Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens meny


laikamor
 Share

Recommended Posts

Nattsnack: Neve chillinøtter og 1 twist.

Frokost: Overnight oats med biola og skogsbær.

Lunsj: Akkurat våknet og det er ikke så lenge til middag så blir 1 eple og knekkebrød.

Middag: Peppes Pizza, tenkte å prlve en av greenlight versjonene dems.

Kvelds: Kanskje dessert og litt snop på kino, også må jeg vel spise noe før nattevakta, sikkert noe cc med ting oppi eller havregrøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 276
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Frokost: Mocca Lunsj: To rugsprø med gulost, en mango Snack: Popcorn, 5 Bixit med sjokolade, Yt drikkeyoghurt Middag: Ovnsbakt laks, potet og aubergin, chilli-aioli og avokado Dessert: Tre kokosbo

Som kommet frem i andre tråder så skal jeg ned mye i vekt. Det går somregel veldig greit den første tiden, men siden jeg er dårlig på variasjon i matveien blir jeg etter hvert lei. Derfor tenkte jeg v

Hahaha, jeg er ikke akkurat tynn ass. Men når jeg leser innlegget mitt så ser det jo skikkelig stusselig ut og det ser ut som om jeg slanker meg eller piner meg. Men jeg gjør ikke det, jeg teller i

Frokost: Overnight oats med biola og skogsbær.

Lunsj: Cc, frokostblanding og appelsin.

Middag: Risengrynsgrøt med sukker, kanel, rosiner og smørøye.

Mellom: Resten av appelsinen etter lunsj og litt cc.

Snacks: 1.5 Bounty.

Endret av Stine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost/lunch: Fullkornpasta, saus av løk, tomater, litt ruccola, en spiseskje tomatpure og div. urter/rydder.

Mellom: Ritz.

Middag: Svinefilet, villris, stekt sopp og løk med bearnaise.

Kvelds: Samme som til frokost.

(I går spiste jeg bare en brødskalk og Mcer'n-mat, men sykt mye av sistnevnte, ikke mye inspirerende, men jaggu godt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag:

Frokost: Herbalifeshake med en håndfull frosne bringebær.

Lunsj: Gresk yoghurt og cottage cheese med linfrø og solsikkekjerner.

Middag: Subway Sandwich med kalkun.

Snacks: Smågodt

Kvelds: Forsøk på lasagne med aubergine i stedet for pastaplater. Blei uhyre mislykka, måtte sile av væska for å få tak i noe å tygge på. :D

Søndag:

Frokost: Herbalifeshake med en håndfull frosne bringebær.

Lunsj: Herbalifeshake med en håndfull frosne bringebær og firkorn.

Middag: Taco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag:

Frokost: Herbalifeshake med en håndfull frosne bringebær.

Lunsj: Gresk yoghurt og cottage cheese med linfrø og solsikkekjerner.

Middag: Subway Sandwich med kalkun.

Snacks: Smågodt

Kvelds: Forsøk på lasagne med aubergine i stedet for pastaplater. Blei uhyre mislykka, måtte sile av væska for å få tak i noe å tygge på. :D

Søndag:

Frokost: Herbalifeshake med en håndfull frosne bringebær.

Lunsj: Herbalifeshake med en håndfull frosne bringebær og firkorn.

Middag: Taco.

Stek aubergine/squash tørr på en stekeplate med et dryss salt oppå, før du bruker dem i lasagnen ;)

Jeg stekte squash'en sånn halvtørr/halvhard, og selv da ble det nogenlunde flytende - MEN veldig godt! Neste gang skal dem få steke seg enda mer, for de mykes jo opp uansett oppi lasagnen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stek aubergine/squash tørr på en stekeplate med et dryss salt oppå, før du bruker dem i lasagnen ;)

Jeg stekte squash'en sånn halvtørr/halvhard, og selv da ble det nogenlunde flytende - MEN veldig godt! Neste gang skal dem få steke seg enda mer, for de mykes jo opp uansett oppi lasagnen :)

Jada, jeg bruker masse aubergine og drysser tilogm salt over dem rå for å trekke ut bitter olje før jeg begynner å gjøre noe med dem, men jeg trudde ikke jeg måtte steike dem før jeg la dem i lasagneformen iogm at den står så lenge i ovnen. Men nå har jeg lært! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg bruker masse aubergine og drysser tilogm salt over dem rå for å trekke ut bitter olje før jeg begynner å gjøre noe med dem, men jeg trudde ikke jeg måtte steike dem før jeg la dem i lasagneformen iogm at den står så lenge i ovnen. Men nå har jeg lært! :D

Jupp, aubergine bør "svettes" (i steikovn noen minutter også) før man lager det aller meste dem.

Jeg bruker å kombinere pastaplater og ferdigsvetta aubergine, og da blir det akkurat passe fuktig.

Dagens meny:

Nattmat: matmuffins

Frokost: matmuffins & 2 espresso

lunsj: matmuffins, god morgen gresk yogurt med aprikos.

middag: taco i lefser, fylt med bønner, div salat, saus og avocado

kvelds: matmuffins (?)

Skylder på @Aya for matmuffins-kicket mitt forøvrig, selv om jeg modifiserte de til å bli stekt i brødform og skjærer de opp som brødskiver :) Nesten litt for godt..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, aubergine bør "svettes" (i steikovn noen minutter også) før man lager det aller meste dem.

Jeg bruker å kombinere pastaplater og ferdigsvetta aubergine, og da blir det akkurat passe fuktig.

Dagens meny:

Nattmat: matmuffins

Frokost: matmuffins & 2 espresso

lunsj: matmuffins, god morgen gresk yogurt med aprikos.

middag: taco i lefser, fylt med bønner, div salat, saus og avocado

kvelds: matmuffins (?)

Skylder på @Aya for matmuffins-kicket mitt forøvrig, selv om jeg modifiserte de til å bli stekt i brødform og skjærer de opp som brødskiver :) Nesten litt for godt..

Haha, når jeg lager det spiser jeg det heeele tiden jeg også. Det er jo så godt!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oppskrift som du vil dele?

Jeg bruker denne matmuffins oppskrifta. Bortsettfra at jeg bytter ut feta med vanlig ost, skinke med broccoli og slenger opp litt av alt mulig passende (spesielt oliven) som jeg finner i skapet.

Trenger ca 35 min om de stekes i brødform heller enn muffins.

veldig tilgivende oppskrift, så det fungerer fint å være "ca" på alt, og endre ved behov.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oppskrift som du vil dele?

Jeg elsker matmuffins! Pleier å variere oppskriften, men er veldig fornøyd med denne:

  • 1 dlhavregryn
  • ½ dlvann
  • 1 ½ dlhvetemel
  • 1 ½ dlsammalt hvete, fin
  • 1 dlsammalt hvete, grov
  • 2 tsbakepulver
  • ½ tssalt
  • 4 stkegg
  • 4 dlyoghurt naturell
  • Skinke i biter, squash, soltørket tomat/vanlig tomat, paprika, spinat, raspet gulrot - hva du ønsker.
  • Litt raspet jarlsbergost - men obs - øker kaloriinnholdet endel.
Slik gjør du

1. Bland mel, bakepulver og salt i en bolle.

2. Visp sammen egg, yoghurt og oljen fra de soltørkede tomatene. Rør blandingen sammen med det tørre.

3. Vend i grønnsaker og skinke.

4. Bruk et muffinsbrett med plass til 20 små eller 12 store muffins. Plasser papirformer i muffinsbrettet. Fyll formene 2/3 deler fulle.

5. Stek muffinsene midt i ovnen på 200 °C i ca 20 - 25 minutter. Avkjøl på rist.

Server muffinsene med en god salat, en god spekeskinke eller nyt dem som de er, enten hjemme, på tur eller som matpakke.

  • Tid: 20 - 40 min
  • Vanskelighetsgrad: lett

Pleier også å bytte ut det fine melet med grovt mel, både spelt og rug og grovbakst fungerer fint. Disse blir det litt mer hold i, og du blir good og mett. Jeg pleier også å være raus med grønnsakene uten å øke deigmengden, så det blir mye squash, gulrot og sånt pr deig. Hvis du skjønner :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker denne matmuffins oppskrifta. Bortsettfra at jeg bytter ut feta med vanlig ost, skinke med broccoli og slenger opp litt av alt mulig passende (spesielt oliven) som jeg finner i skapet.

Trenger ca 35 min om de stekes i brødform heller enn muffins.

veldig tilgivende oppskrift, så det fungerer fint å være "ca" på alt, og endre ved behov.

*Klipp* Matmuffinsoppskrift

Tusen takk begge to :) Tror jeg skal lage noen sånne i løpet av uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det så jo både veldig godt - og veldig lettvint ut! Blir så matlei når det gjelder lunsj på jobb/skole, så kanskje grove matmuffins gjør susen?? :) Hvordan oppbevarer du dem etter steking?

Jeg blir også matlei, men dette er en god løsning. Jeg lager alltid en hel drøss og fryser ned. Så kan du ta opp nok til et par dagers lunsj av gangen og bare ha i kjøleskapet. De er gode kalde, men kan også varmes i mikroen. Og kjempegodt til for eksempel suppe.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Shit... Dere må væren tynne! Jeg spiser som en hval i forhold til mange av dere. Imponert over hvor sunne dere er. Flinkiser!

Kanskje derfor jeg har bollemage :lol:

U and me both.. Jeg er stuttjukk, men nyter god mat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 rugsprø med kyllingfile.

Lunsj-middag: meny på Måken (gjor ikke det her om dagen :P )

Kveldsmat: avokado og egg.

Nattmat: salat med feta.

Frokost: kesam med bær.

Så sove til sånn middag-kveldsmat tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...