Gå til innhold
Hundesonen.no

Bitt


Djervekvinnen

Har du blitt bitt av hund?  

74 stemmer

  1. 1.

    • Bare nesten
      3
    • Ja, men ikke sånn at jeg blødde og måtte til legen
      27
    • Nei
      16
    • Ja
      28


Recommended Posts

Valgte nei, men kom på etterpå at Psyko tibben vår bet meg.

Skulle gi han noe medisiner i øret, noe som ikke var så veldig kjekt.

Også en annen gang når han fikk tak i noe han ikke skulle ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Boris, newfoundlandshunden vår måtte avlives pga agressjon (veterinærene fryktet svulst som presset på hjernen). Jeg ble bitt flere ganger av han når jeg var liten, og har arr på beinet og i hånden.

Jeg har også blitt bitt på jobben, to ganger. Den ene gangen stod det en border collie inne i kennelen, på grunn av misforståelser. Og jeg skulle ta inn en alaskan malamute hannhund (USIKKER!) på 1 år. Jeg åpnet døren inn til kennelen hvor burene er, og vips, der føk de i hverandre. Midtgangen var trang, og ingen av hundene hadde mulighet til å flykte. Og for at ikke border collien skulle bli skambanka måtte jeg fjerne de. Jeg visste selvsagt at dette kom til å ende i bitt, og jada, selvsagt gjorde det. Jeg fikk tatt malamuten i halsbåndet, og drog han vekk fra border collien (som løp sin vei). Malamuten bet etter hånden min, og holdt et godt tak i armen min. Jeg fikk tatt han inn i en utebås, tatt border collien i buret og malamuten inn i sitt bur. Såret var ganske så dypt, med 3-4 tenner i armen og masse blod. Vi drog til legevakten, men jeg hadde fått stivkrampen så vi slapp å ta den igjen. Sy trengte jeg heldigvis ikke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har blitt bitt, men mye sjeldnere enn en skulle tro, heldigvis.. Man får lynkjappe reflekser når man jobber med trimmehunder.. :)

Det verste bittet jeg har fått, var forøvrig av ei katta.. Ei hjørnetann inn på begge sider av langfingen min, med veldig hoven hånd som resultat.. Hadde plutselig bare ei knoke på den hånda jeg gitt :roll:

(syns forøvrig at de som tror at hunder ikke biter de som er over seg i rang, skal kikke litt nærmere på en ordentlig hundeflokk jeg.. Det er mange grunner til at hunder biter, rangklatring er bare en av de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marco har aldri vist noen tegn til å bite, ike har han sinnaknurret på meg heller, men raya derimot..oioioi...har blitt beten mange ganger av henne. skulle løfte henne opp på en sten som vi måtte over fordi hun ikke kom opp og da hogg hun tak i kinnet mitt og satt der til jeg skrek og slapp henne. hun bet faren til samboeren min og, men det var en situasjon i d hele, marco hadde nettopp komt og hun var stresset over det og faren hans bøyde seg over henne og da tok hun tak i kinnet hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg ble bitt av en hund vi selv eide, hadde kjøpt hunden fra en oppdretter somhadde tatt han tilbake fra kjøper da de hadde sultet han og misshandlet han(noe vi fant ut i ettertid) han var verdens snilleste hund helt til førstegangen jeg tok han i nakken for det at han stjal mat fra bordet, da forandret hundene seg helt og han beit meg i hånden og jeg fikk et dypt sår etter en hjørnetann inni hånden så ringte legevakten som etter et lite søk på dataen sa at jeg måtte komme inn å få en stivkrampe sprøyte(det var 9 år siden sist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men min feil, og ikke så det ble hull.. Skulle klippe klørne til Pums, traff aaalt for langt inn, og han reagerte med å glefse etter det første og det beste- som jo var meg da. Også flere ganger under lek, men det tells jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er blitt bitt to ganger, første gang av en rottis, var i en stall der den var, eieren sa jeg bare kunne klappe den ovs hun var så snill at, jeg støyk den på hode å da var de gjort, men blødde bare litt på tommelen :wink:

andre gangen var av en Bordel collie som jeg brukte å gå tur med, en dag da jeg skulle gå tur med henne stod hun bundet, da jeg skulle ha på bånde, ble jeg bitt igjen. Men det var jo selvsakt min feil at de beit begge gangene da så :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, av en omplasserings cocker spaniel vi hadde hatt i 3 måneder(brasil) jeg satt og lekte med dokka mi, hun kom bort og tok den, jeg skulle ha den tilbake, var jo vant med colliene våres og de andre som var bare å ta ting ut av munnen, uansett hva det var, hun beit hull i armen min, da fant de ut at det ikke var sjans å beholde henne og vi avlivde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte nei, for jeg har aldri blitt bitt av en hund som mente det. Boxeren vår har slått tennene i hånda på meg et par ganger når vi leker, og valpen min har bitt et par ganger.

Det værste var når hun satt på fanget mitt å gnagne på et tyggebein mens jeg så på tv. Plutselig ropte jeg til--da hadde hun tatt feil av tyggebeinet og kneet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra valpebiting, har jeg blitt bitt av hunden til kusinene mine, en schäfer hann, en gang da jeg var 8 år.

Vesla bet meg i går, mens jeg stelte henne. Det var vel heller gnaging, men uansett.

Lisa har ikke bitt meg, men hun bet en vi kjenner til blods en gang. Måtte til legevakten og ta strivkrampe osv..

Bestemoren min så ikke helt alvoret [-X . Lisa var ganske sær og sint mot barn (knurret mot de osv.)da hun var yngre, og har bitt søsteren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble angrepet av ei rottweiler tispe som var blitt trent til å angripe på kommando, i tillegg til at hun sku vokte (og gjett om ho vokta!)...så skulle jeg inn en tur, og der sto hun ute på verandaen, og eieren sa jeg bare kunne gå inn for det gikk bra. Akkurat i det jeg skulle inn porten på verandaen så hoppa hun på meg og glefsa og beit. Ikke bra!

Og hvis du først hadde klart å komme deg INN i huset, så var det ikke sikkert at du slapp UT igjen...hehe...litt tragikomisk egentlig. :nono:

De hadde henne ikke så veldig lenge egentlig...det hadde rabla for ho... :D huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har blitt bitt.. men min egen feil. min hund ble angrepet, og jeg hoppa inn i kampen! (jeg vet at man ikke skal d, men jeg kan ikke stå å se på at min hund blir skam banka!) begynte å blø å skrike! ble ganske redd! det var den andre hunden som bet selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men ikke noe alvorlig da :D Tidligere hunden min beit hull tversgjennom leppa mi når han var valp, var under lek og helt min feil, slapp å sy men måtte ta stivkrampesprøyte.

Har også blitt bitt av en ustabil rottweiler, satt å klappa den bak øret, og i neste sekund hogg den etter hånda mi. Heldigvis reagerte jeg lynkjappt og trakk til meg hånda så han traff låret mitt, hadde tykk dongeribukse på så det ble ikke hull, bare en sinnsyk kul i regnbuens farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...