Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Kjipt... men fy søren så skjønn da!

Det er fryktelig frustrerende.. Men vi kan nesten ikke annet enn å le, for hun er fryktelig søt og komisk med alt hun finner på for å unngå å sovne :P

Nå er det nok tenner på gang også (sikler som en foss og klør febrilsk oppe i munnen) som gjør det litt vanskeligere å få lagt denne energikråka vår om dagen.

Edit: og takk :) deg er godt hun er det, og også at hun atort sett er konstant blid :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender dere møkkete unger i barnehagen? Synes det er litt ille, men de er jo aldri rene! :aww:

Den kranglinga! :lol: C tok på stolen til M... Uakseptabelt! Så M bet..

Yep! Var hun ren i det vi gikk ut av badet, så er det godkjent. :lol:

Hvor strenge er dere på å holde dem inne når de er syke? Altså ikke kjempedårligsyke, men litt pjuske og ikke-barnehageform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep! Var hun ren i det vi gikk ut av badet, så er det godkjent. :lol:

Hvor strenge er dere på å holde dem inne når de er syke? Altså ikke kjempedårligsyke, men litt pjuske og ikke-barnehageform.

Jeg tenker at en tur ut i frisk luft av og til kan være bra når man ikke føler seg helt bra (sånn er det ivertfall for meg), så det hender vi tar en liten rusletur ut eller leker litt i hagen. Vet også jeg har hatt henne med i butikken en snartur sånn på slutten av en "borte fra barnehagen- periode", når jeg har måttet. Men jeg passer på å kle på ordentlig og ikke være så lenge ute at hun blir kald og våt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep! Var hun ren i det vi gikk ut av badet, så er det godkjent. :lol:

Hvor strenge er dere på å holde dem inne når de er syke? Altså ikke kjempedårligsyke, men litt pjuske og ikke-barnehageform.

Aldri holdt mine inne, så fremst de ikke har høy feber og veldig syk selvsagt. Bedre og få litt frisk luft, hjelper på humøret iallefall.. enn og bli sittende inne småpjusk og frustrert. Og selvsagt tatt hensyn til været og klær og sånn da.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep! Var hun ren i det vi gikk ut av badet, så er det godkjent. :lol:

Hvor strenge er dere på å holde dem inne når de er syke? Altså ikke kjempedårligsyke, men litt pjuske og ikke-barnehageform.

Er ikke streng på det i det hele tatt. Så lenge hun er i form til å gå ut så gjør vi det, ellers går vi på veggen hele gjengen :P
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden var veldig tett i nesa og klagde over vond hals i dag tidlig.

Han ville være med å gå tur med hundene og var klar for barnehage, så da regner jeg med det ikke er så veldig ille.

Enda.

6 uker borte fra bakterieparadiset ender alltid med sykdom ganske raskt etter ferien :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, nå er det på tide at frøkna får trent seg på å holde og spise ting selv.

Hva kan jeg gi ho?

Er så redd for at hun skal sette noe i halsen, men merker hjn er veldig klar for å prøve selv nå, hun blir illsint om hun ikke før holde skjea og mate seg selv med den :P

Til nå har hun fått knage litt på brødskorper og pitabrød, hun har fått gulrot, vannmelon, agurk, blomkål og brokkoli i sånn plast babyfeeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, nå er det på tide at frøkna får trent seg på å holde og spise ting selv.

Hva kan jeg gi ho?

Er så redd for at hun skal sette noe i halsen, men merker hjn er veldig klar for å prøve selv nå, hun blir illsint om hun ikke før holde skjea og mate seg selv med den :P

Til nå har hun fått knage litt på brødskorper og pitabrød, hun har fått gulrot, vannmelon, agurk, blomkål og brokkoli i sånn plast babyfeeder.

Avokado :) ga E en halv avokado da hun var baby, og det var populært! :D
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avokado :) ga E en halv avokado da hun var baby, og det var populært! :D

Det har jeg faktisk gitt som mos og i sånn feeder, ble innmari mye gris når hun spiste med feederen selv :D funker det å gi hun En "båt" avokado i hånda da? Den er jo ganske bløt så ser for meg at hun kommer til å skvise den skikkelig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden var veldig tett i nesa og klagde over vond hals i dag tidlig.

Han ville være med å gå tur med hundene og var klar for barnehage, så da regner jeg med det ikke er så veldig ille.

Enda.

6 uker borte fra bakterieparadiset ender alltid med sykdom ganske raskt etter ferien :(

Minuset med ferie ja. Sitter med ei febersyk i armkroken, bare å avlyse resten av uka her ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk gitt som mos og i sånn feeder, ble innmari mye gris når hun spiste med feederen selv :D funker det å gi hun En "båt" avokado i hånda da? Den er jo ganske bløt så ser for meg at hun kommer til å skvise den skikkelig :lol:

Hun kommer nok til å skvise den de første ørten gangene, ja, men det er jo sånn de lærer :)

Banan er også deilig gris, kjempepopulært. Kokt eple, pære, kjøttkaker, pasta, etc etc. At ting kan moses er bare bra, mye motorikktrening og ikke like farlig.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minuset med ferie ja. Sitter med ei febersyk i armkroken, bare å avlyse resten av uka her ser jeg.

Det er så kjipt det der.

Han har vært i fin form i barnehagen heldigvis, litt grinete nå, men det er fordi verdens ondeste mor nekter han å fiske i torden og lyn.

Barnevernet burde involveres asap, han har fått tidenes verste mor :aww:

God bedring til snuppa!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer nok til å skvise den de første ørten gangene, ja, men det er jo sånn de lærer :)

Banan er også deilig gris, kjempepopulært. Kokt eple, pære, kjøttkaker, pasta, etc etc. At ting kan moses er bare bra, mye motorikktrening og ikke like farlig.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Supert, mange fine forslag der :D da skal vi begynne å gi hun litt når vi spiser selv fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk gitt som mos og i sånn feeder, ble innmari mye gris når hun spiste med feederen selv :D funker det å gi hun En "båt" avokado i hånda da? Den er jo ganske bløt så ser for meg at hun kommer til å skvise den skikkelig :lol:

Jeg hadde gitt henne en båt eller en halv avokado :) Helst i bare bleia :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at flere gir både avokado og banan med skall, bare skjære en båt med avokado med skall så spiser de bare ut av det.

Hmm, det hørtes egentlig veldig lurt ut :) da får hun nok bedre tak på den, skal testes ut i morgen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort fyller puppen seg opp igjen om man pumper seg? Jeg må begynne å pumpe fordi det er litt lite melk på kvelden (nøyaktig det samme som var problemet med førstemann). Men han har jo ikke noe fast sove-spise mønster så er redd for at når jeg pumper, så våkner han og er sulten og da er puppen tom. Kan jo selvsagt gi det jeg har pumpet men det er jo litt bortkastet da..

I går han han i puppen nesten uten pause fra 17-23. Fem på elleve sendt jeg mannen ut for å få tak i noe mme. Jammen slukte han ikke en hel flaske og sovna. Husker det var mye styr med Isa, hun måtte vi prøve tre forskjellige flasker på før hun tok den. Krangla med helsesøster i 3 uker før jeg turte å gi mme i det heletatt.

Han får nok i seg nok mat sånn egentlig, for han er på vei ut av 56 klærne bare 17 dager gammel :aww:

Det er godt å være mamma for andre gang og være veldig mer sikker på seg selv :)

Edit: Hvor var det man kunne kjøpe ammeBHer på nett uten spiler og med BH størrelser og ikke bare S, M ,L?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort fyller puppen seg opp igjen om man pumper seg? Jeg må begynne å pumpe fordi det er litt lite melk på kvelden (nøyaktig det samme som var problemet med førstemann). Men han har jo ikke noe fast sove-spise mønster så er redd for at når jeg pumper, så våkner han og er sulten og da er puppen tom. Kan jo selvsagt gi det jeg har pumpet men det er jo litt bortkastet da..

I går han han i puppen nesten uten pause fra 17-23. Fem på elleve sendt jeg mannen ut for å få tak i noe mme. Jammen slukte han ikke en hel flaske og sovna. Husker det var mye styr med Isa, hun måtte vi prøve tre forskjellige flasker på før hun tok den. Krangla med helsesøster i 3 uker før jeg turte å gi mme i det heletatt.

Han får nok i seg nok mat sånn egentlig, for han er på vei ut av 56 klærne bare 17 dager gammel :aww:

Det er godt å være mamma for andre gang og være veldig mer sikker på seg selv :)

Edit: Hvor var det man kunne kjøpe ammeBHer på nett uten spiler og med BH størrelser og ikke bare S, M ,L?

Hmm, er det ikke 2-3 timer det tar før det er fult i igjen da. Sjekk ut ammehjelpen sin nettside, mener det står om det der :)

(Det er veldig vanlig at de bor på puppen om kvelden forresten, melka er tykkere og renner saktere så de bruker lengre tid på å få den.)

Her kjøpte jeg amme-bh uten spiler, http://www.mammatrend.no/categories/amme-bh-uten-spiler :) veldig rask levering!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...