Gå til innhold
Hundesonen.no

Back on track - til menneske


Lica
 Share

Recommended Posts

Mulig det er en tråd om dette fra før, så sleng gjerne med linker til de også :)

Er det noen her inne som har erfaring med BoT til seg selv? Jeg har lurt litt på å kjøpe slik i julegave, men er det bra? Jeg tenkte først og fremst på noe til nakken, til en person som sliter med stive nakkemuskler og migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har langermet skjorte. Plages en del med rygg og nakke og når det blir ille så merker jeg godt forskjell med bot, men det går ikke så raskt, jeg må bruke det noen dager (og da en god stund om dagen) før det blir bedre. Men dette er jo da når jeg ikke har brukt det før det blir veldig ille, bruker jeg det jevnt så får jeg ikke så vondt :) Geniale produkter synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel back on track-produkter, og nakkekragen er den jeg bruker desidert mest. :) Sover med den hver natt, og opplever at den hjelper til med å holde nakken min smertefri (sammen med jevnlig fysioterapibehandling).

Har i tillegg såler, sokker, hansker og minifilt. Minifilten har jeg brukt masse, spesielt i bilen, og den er kjempegod å sitte på. Sokkene er også veldig gode. :) Hanskene merket jeg ingen effekt av, de er ikke så gode å ha på, og alt for tynne for min del. Sålene blir fort våte og mister da all effekt, og gjør egentlig bare skoene kalde. Ullsåler fungerer bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe en kan dra over knærne...?

Ja, jeg har en slik :) Jeg har i følge legen, ikke sånn ekstremt nøye undersøkt da, betennelse i kneet på grunn av overbelastning. Jeg kjenner det lite nå, men har hatt tider hvor jeg har hatt veldig problemer med å bøye meg ned fordi det har vært så vondt. Legen sa at jeg kunne bruke en knestøtte, da det ville hjelpe på. Jeg kjøpte back on track sin, og jeg syns det har funket. Men om det hadde funket like bra med en vanlig støtte man får kjøpt på apoteket, det vet jeg ikke. Jeg kjenner en som tar legeutdanning som ikke trodde på noe alternativmedisin som mente det kun var metallspilene i knestøtten til BOT som hjalp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere er fornøyde! Det virker jo som et fantastisk produkt :)

Personen jeg lurer litt på å kjøpe det til er litt overnervøs på slike ting, tenker konsekvens/bivirkning over resultat, og jeg kan absolutt ikke nok om dette produktet til å forsvare det. Er det noen uheldinge bivirkninger ved bruk over lengre tid for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere er fornøyde! Det virker jo som et fantastisk produkt :)

Personen jeg lurer litt på å kjøpe det til er litt overnervøs på slike ting, tenker konsekvens/bivirkning over resultat, og jeg kan absolutt ikke nok om dette produktet til å forsvare det. Er det noen uheldinge bivirkninger ved bruk over lengre tid for eksempel?

Er ikke noe farlig å bruke BOT-produkter. Man bør tilvenne seg dem langsomt, men det er mer av hensyn til at det skal være behagelig, ikke fordi det er farlig å bruke dem for lenge. :)

Snakk om å lese uten å bite seg merke, takk! :lol:

@Tuva

Har du prøvd hanskene med ullvotter over? :)

Tenker det kan være greit på scooter- og skitur litt lengre nord i hard vinter.

Har dessverre ikke testet dem så mye, synes ikke de var så gode å ha på, for mye sømmer og kalde mot huden. Jeg ville nok heller hatt hansker i ull under ullvottene, for BOT forutsetter jo at du selv produserer varme, så hvis fingrene er kalde blir det ingen varme. Og det blir veldig gjeldende med så tynne hansker. Samme prinsippet med sålene, som sikkert er fine i seg selv, men blir du fuktig på beina er det ISKALDT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke testet dem så mye, synes ikke de var så gode å ha på, for mye sømmer og kalde mot huden. Jeg ville nok heller hatt hansker i ull under ullvottene, for BOT forutsetter jo at du selv produserer varme, så hvis fingrene er kalde blir det ingen varme. Og det blir veldig gjeldende med så tynne hansker. Samme prinsippet med sålene, som sikkert er fine i seg selv, men blir du fuktig på beina er det ISKALDT!

Jeg er heldigvis frelst med evnen til å sjeldent bli kald på fingrene, men til gjengjeld syntes ull i mot hud, uansett hvor tovet osv, er ekkelt. Samtidig holder jeg meg varm når jeg er i aktivitet og snøscooterstyret har innebygd varme, for den saks skyld. Ser veldig godt poenget med mye sømmer! Tenkeboksen, tror jeg, men tviler på at jeg orker å bruke over 300kr på noe som kanskje fungerer :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe farlig å bruke BOT-produkter. Man bør tilvenne seg dem langsomt, men det er mer av hensyn til at det skal være behagelig, ikke fordi det er farlig å bruke dem for lenge :)

Ok. Takk :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Drar denne opp igjen! Er det noen som vet hvor jeg kan bestille? Tenker på genser/trøye, nakkekrage og sokker. Legg gjerne ved linker :)

Edit: Greit om dere har eller kjenner noen som har erfaringer med nettsidene dere linker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel rot, og veldig lang leveringstid. Ikke noe verre enn det, men nok til at eg velger andre leverandører i stedet for. Du kan forresten sjekke ut horze.no også, de har en del BOT :)

Ok. Takk, greit med flere erfaringer :)

Skal sjekke ut horze.no og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • God idé! Kanskje vi gjør det, så er vi plutselig startklare før vi vet ordet av det 😁 Etter tur på lørdag ble han plutselig halt, uten at han hylte av noe der og da. Jeg syns det kanskje er blitt litt bedre, så regner med det er en strekk eller noe som går over. 
    • Vi får valp i sommer av rasen Bichon Havanais, har erfaring med hund fra før, men da av annen rase. Vi har dog et barn på 2 år, som er forholdsvis vandt med hunder av alle størrelser men vi har ikke eid hund selv etter vi fikk barn. Hva er dine tips i forhold til overgangen? Vi har hilst på valpen og barnet vårt snakker mye om hunden, vil se bilder og videoer. H*n er generelt rolig av seg, og de vil jo naturligvis ikke oppholde seg alene sammen (uavhengig valp eller voksen). Men er jo bekymret for at valpen skal bli redd av eksempelvis lek/gråt o.l - ting som en egentlig ikke kan unngå med et lite barn. Samboer er ikke bekymret og mener det vil gå veldig fint, men hva er deres erfaring? Og hva er det vi bør være mest obs på for at begge to skal føle seg trygge? Tenker da spesielt på valpen og at han skal føle seg trygg rundt barnet. Kan legge til at valpen vokser opp med barnefamilie, hvor barna er mellom fem og ti år gamle. Så den er vandt til barn, så det er nok en fordel vil jeg tro
    • Berges Hundeassistanse (Kristiansands-området). https://www.hundeassistanse.no/
    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...