Gå til innhold
Hundesonen.no

Mat etter aktivitet


Troika-09
 Share

Recommended Posts

Hvor mye ekstra mat gir dere ved økt aktivitet? Jeg har ikke gitt noe særlig økte mengder tidligere, men nå er begge hundene i passe hold og jeg vil ikke ha staffen noe tynnere. Hun er ca 13.5 kg og får 350-400 g per dag med Vom & hundemat

Gikk 19 km på ski i går og ga 200 g ekstra.

Skulle jo nesten hatt en kaloriteller for hunder også ;-)

Gårdshunden er ca 8-9 kg og fikk 100 g ekstra

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dager med hard aktivitet, dvs feks etter skiturer hvor hundene virkelig har tatt i, både løpt fort og trekt hardt, så kan jeg gi så mye som en halv dagsrasjon ekstra med vom og hundemat. Har ferdig oppdelte porsjoner vom og hundemat i fryseren så blir rundt 200-250 g ekstra, eller 2 dl med høyenergifor. På litt roligere eller litt kortere skiturer får hun en liten desj med tørrfor ekstra viss det enda er en stund til kveldsmaten, evt litt ekstra kveldsmat om det er sent. Tar det litt på feelingen. Hun er ikke voldsomt tynn og hadde ikke tatt skade av å gå ned bittelitt til, men vi går mye og ofte så jeg vil at hun skal ha maks uttelling av treningen og best mulig restitusjon så gir så jeg er sikker på at det blir nok, legger hun på seg så får jeg gi mindre, men hittil har hun lagt på seg muskler og ellers holdt seg som før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har vært litt i tynneste laget i det siste, både pga vekst, mye aktivitet og sånn typisk ung hannhund-tynn. Nå har jeg gått over til et for han liker bedre, i tillegg til at lengden på skiturene stadig øker, så han får jevnt over mer for enn vanlig. I tillegg får han ekstra stor dagsrasjon oppå det igjen, hvis vi har vært på langtur. Da får han vel cirka 50 prosent ekstra til kvelds, så 25 prosent ekstra totalt av dagsrasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...