Gå til innhold
Hundesonen.no

ENDA en navnetråd ...


tywin
 Share

Recommended Posts

Jeg vet at det finnes mange navnetråder her, og at jeg kan søke på nett etter lange lister. Jeg har sett i navnetrådene, og jeg har sett på så mange lister at jeg ikke har telling lenger .. Men jeg greier ikke å finne det rette navnet til vår nye hund. Har ikke hatt vanskeligheter med å finne navn tidligere, men på denne frøkna synes jeg ikke NOE passer.

Hunden er en Rottweiler, tispe, 2 år gammel, og har tidligere blitt kalt "Beauty". Hun lyder ikke navnet, og jeg synes det er et forferdelig navn, så hun skal ha et nytt navn. Vår andre rottweiler heter Zandra, hun var også en omplasseringshund, og vi fikk oss ikke til å bytte navn den gangen selv om jeg misliker det navnet også (tenker selvfølgelig ikke over det lenger.

Jeg liker ikke typiske hundenavn som Bella, Suzi, Tinka, Bamse, Balder osv. Jeg liker heller ikke navn som "Ikke", "Alt", "Noe". Og typiske menneskenavn på hunder liker jeg heller ikke.

Jeg kan nevne at jeg liker navn som Khaleesi, Iiwi, Malawi, Nataya, Tári, Tikaani. Og jeg liker også navn som Diesel, Turbo, Beemer, Ducati, Nitro.

Noen som har noen gode forslag? :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ganger jeg har slitt med navn, har jeg satt meg ned og sett gjennom et par filmer hvor jeg vet det finnes mange navn - det være seg stedsnavn, navn på dyr eller mennesker. Så har jeg sett om noen av disse navnene kler den aktuelle hunden.

Det første som slo meg med tispenavnene du nevnte, er at disse passer til polarhunder. Hannhundnavnene du nevner passer mer på gruppe 2 hunder.

Har i grunnen ikke noe andre forslag enn at du setter deg ned og tenker gjennom personligheten til hunden jeg. På voksne hunder synes jeg det er vanskelig med å foreslå navn, man må kjenne hunden litt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ganger jeg har slitt med navn, har jeg satt meg ned og sett gjennom et par filmer hvor jeg vet det finnes mange navn - det være seg stedsnavn, navn på dyr eller mennesker. Så har jeg sett om noen av disse navnene kler den aktuelle hunden.

Det første som slo meg med tispenavnene du nevnte, er at disse passer til polarhunder. Hannhundnavnene du nevner passer mer på gruppe 2 hunder.

Har i grunnen ikke noe andre forslag enn at du setter deg ned og tenker gjennom personligheten til hunden jeg. På voksne hunder synes jeg det er vanskelig med å foreslå navn, man må kjenne hunden litt synes jeg.

Jeg er helt enig. Hun er som Rottweilere flest, og passer navn som Diesel, Nitro, Bulldozer .. Men jeg greier ikke å finne et eneste navn som kan brukes på en tispe, de fleste sånne navn er jo til hannhunder. Takk for godt forslag, skal se om jeg finner noen filmer det kan være gode navn i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker navn som viser tilknytninga til hunden. Jeg hadde feks Helga, Fraulein og Mädchen som alternativer da jeg sjøl skulle ha rottweilertispe. :)

Enig i den. Sheltien jeg henter heter Kenzie (Mackenzie) som har skotsk/gælisk opphav. I tillegg har navnet en mening jeg liker godt - "wise leader" eller til og med "good-looking" ;)

Edit: i tillegg er navnet blitt ganske populært og mye brukt i USA, noe som også er ganske passende i og med at frøkna kommer fra amerikanske linjer :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips folkens! Lette etter tyske navn, men fant ingen jeg likte, så vi begynte å tenke på filmer vi har sett, om det er noen karakterer som passer hennes personlighet. Fant ingen .. Men så ville poden se "Wall-E", og da fant vi et navn som passer henne perfekt! Eva heter jo kjæresten til Wall-E, og måten han sier navnet hennes på er jo helskjønt! Så hun ble hetende Eva, som vi uttaler "Iva", og som vi skriver "iiwa". Takk for hjelpen uansett :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...