Gå til innhold
Hundesonen.no

Bitt


Djervekvinnen

Har du blitt bitt av hund?  

74 stemmer

  1. 1.

    • Bare nesten
      3
    • Ja, men ikke sånn at jeg blødde og måtte til legen
      27
    • Nei
      16
    • Ja
      28


Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Jeg kan vel si ja, selv om det ikke var noe alvorlig :D Hehe..

Mona fant en sekk med brød (til hestene) i låven da hun var veldig liten (altså, i alder, haha) og tok seg en brødskive som jeg skulle ta fra henne. Og jammen beit hun meg ikke i tommelen så jeg blødde. Men det er eneste gangen noe sånt har skjedd, nå kan jeg ta fra henne ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt skikkelig angrepet av en hund. Den stod bundet, jeg lå i hagen og solte meg, uten noe form for forvarsel kom dyret settende og fløy på meg. Den siktet pent og jeg brukte hendene som forsvar. Det ble en del sting og jeg har tydlige arr av det enda.

Fortsatt merker jeg at jeg er uttrygg på rasen som bet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja...stort sett av egne hunder.Jeg har to hull i overarmen etter gamlegronnisen min.Han gikk i overslag rimelig ofte og en gang hang han godt fast med tennene langt inn i armen min.Det er det eneste skikkelige arret jeg har bortsett fra den Loke ga meg 2 dager etter han kom(det er kloremerke altså)

Tispa mi beit meg skikkelig i låret en gang når jeg -lure meg,skulle skille hun og gamlegronnisen fra hverandre når de sloss.Pan beit i mellom neglen min under lek.Det tells ikke..

Han beit i fullt alvor noen ganger og men da var jeg forberedt slik at han ikke fikk lagd ordentlig hull.

Jeg har også blitt bitt av en nabohund når jeg var liten.En elghund som hadde all grunn til å bite og den bet ikke særlig hardt :wink: Tror ikke det ble hull en gang men du verden hvor jeg skvatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.ble bitt av min bestemors tidligere shih tzu flere ganger(han var ikke helt stabil) og har også blitt bitt av en lasa ahpso(?)som min tidligere stesøster passet.Ikke helt stabil den heller stakkars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at jeg ble bitt av min første hund..

det var grusomt..hver gang vi gikk tur så hun først på meg så hoppa hu på skuldra å beit meg :D jeg ble jo livredd og ville ikke avlive henne-

så en dag merka onkeln min det sjøl..da bar det til vetrinærn..utrolig skeptisk å redd hund!

savner toppsy :)

men gla jeg slipper å bli bette når jeg lufter hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an at vår egen hund angriper lederen på den måten? Hvorfor? Da kan det jo ikke være noe som stemmer helt.. :?

Eh..Pan var fryktaggresiv?Trodde jeg hadde nevnt det hundre ganger jeg :wink: Belgeren gikk i overslag pga nerver og stress(og en god porsjon "lederskapsutøvelse" hos forrige eier ) han visste ikke hva han gjorde.

Sheila bet fordi..vel..du tar ikke tak i halsbåndet til en hund som sloss det den er god for..Min feil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an at vår egen hund angriper lederen på den måten? Hvorfor? Da kan det jo ikke være noe som stemmer helt.. :?

hmm..klatre på rangen? selv trur jeg ikke på at hunder gjør det, Hunder angriper av mange forskjellige årsaker, rang eller ikke :) men hvorfor, trur jeg aldri vi får svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh..Pan var fryktaggresiv?Trodde jeg hadde nevnt det hundre ganger jeg :wink: Belgeren gikk i overslag pga nerver og stress(og en god porsjon "lederskapsutøvelse" hos forrige eier ) han visste ikke hva han gjorde.

Sheila bet fordi..vel..du tar ikke tak i halsbåndet til en hund som sloss det den er god for..Min feil :wink:

Okay. Nei husket visst ikke det. Men ikke lett å holde kontroll på alle her inne bestandig. :wink: Men uasnett hørtes det ikke særlig gøy ut.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har blitt bitt av en hund. Ble bitt av en Collie, som ved et uhell kom under huska jeg satt på, så jeg sparket den i siden med et uhell. Han bet meg i leggen, så jeg fikk blå legg og tannmerker. (Var ca. 8 år). Stakkars gutten var nervøs som få. 13 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. Nei husket visst ikke det. Men ikke lett å holde kontroll på alle her inne bestandig.  :wink:  Men uasnett hørtes det ikke særlig gøy ut..

Jeg vet..Surrer sjøl jeg :wink:

Nei det var ikke morro.Men han sluttet helt å uttagere på meg ved ett års alderen.Etter det var han nesten påtagelig myk og føyelig når jeg håndterte han.Jeg er overbevist om at jeg kunne gjort hva som helst med den hunden stil slutt uten at han reagerte og han viste meg full tillit i alle situasjoner.Selv situasjoner han egentlig ikke taklet.Men det tok som sagt et år.Et laaaangt år med mye hjelp av fagfolk :wink:

Deandre to bet ikke for å bite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også heldig som ikke fikk noen skikkelige bitt. :) Var borte å klappa på alt jeg så av hunder som barn. #-o Og passet flere store (i forhold til meg) hunder også som barn. Gikk bl.a rundt med en (veldig snill) tvangs-omplassert (pga mishandling) schæfer som var større enn meg. Utrolig hvor bra det gikk. Jeg bada den og fant på leker og greier. :roll: Tålmodig hund.

Ble bitt en gang av en setter unghund som noen i familien hadde da jeg var 6-7 år. (Par små sår som blødde i ansiktet, men ble ikke arr). I ettertid, og sånn jeg tolka det så var det impulsiv lek og en ganske stressa og svimete, barnslig hund, og ikke aggressivt ment. Den var blid både før og etter og jeg ble vel litt forvirra og fornærma bare.

Men jeg har blitt bitt (i magen, hvor den heldigvis ikke fikk ordentlig tak, og det var ikke demonstrasjonsbitt/ klyp bare) av en sinna HEST og det var ekkelt/skummelt. :-o

Kom på at jeg har forresten blitt bitt av en katt også. Skulle vanne blomster hos tanta mi som barn, og der lå det en katt jeg ikke så inni busken som fikk vannet over seg når den sikkert sov. Den hoppet opp to-tre ganger og bet og klora før den summa seg og kjente meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...