Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Denne her synes jeg var fin og kanskje noe å tenke på for de av dere som begynner å få barn i barnehage-/skolealder? 

 

http://www.eventyrelin.com/vi-fikk-brukt-gave-til-barnebursdagen/

Vi fikk brukt pulk til dåpen :)

Så syntes den kan være fin til alt jeg, og skal selv prøve å se hva av mine jule/bursdagsønsker som kan handles på feks Finn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt en stund på aktiviteter E kan begynne på, og planen var å sende mail til hun som har med allidretten å gjøre i våres. Jeg hadde helt glemt det, og så snakket jeg med E om det i stad (fri fra bhg). Jeg ringte først ett nr for å høre om det var noe ledig, før jeg fikk beskjed om å gå inn på en hjemmeside for å finne et annet nr. Der stod det at det var helt fullt, men jeg ringte likevel, med E sittende ved siden av meg. Hun spurte meg flere ganger underveis i samtalen om det var noe ledig, men jeg svarte henne ikke. Da vi la på var hun nesten lei seg, og sa "men mamma, jeg VILLE jo begynne på allidretten!". Gjett om det var en frøken som ble glad når jeg spurte henne om vi skal dra på allidrett på mandag, da :D Hun begynte nesten å gråte fordi hun ble så glad! :wub:

Ellers så er det ikke kun jeg, pappaen og mine foreldre som syns hun er litt for tøff. Hun falt jo fra et klatrestativ i bhg i vinter og gikk med brukket kragebein i nesten 4 timer før hun ble hentet av pappaen, og klatrer og løper som bare det. Da jeg kom for å hente henne i bhg forrige dagen, sa en av de nye voksne på avdelingen at hun hadde hoppet fra husken hele dagen, i stor fart! "Jeg har lært det av de andre barna" fortalte hun meg. Greia er bare det at hun har mye større fart enn de andre barna, og han som snakket med meg sa at han syntes det var litt skummelt å se på :lol: Det er jeg helt enig i, man trenger ikke å hoppe av husken når det er så stor fart at den nesten går rundt. Gærne jenta mi :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud, jeg trodde aldri jeg skulle bli så lykkelig av å få tanta på besøk, men nå kan vi endelig begynne med pergoforsøket :D

E høres helt fantastisk ut @Martine :P Hadde ei helt lik henne i barnehagen og det er nå sjarmerende med disse gærne jentene :D Var sånn selv forøvrig i mine "unge dager", og hele familien er fortsatt i sjokk over at jeg ikke har brukket noe som helst :innocent::innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud, jeg trodde aldri jeg skulle bli så lykkelig av å få tanta på besøk, men nå kan vi endelig begynne med pergoforsøket :D

E høres helt fantastisk ut @Martine :P Hadde ei helt lik henne i barnehagen og det er nå sjarmerende med disse gærne jentene :D Var sånn selv forøvrig i mine "unge dager", og hele familien er fortsatt i sjokk over at jeg ikke har brukket noe som helst :innocent::innocent:

Lykke til etter at tanta har dratt igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud, jeg trodde aldri jeg skulle bli så lykkelig av å få tanta på besøk, men nå kan vi endelig begynne med pergoforsøket :D

E høres helt fantastisk ut @Martine :P Hadde ei helt lik henne i barnehagen og det er nå sjarmerende med disse gærne jentene :D Var sånn selv forøvrig i mine "unge dager", og hele familien er fortsatt i sjokk over at jeg ikke har brukket noe som helst :innocent::innocent:

Hun er helt fantastisk, men det er ikke alltid like gøy at hun er så tøff! Vi står ofte med hjertet i halsen :lol: Jeg var visstnok ganske gæern da jeg var liten jeg også, klatret hele tiden på alt mulig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som må vekke ungene om morgenen for å få dem med i barnehagen? :aww: I dag forsov vi oss :aww: De er tydeligvis b-mennesker.

Jeg tror det har skjedd 2-3 ganger.

Da tar jeg tempen :P

Det hender en sjelden gang at jeg våkner før A ( bekkenet krangler ) , det er så deilig! Da får jeg gjort litt i mitt eget tempo før jeg hører tassingen oppe og går opp for å møte han på toppen av trappa.

@Absolute Entertainer Fantastisk! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja, det er sant :P

Åh, merker at alt ble så mye lysere på en måte akkurat nå. Selv om det kanskje ikke klaffer denne måneden så har jeg i hvert fall kommet meg ut av første prøveperiode, unngått 3-sifret sykluslengde og "fått rensket opp" i systemet :)

Mannen hadde et "gjett-hva-vi-skal-om-en-uke-blikk" da han kom hjem :fear::shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mamma tissa! mamma tissa! mamma tissa!" Yep, jeg gikk på do på spisestedet. :lol: Har heldigvis ikke vett til å bli flau.

Haha, minner meg om ene gangen jeg tok kystbussen sørover. Satt bak en far med ei lita jente. Hun sang "har du danglebææær i rompa" igjen og igjen. Faren prøvde forsiktig å hysje henne osv, men for hver gang sang hun bare høyere. Han så dritflau ut :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, minner meg om ene gangen jeg tok kystbussen sørover. Satt bak en far med ei lita jente. Hun sang "har du danglebææær i rompa" igjen og igjen. Faren prøvde forsiktig å hysje henne osv, men for hver gang sang hun bare høyere. Han så dritflau ut :P

:lol: De er så søte :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått lagd oss litt faste aktiviterer fremover sammen med ei venninne og gutten hennes, så nå blir det baby/småbarnstreff på mandager, mor og barn trim på på tirsdager og tur i svømmehallen på torsdager. Tror både frøkna og jeg synes det skal bli godt, merker hun trenger mer enn bare trille i vogn og leke hjemme nå gitt :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått lagd oss litt faste aktiviterer fremover sammen med ei venninne og gutten hennes, så nå blir det baby/småbarnstreff på mandager, mor og barn trim på på tirsdager og tur i svømmehallen på torsdager. Tror både frøkna og jeg synes det skal bli godt, merker hun trenger mer enn bare trille i vogn og leke hjemme nå gitt :lol:

Det hørtes lurt ut!

Hatt noen rolige innedager her og det var ingen som satte pris på det. Han her er jo ikke såå stor da, så en skogstur i bæresele er veldig spennende :)

Han blir liksom en helt annen gutt av det, rolig og observerende.

Men når jeg tenker etter så har vi jo endel faste aktiviteter.. babysvømming onsdager og som regel minst et treff med barselgruppa. I tillegg pleier enten vi å reise til Bærum, eller familie komme hit noen ganger i uka.

Igår var han litt sutrete og da løste det hele seg med at mora hans danset twist and shout med armer og ben... han ble helt vill og prøvde å henge med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes lurt ut!

Hatt noen rolige innedager her og det var ingen som satte pris på det. Han her er jo ikke såå stor da, så en skogstur i bæresele er veldig spennende :)

Han blir liksom en helt annen gutt av det, rolig og observerende.

Men når jeg tenker etter så har vi jo endel faste aktiviteter.. babysvømming onsdager og som regel minst et treff med barselgruppa. I tillegg pleier enten vi å reise til Bærum, eller familie komme hit noen ganger i uka.

Igår var han litt sutrete og da løste det hele seg med at mora hans danset twist and shout med armer og ben... han ble helt vill og prøvde å henge med :P

Vi er også en del med familie, men det blir på ettermiddagen når de er ferdig på jobb og bare kort tid siden vi har fasge rutiner på legginga som vi ikke kan bryte for da blir det aldri natta :P også har vi babysang annenhver onsdag og er stadig med venninner og babyer, men savna noe litt organisert og "avansert" merker hun "krever" litt mer om dagen og liker når det skjer litt ting. Så tror det blir bra å få noe fastpå dagtid fremover for begge 2 nå :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg forbi en stor basebarnehage. Det sto en ansatt og skulle vugge 35(!) vogner med barn i søvn. I et av hjørnene i barnehagen, inne i et kratt sto det et barn og hylgråt. Jeg så ingen voksne, men noen barn så regnet med at det sikkert kom noen snart. Da jeg gikk forbi 15 min senere sto barnet fortsatt og gråt inne i krattet, bare enda mer intens gråt. Jeg fikk tak i damen som fortsatt passet på de 35 vognene og sa at det sto et barn og gråt og at det hadde gjort det i minst 15 min.

Jeg får så vondt av de små barna som har så få voksne rundt seg. Det kan ikke være så mye trygghet i å ha det sånn :( Jeg er kjempeglad og takknemlig for at mitt barn går i en barnehage med mye færre barn og godt med voksne per barn. Der har de alltid et fang og alle de ansatte uansett om de jobber på småbarn eller storebarn vet hva mitt barn har gjort i løpet av dagen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg forbi en stor basebarnehage. Det sto en ansatt og skulle vugge 35(!) vogner med barn i søvn. I et av hjørnene i barnehagen, inne i et kratt sto det et barn og hylgråt. Jeg så ingen voksne, men noen barn så regnet med at det sikkert kom noen snart. Da jeg gikk forbi 15 min senere sto barnet fortsatt og gråt inne i krattet, bare enda mer intens gråt. Jeg fikk tak i damen som fortsatt passet på de 35 vognene og sa at det sto et barn og gråt og at det hadde gjort det i minst 15 min.

Jeg får så vondt av de små barna som har så få voksne rundt seg. Det kan ikke være så mye trygghet i å ha det sånn :( Jeg er kjempeglad og takknemlig for at mitt barn går i en barnehage med mye færre barn og godt med voksne per barn. Der har de alltid et fang og alle de ansatte uansett om de jobber på småbarn eller storebarn vet hva mitt barn har gjort i løpet av dagen.

Ååå jeg får helt vondt :(

De snakker om å slå samme de to sentrumsbarnehagene her, og jeg kjenner at jeg vil ikke. Jada, de får bedre tilrettelagt plass og sånt, men det gjør at antallet barn mer enn dobles, hvertfall på småbarnsavdelingen, og jeg renger med at antallet ansatte ikke forblir det samme som er ansatt i de to separate barnehagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg forbi en stor basebarnehage. Det sto en ansatt og skulle vugge 35(!) vogner med barn i søvn. I et av hjørnene i barnehagen, inne i et kratt sto det et barn og hylgråt. Jeg så ingen voksne, men noen barn så regnet med at det sikkert kom noen snart. Da jeg gikk forbi 15 min senere sto barnet fortsatt og gråt inne i krattet, bare enda mer intens gråt. Jeg fikk tak i damen som fortsatt passet på de 35 vognene og sa at det sto et barn og gråt og at det hadde gjort det i minst 15 min.

 

Jeg får så vondt av de små barna som har så få voksne rundt seg. Det kan ikke være så mye trygghet i å ha det sånn :( Jeg er kjempeglad og takknemlig for at mitt barn går i en barnehage med mye færre barn og godt med voksne per barn. Der har de alltid et fang og alle de ansatte uansett om de jobber på småbarn eller storebarn vet hva mitt barn har gjort i løpet av dagen.

Høres jo grusomt ut!

I "min" er det plass til 15 barn i småbarnsavd.. Og da er de i alle fall 6 ansatte.. Muligens flere også..

Frøkna mi trengte et fang å sitte i, ei hånd å holde i og nærhet hele dagene de to første ukene hun var der.. Og det fikk hun.. De organiserte også slikt at det alltid var minst en av de hun var mest trygg på der hele tiden, og hun ble aldri tatt imot av de hun var mindre trygg på osv..

Nå storkoser hun seg, og jeg kan levere uten gråt.. Det går bare kjempe bra.. Og det tror jeg er ene og alene for at de har virkelig tatt hensyn til hva hun trengte :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den barnehagen jeg har vært i nå er det 4 avdelinger, alle blandet. Men to og to avdeling er sammen, de spiser bare på hvert sitt rom. Da er det 3 voksne på 11 barn, totalt 22 barn og 6 voksne som er sammen i de samme rommene til en hver tid. Alle de voksne vet hva alle barna heter, og alle er sammen med alle ute. Er det noen barn som er lei seg, så går det nærmeste voksne bort uavhengig av hvilken avdeling det er.

Noe har de gjort bra, jeg trives veldig der, og det er den roligste barnehagen jeg har vært i til tross for mange store gutter som leker og herjer. Har noen slått seg og det ikke er en voksen som ser eller hører er det et barn som løper og sier ifra at de trenger en voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg forbi en stor basebarnehage. Det sto en ansatt og skulle vugge 35(!) vogner med barn i søvn. I et av hjørnene i barnehagen, inne i et kratt sto det et barn og hylgråt. Jeg så ingen voksne, men noen barn så regnet med at det sikkert kom noen snart. Da jeg gikk forbi 15 min senere sto barnet fortsatt og gråt inne i krattet, bare enda mer intens gråt. Jeg fikk tak i damen som fortsatt passet på de 35 vognene og sa at det sto et barn og gråt og at det hadde gjort det i minst 15 min.

Jeg får så vondt av de små barna som har så få voksne rundt seg. Det kan ikke være så mye trygghet i å ha det sånn :( Jeg er kjempeglad og takknemlig for at mitt barn går i en barnehage med mye færre barn og godt med voksne per barn. Der har de alltid et fang og alle de ansatte uansett om de jobber på småbarn eller storebarn vet hva mitt barn har gjort i løpet av dagen.

Å herregud! Så utrolig tragisk :(

Jeg er litt spent på skolen jeg. Barnehagene A hat gått i har enten vært små eller hatt små avdelinger.

Skolen han begynner på er diiiiiger med store klasser.

Skolebarn kan også trenge trøst en gang i blant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med både @Fillerya og @Mud, barn i alle aldre, men spesielt de små, trenger trygge voksne rundt seg. Jeg måtte for et par år siden rapportere inn en barnehage jeg var vikar i. Alt for få voksne, jeg som vikar stod der med de 20-25 vognene ALENE (første dagen som vikar der), ingen av de voksne fulgte med og ja.. Helt håpløst, og jeg håper virkelig min klage ble tatt ordentlig tak i. Dessverre flyttet jeg østover rett etterpå så var ikke innom for å se om det hadde blitt bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...