Gå til innhold
Hundesonen.no

Potesokker, holdbarhet.


Recommended Posts

Hvor lenge bør man kunne forvente at potesokker varer før de går i oppløsning? Jeg har ikke brukt det før så har ikke noe å sammenligne med, men synes kanskje 4 turer (på rundt 10-15 km) er litt lite når det koster 40-50 kr pr stykk. Borrelåsen på den ene er gåen, selve sokkene er rimelig tynnslitt og man ser at sømmer osv holder på å gå i oppløsning med løse tråder som stikker ut osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slike trekkhundfolket bruker, det er andre sesongen på 4 av den nå :P Jeg bruker de stort sett bare i snø da, siden hun kladder en del. Likevel, brukt i to sesonger. Eneste som er slitent nå er borrelåsen og de skal derfor få flytte ut i søppelbøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

Jeg har slike trekkhundfolket bruker, det er andre sesongen på 4 av den nå :P Jeg bruker de stort sett bare i snø da, siden hun kladder en del. Likevel, brukt i to sesonger. Eneste som er slitent nå er borrelåsen og de skal derfor få flytte ut i søppelbøtta.

Det høres mye bedre ut enn mine ihvertfall. Jeg har non stop sine. Det har riktignok vært hardt et par av turene, men de brukes i løyper på skitur og ikke noe annet. Og at det er hardt/skarpt føre burde jo isåfall gå mer utover selve stoffet og ikke borrelås og søm.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på underlag og terreng. Etter en dag med sykkel på grus er helt nye potesokker borte. Men om det bare brukes på skiturer her og der varer de mye lengre. Nå bruker ikke jeg potesokker på mine noe særlig, men det er jo absolutt en forbruksvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Det er høyst forskjellig hvordan hunder sliter like potesokker. En type hadde jeg til mine og ble brukt på snø en eller to sesonger så kom en omplasseringshund innom og han brukte en tur på 6 km for å slite dem ut eller miste eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

Kommer helt ann på underlag og terreng. Etter en dag med sykkel på grus er helt nye potesokker borte. Men om det bare brukes på skiturer her og der varer de mye lengre. Nå bruker ikke jeg potesokker på mine noe særlig, men det er jo absolutt en forbruksvare.

Det er høyst forskjellig hvordan hunder sliter like potesokker. En type hadde jeg til mine og ble brukt på snø en eller to sesonger så kom en omplasseringshund innom og han brukte en tur på 6 km for å slite dem ut eller miste eller lignende

Miste og slite er jo en ting, men her er det snakk om at de går i oppløsning før det er hull i sålen. Sømmer, strikk og borrelås svikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

Miste og slite er jo en ting, men her er det snakk om at de går i oppløsning før det er hull i sålen. Sømmer, strikk og borrelås svikter.

Det hørtes ut som en svikt i stoffet rett og slett. Vil anbefale deg å ta kontakt med dem direkte og høre først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

Det hørtes ut som en svikt i stoffet rett og slett. Vil anbefale deg å ta kontakt med dem direkte og høre først.

Jeg skrev til dem på facebook, men jeg har allerede svært dårlig erfaring med non stop så jeg antar at jeg sikkert bare burde slutte å lure meg selv å finne noe annet å bruke penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Non Stop sine potesokker til Nora, vi er vel på sesong 3 nå, tror jeg? Har ikke hatt problemer med at de går i oppløsning, den slitasjen som har vært på de har vært naturlig (asfalt, isete underlag osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett kjøpt codurasokkene fra dogbooties, og de har vanligvis holdt 2-3 sesonger.

Nå pleier jo riktignok ikke vi å være bortskjemt med flott skiføre over lang tid, så om jeg hadde bodd et sted med mer stabil vinter så ville jeg forventet at de holdt minst 1 sesong :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

potesokker er faktisk noe av det som virkelig koster penger når en driver med hundekjøring... selv når en har siberian husky, som har ganske så gode poter. Kjøper 200-500 sokker av gangen, betaler da fra 5 kroner per stykke og oppover avhengig av hvor de kjøpes.

PÅ snø er sokker fra dogbooties.com (de oransje! de holder best) eller HUndekjørerbutikken (bedre borrelås og strikk på dem) best.

Snøsokker holder i hvertfall en tur på 3-4 mil. Kanskje fler.

PÅ grus går snøsokker fort i stykker- holder maks 10-15 km. så. ganske dyrt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring som deg @Malamuten! Har brukt non stop sine i en måned nå, ca. fire turer i uka, og i dag løsna sømmen rundt borrelåsen helt på den ene, så den satt jo ikke på. I tilleg har de andre fått noen løse sømmer ol. Selve stoffet er ikke slitt, helt naturlig siden de kun er brukt på myk snø.

Fint hvis du gir et lite pip om hva non stop svarer deg, hvis du får svar :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

Jeg har samme erfaring som deg @Malamuten! Har brukt non stop sine i en måned nå, ca. fire turer i uka, og i dag løsna sømmen rundt borrelåsen helt på den ene, så den satt jo ikke på. I tilleg har de andre fått noen løse sømmer ol. Selve stoffet er ikke slitt, helt naturlig siden de kun er brukt på myk snø.

Fint hvis du gir et lite pip om hva non stop svarer deg, hvis du får svar :)

Alle bør sende inn klagen så dem kan ta det videre til dem som syr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potesokker er forbruksvare deluxe, på grus/hardt underlag holder de ikke mange kilometerne før det er hull i det. På turer i høst gikk det gjerne med to sett på Bris på tomilsturene våre. På vinteren holder de litt lenger. Kjøper potesokker av hundekjørere, så betaler bare noen få kroner per sokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt fleecesokker (husker ikke merket), og de har jeg hatt i flere sesonger, faktisk så lenge jeg har hatt bruk for potesokker! Helt til nå, etter flere år. Jeg har blitt nødt å kjøpe nye, prøvde da hundekjørertypen (tynne, rosa, som Lars Monsen bruker), og de er helt udugelige! Slites kjempefort! Borrelåsen har jeg aldri hatt problemer med, da jeg alltid har teipet med elektrikertape rundt, i frykt for å miste de. Lars Monsen-sokkene gidder jeg ikke teipe (bra borrelås), fordi de slites fortere enn jeg mister de. Aberet med fleece er at de kan trekke endel væske hvis hunden tråkker i noe bløtt, og dermed klabbe og bli tunge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring som deg @Malamuten! Har brukt non stop sine i en måned nå, ca. fire turer i uka, og i dag løsna sømmen rundt borrelåsen helt på den ene, så den satt jo ikke på. I tilleg har de andre fått noen løse sømmer ol. Selve stoffet er ikke slitt, helt naturlig siden de kun er brukt på myk snø.

Fint hvis du gir et lite pip om hva non stop svarer deg, hvis du får svar :)

Fikk svar: "Hei.

Det er helt avhengig av underlaget og negler på hundene. Disse sokkene er en forbruksvare. Robert Sørlie

Bruker disse ca 3 mil før han må bytte til nye. Dette er hunder som jobber i trav og det er da ikke like høy slitasje som om dem løper i galopp .Sokkene er av cordura 330 som gør den myk slik at hundene får god kontakt med underlaget."

Hvorpå jeg svarte at det ikke var selve stoffet som var problemet enda, men det at de går i oppløsning, borrelås og sømmer.

Nytt svar: "Ok, har du brukt den i løssnø? Om du mener dette er reklamasjon ta den med til butikken du kjøpte sokkene hos. "

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Fikk svar: "Hei.

Det er helt avhengig av underlaget og negler på hundene. Disse sokkene er en forbruksvare. Robert Sørlie

Bruker disse ca 3 mil før han må bytte til nye. Dette er hunder som jobber i trav og det er da ikke like høy slitasje som om dem løper i galopp .Sokkene er av cordura 330 som gør den myk slik at hundene får god kontakt med underlaget."

Hvorpå jeg svarte at det ikke var selve stoffet som var problemet enda, men det at de går i oppløsning, borrelås og sømmer.

Nytt svar: "Ok, har du brukt den i løssnø? Om du mener dette er reklamasjon ta den med til butikken du kjøpte sokkene hos. "

Hvis de går opp i sømmer og borrelås, så ville jeg levert dem inn og klaga.

Sokker er forbruksvare, og ingen sokker (som er tynne nok til å gi hunden kontakt med underlaget) holdere en hel sesong med hard bruk. Det er stor forskjell på å ha på sokker på rolig tur eller en hund som løper løs og å ha sokker på en hund som trekker hardt. Grus og harde isete løyper og hunder som trekker skikkelig spiser sokker. Den av mine som ikke trekker sliter mindre på sokker enn han som trekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...