maysofie Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Link til artikkel på TV2.no Hunden Felix (8) ble kvestet på kennel Kennelen innrømmer at hunden ble alvorlig skadd, men nekter å ta noe ansvar for skaden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 I alle dager.. Og DET bruddet også. Hvordan kan noe slikt skje uten at det er påført kraft? Hvordan i all verden kan de IKKE se på hvilken rolle de selv/deres drift kan ha hatt i en slik stygg skade under deres varetekt? Jeg synes kennelen fremstår som toppen av ansvarsfraskrivelse ut fra hva som står i artikkelen. Ikke bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Klematis Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Hjelpe meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Jaja, da vet man hvor man ikke skal sette vekk hunden. En ting er at skader kan oppstå og uhell kan skje, men da tar man ansvar og gjør opp for seg! Uansett hva som skjedde, så er det skammelig at de frasier seg alt ansvar og opptrer pådet viset. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Ja, bare å dele denne så folk får se.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Er på tv2 Hjelper deg nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Hjelpes, der skal i hvert fall ikke mine hunder stå! Dette var ikke noen god reklame kan du si Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 I løpet av den tiden jeg brukte på å rate bedriften deres på facebook sank ratingen fra fire til to stjerner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marjea Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 En ting er at det skjer uhell, men da får man jammen stå for det. Vet man ikke hva som har skjedd, nei, da sier man at man ikke vet. Og så beklager man. Godt at det kommer frem i media, sånn at man kan holde seg unna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Enda teiterer at de ikke ville ha saken i media. Kanskje litt for sent for det? Burde nok heller bare lagt seg flat og ikke skylde på alle andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Jeg har kun lest saken, men det ekke noe rart at de ikke vil uttale seg nå etter han har truet med rettslig gang på det..Men det er jo veldig unødvendig at det ble en slik sak i utgangspunktet..Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Ja, hvordan er det egentlig med ansvar i slike saker? Pensjonatet setter hunden i en normal hundegård. Hva som skjer, vet vi ikke, muligens blir den helt hysterisk, trer beinet gjennom nettingen og napper til (elns.) Trolig kunne de ikke gjort noe anderledes (med mindre det er en annen hund som har påført skaden..) er de i såfall økonomisk ansvarlig for skader hunden evt har påført seg selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Jeg har kun lest saken, men det ekke noe rart at de ikke vil uttale seg nå etter han har truet med rettslig gang på det.. Men det er jo veldig unødvendig at det ble en slik sak i utgangspunktet.. Nei, men når du har bestemt deg for å ikke uttale deg, så er det passe tåpelig å møte media? De sa jo ja til å snakke med tv2 Hjelper deg, men de ville ikke uttale seg. Hva er poenget da, liksom? --- Jeg tipper det ville vært billigere for dem å betalt for skaden til Felix enn å få dårlig omdømme pga denne saken. Det er vel flere enn meg som tenkte at pensjonat ikke er aktuelt etter å ha sett dette, og særlig ikke det pensjonatet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 19. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Altså, er det ikke dette de har forsikring for da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Nei, men når du har bestemt deg for å ikke uttale deg, så er det passe tåpelig å møte media? De sa jo ja til å snakke med tv2 Hjelper deg, men de ville ikke uttale seg. Hva er poenget da, liksom? --- Jeg tipper det ville vært billigere for dem å betalt for skaden til Felix enn å få dårlig omdømme pga denne saken. Det er vel flere enn meg som tenkte at pensjonat ikke er aktuelt etter å ha sett dette, og særlig ikke det pensjonatet. Det er jeg helt enig i Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Altså, er det ikke dette de har forsikring for da? Jo, men forsikringselskapet mener at det ikke er deres feil. Forstå det den som vil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 19. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Jo, men forsikringselskapet mener at det ikke er deres feil. Forstå det den som vil Fantastisk. Hva i all verden er vitsen med en forsikringsavtale da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrasselTrollet Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 På hotellets sida kan man läsa bla "Hundeeieren som opplevde at hunden ble skadet hadde ikke forsikret hunden sin." (Källa: http://ghkas.no/pm/ ) Gav i vart fall mig ett par ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
patricia Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Uansett om hunden var forsikret - pensjonatet hadde hunden i sin varetekt, og det er deres forsikring so skal dekke skaden! Dårlig reklame for dem , dette her. Mine hunder skal aldri dit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrasselTrollet Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Nu är det väl som jag förstår det inte pensionatet som tagit beslutet att de inte skall stå för kostnaden utan deras försäkringsbolag? Tar ingens parti i detta, men tycker kanske att man skall fundera en gång extra innan man dömer. Varje historia har ju en förmåga att ha minst 3 sidor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristin_nord Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Det er jo mange som ikke forsikrer hundene sine, fordi ikke trenger det. Noen har råd til å ut med veterinærutgifter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulrikke Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Uff...Vi hadde den forrige hunden vår der flere ganger og var veldig fornøyde, men jeg kjenner jo nå at jeg blir skeptisk pga håndteringen av saken her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Liquorice Skrevet 19. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2015 Utrolig at de ikke tar ansvar for en skade som er oppstått mens hunden var under deres omsorg... ...også at eier måtte betale 12000,- for å i det hele tatt få ta med seg hunden derfra??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 20. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 20. Februar 2015 Jeg har kun lest saken, men det ekke noe rart at de ikke vil uttale seg nå etter han har truet med rettslig gang på det.. Men det er jo veldig unødvendig at det ble en slik sak i utgangspunktet.. Sent from my iPhone using Tapatalk Joda, men eieren står jo der, klar for å finne en løsning og gjøre opp. Sammen med TV2 hjelper deg. Det ville nok vært mye glupere å si at de uansett dekker kostnaden. Så slipper de dårlig reklame, de slipper å måtte gå rettens vei og de "slipper" å fremstå som så skrekkelig arrogante på TV. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnkiogBonita Skrevet 21. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2015 Nå veit ikke jeg hvilke vilkår denne plassen har. Men det som gå igjen og igjen på stort sett alle dyrepensjonat er at dyret bør være forsikret. Det er også opplyst at forhold som har skjedd før, under og etter opphold ikke kan belastes dyrepensjonatet på svært mange dyrepensjonat. Det står også som regel at syke / skadede dyr blir tatt med til dyrlege på dyreeiers regning, og dette betales ved henting før man får ut dyret. Ved bestilling godtar man disse vilkår som oftest. Tragisk situasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts