Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva fikk du i julegave?


Margrete
 Share

Recommended Posts

Jeg fikk så mye fint!!!

Flere smykker, deriblant et formet som finsk lapphund, ett med navnet på de firbente gravert på, to råfine brosjer, steampunk øredobber m.m.

Biografien til Malala

We wish to inform you... - beretninger fra folkemordet i Rwanda

Fire kokebøker

T-skjorte fra animalhearted.com ♥

Boka Before I die...

Ny klokke, fra Etsy, formet som en av Dalis smeltede klokker

Kakespade

Gavekort på kino

Beste fuktighetskremen

Fine fine dagene♥♥♥♥

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Du kan selge 219 av dem. Bare et forslag.

Her en en liten tråd hvor du kan fortelle hva du fikk i julegaver. Alltid artig å lese Jeg fikk: Masse Norheim ullundertøy. Alle lag fra innerst til ytterst! Helsitar ag.vest Arrak Softshell ja

Fra min bror fikk jeg en stor hundeleke og liten sånn dings man henger på halsbåndet med kontaktdetaljer til eier. Inne i den lille kapselen lå det en lapp hvor det stod at jeg fikk 1500kr som et bidr

det er vel ikke feil med to-tre-fire dobbeldyner i senga :P beste dyna, en dobbeldyne er akkurat passelig til en person ;)

For meg så går det helt fint med dobbeltdyne, men det blir litt mye dyne når begge to skal ha. Så jeg stemmer for dobbeltdyne til meg og enkeltdyne til C :P

Du kan selge 219 av dem. Bare et forslag. :D

:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk alt for mye i år, skjønner ingenting jeg. Kanskje jeg har vært ekstra snill eller noe :P

Av kjæresten fikk jeg Wii U, med 3 spill. :wub:

Av mine foreldre fikk jeg halve summen til å pusse opp kjøkkenet... :|:D :D :D Er målløs faktisk! :)

Av min ene bror fikk jeg Hypnocube, som jeg ønsket med veldig mye, men ikke trodde jeg kom til å få på grunn av prisen. :)

Av andre bror jeg kjempe fint armbånd.

Ellers var det hjemmestrikket ullgenser etter eget ønske (mormor), kopper, kremer/sminkefjerner, håndkler, woodoo-dukke (også mormor :D ), og masse andre nyttige ting vi hadde ønsket oss. :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk masse fint i år :D

- Stormberg bukse

-Stromberg jakke

-Stromberg lue

-Videokamera + stativ

-400 kr

-Hekto te og sånn til å ha teen oppi

- Pute med ulv

Hundene:

Ruta

6 nye trenings leker

Grsie haler og oksestruper

Lys til og henge på halsbånda

Godis fra Dr.Clauder

Blåser

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare ting til oss,blitt sånt kjedelig par :lol:

  • Brannskap av eget valg
  • Pizza saks :lol:
  • grytekluter
  • grillmat bok
  • ildfast form
  • Teppe
  • telys holder
Jeg fikk kameraryggsekk og The Piano Guys DVD av t :wub: og han fikk Dominion brettspill av meg, han fikk julegaven sin for noen uker siden siden han er syk: ps4 + spill.

Kjekt at man kan få det men vil av de man bor med :lol:

Også fikk jeg corgi notatblokk av Jeanette :D

Eller tegn på at man må ønske seg veldig spesifike ting :lol:

(Pizzasaksen var min gave.. Sånn er det med sisteliten shopping *r*)

Også får jeg peanøtt ball tilbake til jentene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør nesten ikke å si alt engang, hadde en liten diskusjon under middagen om enebarn er mer bortskjemte enn de som har søsken, og konkluderer med at det jaggu har stemt for meg i år iallefall. :rolleyes:

Hvertfall ingenting å utsette på, og har vært en veldig fin jul hittil! :D

Kan vise 2 ting som jeg har fått, da:

Verdens beste mamma har laget et kjempeflott bilde til meg/oss, revemotivet har egentlig vært et putetrekk:

imagejpg1_zps20517555.jpg

Også har jeg fått en utrolig søt pyntepute med motiv av en hund som er veldig lik min egen (skal få strøket den så den blir enda mer perfekt):

imagejpg2_zps822bb4f1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ei bok, litt hjemmelaget likør av pors og einer, og én av seks nøkler til vår "nye" (dvs mamma har fått i gave fra sine foreldre) og nyoppussa familiehytte i Hallingdal. :D Veldig fornøyd med det siste, nå må jeg bare ta lappen så det blir lettere å komme seg opp dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Vi har fått mammas brukte kjøkkenmaskin, ny overmadrass, nye dyner og puter. Hjemmelaget godteri, knekkebrød og kaker. Dab + radio, lyslykt og bilder av barnebarna. Jeg fikk ullvotter, hud og hårpleie, kalender med valper, en bluse og strømpebukser. Av en nabo fikk jeg servietter og fyrstikkeske med sau på. Totalt sett langt mer enn jeg hadde kunnet håpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Dampmopp

- Pulsklokke

- Salatbolle

- Salatbestikk

- Krydderbeholder

- Kokebok

- Grytehanske

- Servietter

- Elg som sitter i en stol og synger 'jingle bells'

- Bordpynt

- Bilder av tantebarna

- Duker

- Nisse

Dette er gaver jeg og mannen fikk sammen :)

Hundene fikk:

- Nye halsbånd

- Leke gris

- Leke ku

- Griseører

- Noe vom snack greier

- Blinkelys til halsbånda

- Svinkeskank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittgaven min: ser at ribbeina på bikkja stikker ut som vinger og hun vralter rundt og ser ut som hun vil spy. Tar henne med ut på gårdsplassen og begynner å lete i hjernen etter veterinærens tlfnr og tenker at selvsagt får du magedreining på juleaften, selvsagt. Så ringer kirkeklokkene, bikkja setter igang tåkeluren, og ribbeina går tilbake i normal posisjon og bikkja later som ingenting! Wtf? Hjertet mitt går omsider også tilbake til tilnærmet normalt tempo. Etter 6 timer.

:banana-santa:

-Førjulsgave fra meg til meg: maskeringsvæske til akvarellmaling

-Pynteputetrekk

-Selbuvotter med torsk på

-Pappa hadde sveisa en liten fiskeformet kjeksutstikker! (han er nordlending.)

-Bøker, deriblant agility right from the start

-To 3ds-spill (pokemon omega ruby! Skikkelig nostalgi :heart:)

-Noen penger

-Hattifnatt-kopp

-Tesil i form av et lite hus

-En pose tørket mynte som familien mente så veldig mistenksom ut |:

Ft9JFdd.jpg

^Slik fra en tante, som skal opp på det nye huset! Vokt dere, kirkeklokker, vokt dere!

Bikkja fikk potesokker og jumbone fra oss, og en pose cheesybites av min mormor. Tror hun er fornøyd med to av tre. :sleep:

*En sjiraff

:| Jeg vil også ha!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste julepresangen hadde eg alt fått og det er RIco som nå er 4 mnd gammal.. Herlig og søt liten schnauzer gut. :wub:
Men eg fekk mykje bra og fint til jul:

  • Kosedress - God
  • Nattkjole - God
  • Pysjamas - God
  • Genser - Fine
  • Ramme for kjæledyr - Nydelig
  • Hansker, Klemmer og Duftlys
  • Janus ulltrøye - God
  • Jakke - Skikkelig flotte
  • Klokke - Nydelig
  • Skjerf - Nydelig

Jul i Skomakargata dvd - Herlig
Og venter på ein pakke til frå ein venn.. Elles kjempe fornøyde med årets gåver.

Fortsatt God Jul og Eit Godt Nyttår ønskes frå meg og gutane. :sorcerer:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor fikk:

Gyngehest! Desverre er den for stor, så hun får nok en av oss og som passer bedre nå.

Mariusgenser

Peppas bråkebok

Pinotrommebråkegreie med lys :D

Puslespill

Kardemommebybok

Fleecedress

Kalender med 3d hundebilder

Minnimus klessett

Penger inn på sperret konto som hun får tilgang til når hun blir 18

Herlig teppe med ull

Vet at hun får tripptrappstol av min familie også - men den har vi ikke fått enda.

Ligger også en gave på posten til henne, samt at bror sender en med mamma og stefar oppover.

Jeg fikk:

Brandsdale jakke (kombinert bursdagsgave)

Brandsdale (tror jeg) superundertøy (kombinert bursdagsgave)

Trond moi kjøkkenmaskin (kombinert bursdagsgave)

Kari traa ulltrøye

2 pakker servietter

Felles fikk vi:

En lysbolle med dompappmotiv, håndmalt

to sengesett

antivirus hjernetrim

Og secret santagaven da, med godis, hundeleker, reflekser, teppe og hundegodis :D

Vi har ikke fått gaver fra min familie enda, de kommer rundt nyttår. Blir vel noe greier der og.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk så mye fint :)

Sony xperia z2 tablet

To vaffeljern (skal bare beholde ett :P)

En sinnsykt god hodelykt med led. Lyser bedre enn fjernlysa på bilen :lol:

Totalt 3500 til bunaden (gavekort og kontanter )

Nike joggebukse

Deilig genser med fôring

Sokker, bare varme typer :D

Neglakker

Øredobber i hvitt gull og gult gull

To kokebøker

En pyntebolle

Speil

Hjemmelagde håndvarmere

Gavekort

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk så masse fint :D

Klippemaskin og fleecedress - gjett hva jeg har planlagt neste år :fear:

Desolation of Smaug extended

Hobbiten - boka

Promarkers og oljemaling

Fancy shampoo og Balsam

Krølltang

Serveringsfat, sånn i tre etasjer

Sengesett

Smykkestativ

Juleugle

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så overrasket når jeg ser flere fortelle at de skal åpne flere gaver en annen dag, for det har jeg ikke hørt om før i år.

Jeg har skilte foreldre og eksen min har skilte foreldre, så sånn sett var det fire konstellasjoner å utveksle gaver med - men vi var begge enig om at alle gaver ble levert fra oss før julaften, og vi åpnet alle gaver på julaften uansett hvor vi feiret - så takker en pent neste gang en ser giveren. Det har aldri falt meg inn å åpne på en annen dag :icon_redface:

Alltid interessant å høre om andres tradisjoner.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så overrasket når jeg ser flere fortelle at de skal åpne flere gaver en annen dag, for det har jeg ikke hørt om før i år.

Jeg har skilte foreldre og eksen min har skilte foreldre, så sånn sett var det fire konstellasjoner å utveksle gaver med - men vi var begge enig om at alle gaver ble levert fra oss før julaften, og vi åpnet alle gaver på julaften uansett hvor vi feiret - så takker en pent neste gang en ser giveren. Det har aldri falt meg inn å åpne på en annen dag :icon_redface:

Alltid interessant å høre om andres tradisjoner.

Vi gjør det sånn fordi vi ikke gidder å sende ting med posten, ikke for å ha mer enn en julaften. :lol: Vi møter uansett mamma og stefar i nyttårshelga - så da tar de med gave fra bror og dem, og så får de gavene sine + får med seg bror sin nedover igjen. Billigere, enklere og det er alltids nok gaver på julaften uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiine julaften :heart:

Jeg fikk:

- Hundeboken - En nese for alt

- Ett sett med smykke og øredobber

- To søte te kopper

- Sjokolade fondue (Omnomnomnom)

- Gore Tex sko

- Pulsklokke (skal byttes)

- Kuleste Ugle puten

- Polar flow klokke sak

- Nødlader til telefonen

- Kapsel holder til Dolce Gusto

- Kaffe Mocca kapsler til kaffe maskinen

- Ildfast form med lokk og stativ

- Hodelykt (har ikke fått testet den enda)

- Håndkler

- Lyslykt

- "Koffert" full av sminke

Tror jeg har husket alt da..

Skal også få PS3 av brodern siden han fikk PS4 til jul.. Greit å "arve" slikt! :D

Pepper fikk:

- Masse nam

- Noen leker

- Bilbur (fikk før jeg hentet han)

- Kobbel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så overrasket når jeg ser flere fortelle at de skal åpne flere gaver en annen dag, for det har jeg ikke hørt om før i år.

Jeg har skilte foreldre og eksen min har skilte foreldre, så sånn sett var det fire konstellasjoner å utveksle gaver med - men vi var begge enig om at alle gaver ble levert fra oss før julaften, og vi åpnet alle gaver på julaften uansett hvor vi feiret - så takker en pent neste gang en ser giveren. Det har aldri falt meg inn å åpne på en annen dag :icon_redface:

Alltid interessant å høre om andres tradisjoner.

Jeg elsker den tradisjonen :lol:

Det blir ofte litt mye julegaver, spesielt fra farsiden hvor han er eneste barnebarn på Østlandet og de andre er voksne eller halvvoksne.

Han får sinnssyke mengder. Inkl trommesett i år faktisk.

Det som åpnes hos pappa blir hos pappa...

Hvis ikke hadde mammaen blitt gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk utrolig mye fint i år!

Lamber hagle!

Klokke :D

Sous vide-maskin

Dobbeltdyne i dun + to puter og to sett sengetøy

To gensere

Sokker og ullundertøy

Disse :D

2D12F58E3C27CE9E7439FA7C1B97C157.jpg

Ankelstøvletter

Vin + rosa vinsett

Seks nydelige vinglass fra Hadeland Glassverk

Gavekort på 1000kr på hårsalong

Juicemaskin

Sushi-sett

En rosa, retro kjøkkenvekt jeg har ønsket meg lenge

Sminke og to store kopper

+ universalgavekort og penger. Sistnevnte går til ny tørketrommel, siden min synger på siste verset.

Sous-vide maskinen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mer eller mindre alt jeg ønsket meg! :icon_redface:

To morgenkåper (skal bytte den ene)

Tøfler
Løpesko med utskiftbare pigger
Strikkajakke

Tynn ullgenser

Håndmalt keramikkskål fra Tine K Home

Lerretsbilde av fadderbarna mine

Keramiske kniver med eikeskaft

Kjøkkenvekt i bambus

950+950 ml sjampo/balsam

Penger

Lys og pyntegjenstander
Hjemmelaget boks med hjemmelagde smykker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så overrasket når jeg ser flere fortelle at de skal åpne flere gaver en annen dag, for det har jeg ikke hørt om før i år.

Jeg har skilte foreldre og eksen min har skilte foreldre, så sånn sett var det fire konstellasjoner å utveksle gaver med - men vi var begge enig om at alle gaver ble levert fra oss før julaften, og vi åpnet alle gaver på julaften uansett hvor vi feiret - så takker en pent neste gang en ser giveren. Det har aldri falt meg inn å åpne på en annen dag :icon_redface:

Alltid interessant å høre om andres tradisjoner.

Den nye svigerinnen forsøkte å innføre noe sånt hos oss, med åpning av pakker til/fra oss på juleselskapet på 3. dag de julene vi ikke feirer sammen. Ungene deres feirer allerede julaften to ganger. Forslaget ble nedstemt av flere i vår familie, og alle våre pakker åpnes derfor på julaften, og det er igrunnen deilig å være ferdig med det styret :ahappy:

***********

I år ble det mye penger som vi skulle kjøpe inn julegaver for selv, så jeg/vi valgte lys i stua, kåpe, goretex joggesko helt selv. Mannen fikk Xbox, så han har rigget seg til på soverommet så jeg kan se Downton Abbey xmas special ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...