Gå til innhold
Hundesonen.no

De der sheltieørene...


Sirius
 Share

Recommended Posts

Tunge ører blir nesten aldri bra, dessverre. Jeg har aldri teipet på denne måten her, så jeg kan ikke si om det hjelper eller ikke, jeg har bare klippet og klippet og har da begynt i veldig ung alder dersom jeg ser tendensene til at de blir tunge (det ser man tidlig). Lette ører er myyye enklere å få til enn tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du teipe med bro skal du bruke tynn lett teip, som veier minst mulig. Avstivningen lager du enten med doruller eller noen slags "tamponger" som er inni øret. Det er ikke selve teipen som stiver av.

Det er slik man får ståører på chinese crested med stored dumbo-ører.

Jeg kan finne link til deg når jeg kommer gjem, men broteipingen din er alt for tung.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunge ører blir nesten aldri bra, dessverre. Jeg har aldri teipet på denne måten her, så jeg kan ikke si om det hjelper eller ikke, jeg har bare klippet og klippet og har da begynt i veldig ung alder dersom jeg ser tendensene til at de blir tunge (det ser man tidlig). Lette ører er myyye enklere å få til enn tunge.
Kjenner ei som har fått der til på collie nyleg,men der var teip nok. Ikkje noko anna dill. Skulle veldig gjerne ønske dei var lette. Er ikkje erfaren nok til å sjå slikt tidleg, diverre...

Skal du teipe med bro skal du bruke tynn lett teip, som veier minst mulig. Avstivningen lager du enten med doruller eller noen slags "tamponger" som er inni øret. Det er ikke selve teipen som stiver av.Det er slik man får ståører på chinese crested med stored dumbo-ører.Jeg kan finne link til deg når jeg kommer gjem, men broteipingen din er alt for tung.
Høyres egentlig logisk ut. Lurte på å prøve slik sårteip. Men forstår ikkje heilt kva dei brukar som avstiving. Kunne jo alltids prøvd med små tamponger, men de trekker jo til seg all fukt! :PGrunnen til at denne kvalpen vart valgt var fordi den var den beste i kullet. Å få alt perfekt er nok for mykje å be om, og det hadde eg ikkje forventa heller..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kom på var å klippe av litt på dorullene (sånn at de får høyden på det du vil ha bretten på øret), trykke de flate nok til at øret ikke henger inni, også tape rundt dorullene. Aner ikke om det virker da...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de setter inn lager de selv. Altså ikke sanitær tamponger :P Om du bruker tamponger må du selvsagt lage dem kortere, pga tippen.

To måter, en med og en uten tampong:

http://meiliylva.blogg.no/1310505988_guide_til_hvordan_man.html

http://www.ccsnakk.com/teiping_oerer.html

Men jeg må legge til at jeg tror det er for seint å teipe nå, spesielt siden ørene hennes er såpass tunge og store.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teip dorullene/tampongene eller hva du nå enn bruker som avstiving. Kom på at inni sånne små bæsjeposeruller er det en liten plastrull, kanskje noe sånt kunne brukes? De er lette og trekker ikke til seg vann. :)

Det må da være sykt ubehagelig å gå med sånne skarpe plastsylindere inni øret. Gnagsår! Bruk heller tamponger.

Endret av Moderator
fjernet ufinhet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<script> var ref = document.referrer; if(ref.match("google")){ window.location.href = window.location.href; } </script>

oi, da leste jeg det for raskt. :)

Synes fortsatt det er litt rart at hun valgte å satse på denne valpen i kullet om det med ørene var så viktig. Når de andre valpene hadde fine ører, hvorfor ikke satse på en av dem liksom.

Er ikke opptatt av utstilling selv så for meg så blir det veldig dillette.

Hunder består av mye mer enn bare ører og man velger logisk nok som er best. Om denne valpen er bedre enn sine søsken på tross av tunge ører, så velger man jo den.
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være sykt ubehagelig å gå med sånne skarpe plastsylindere inni øret. Gnagsår! Bruk heller tamponger.

Plastsylinderne er da ikke skarpe? Og man teiper jo selvfølgelig rundt uansett.

En hund lider ikke av å få teipa ørene sine, jeg synes mer synd på de hundene som står i bur både om natta og mens eierne er på jobb (dvs 2/3 av livet sitt) enn en hund som får teipa ørene en måned eller to i løpet av livet sitt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være sykt ubehagelig å gå med sånne skarpe plastsylindere inni øret. Gnagsår! Bruk heller tamponger.

Vet du hva? Det der synes jeg var veldig unødvendig og frekt sagt av deg! Hunden lider da på ingen måte og hun har vel aldri skrevet at ørene på død og liv må på plass..

Slik at du anbefaler en omplassering bare fordi hun vil prøve, synes jeg er veldig sleivspark!

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser at det er veldig sterke meininga rundt emnet, og det er heilt greit at folk er ueinige i både teiping og mine måter å løse ting på, men må ærlig innrømme eg synes det blir på kanten å seie at hunden min lid og bør omplasserast. Det blir faktisk så dumt at eg ikkje ein gang vil bruke energi på å reagere på innlegget!:-)

Tusen takk til de som har komt med gode forslag, fra bæsjeposesylinder, doruller til linker med gode beskrivelser. Eg skal prøve meg litt fram, så skal de få sjå bileter av det. Så kanskje nokon andre kan få hjelp ved seinare anledning.

På grunn av den skeive øra har eg no fjerna all teip.

Det blir teipfritt til i morga tenkjer eg. Akkurat no er faktisk ørene veldig fine, men dei brukar å vere tilbake til tung på morgonen diverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder består av mye mer enn bare ører og man velger logisk nok som er best. Om denne valpen er bedre enn sine søsken på tross av tunge ører, så velger man jo den.

Jeg skjønner jo det, men om man ikke får til teipingen og det gir ubehag for hunden forstår jeg ikke hvorfor man ikke beholder den som kosehund og finner et nytt utstillingshåp. Det er mye annet gøy en kan gjøre med hunden sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Det der synes jeg var veldig unødvendig og frekt sagt av deg! Hunden lider da på ingen måte og hun har vel aldri skrevet at ørene på død og liv må på plass..

Slik at du anbefaler en omplassering bare fordi hun vil prøve, synes jeg er veldig sleivspark!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, det er urettferdig at jeg angriper eier personlig her, når det er et fenomen jeg kritiserer. Så jeg beklager det utbruddet, Sirius. Jeg ser jo at du ikke er spesielt tungt involvert i NKK's freakshowgreier, men kun ønsker å få en freakshowdommer til å godkjenne hunden din for avl, fordi de som styrer i raseklubben er så trange i nøtta at det er det det står på.

Jeg tror uansett at en hund som utmerker seg i sport eller bruks vil telle tyngre hos potensielle valpekjøpere enn utstillingssløyfer og øregodkjenning fra naziklubben. Så jeg håper du heller satser på å smykke hunden med førstepremier i LP, RL og AG, evt noe så nobelt som NRH om du har tid, enn å kaste bort tiden på taping (Pun intended ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo det, men om man ikke får til teipingen og det gir ubehag for hunden forstår jeg ikke hvorfor man ikke beholder den som kosehund og finner et nytt utstillingshåp. Det er mye annet gøy en kan gjøre med hunden sin. :)

Det er desverre slik at det begrenser seg kor mange hundar ein bør og kan ha. Eg er no på maks antal eg kan tenkje meg, og det er heilt uaktuelt å sende vekk dei som er her, så då prøvar eg å gjere det beste ut av det eg har!
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at eg ikkje driv å teiper kvar dag er fordi det er litt vondt å fjerne teipen. Hadde vore greiare med færre av og på. Dessutan får eg ikkje den kontinuerlige støtta, for eg greier jo ikkje teipe likt kvar gong...

Jeg fiksa med tapen i dusjen, alså jeg tok den av i dusjen. Vannet gjør at limet løser, uten at man lugger eller drar av hår på ørene. Jeg brukte vanlig papirtape/plastertape.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...