Uff ja, det hadde jeg tenkt også! Håper noen her har noen fakta om dette og kan belyse temaet ja - jeg kjører ikke langdistanse (kanskje om noen år...?), så jeg er litt "på sidelinja" sånn sett. 1 Siter
Ane Skrevet 13. Mars 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 http://www.tunheim.no/30-finnmarkslopet/finnmarkslopet-2015/303-harald-tunheim-velger-a-fryser-lopet-sitt-24-timer-i-karasjok Siter
Sprettballen Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 Ser ut som det blir seier på Sigrid Ekran 2 Siter
Snoffe Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 (endret) Dette drar Sigrid enkelt i land Legger til noe: Må si det er velfortjent! Endret 13. Mars 2015 av Snoffe Siter
Guest Liquorice Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 Se målgangen her! https://finnmarkslopet.solidtango.com/live/fl-1000-finals Siter
Meg Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 middag og målgang... (og så ut med egne bikkjer) Siter
Guest Liquorice Skrevet 13. Mars 2015 Rapporter Skrevet 13. Mars 2015 Venter spent på Sigrid Ekran Siter
Recommended Posts