Ozzy Skrevet 20. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2014 Bor med en 60kg unghund med lite kroppskontroll og veldig mye glede. Han er en veldig glad fyr, som tror han veier 10kg og som ikke helt vet hvor han setter beina sine. Jeg skal operere ankelen min igjen snart, og må lære han til at han ikke får lov til å være nærat meg når jeg har krykker. Etter operasjonen er det kjempeviktig at jeg ikke beaster beinet eller får slag på det eller noe, og det er fort gjort at en vimsete unghund uheldigvis dunker borti beinet når han skal si hei.. Tips til hvordan jeg kan gjøre det best mulig? Skal også lære inn en skikkelig stopp-kommando, men ettersom at han er ung så er ikke hørselen 100% intakt alltid så tør ikke satse på at den alltid vil fungere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 20. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2014 Forandre hilsningen til sitt eller legge seg kanskje. Ta fram krykkene og tren å at han skal holde avstand når du bruker dem. Dette kan jo trenes på lenge før du oppererer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 20. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2014 Ja meninga er jo at jeg skal trene på det nå som jeg kan bruke beinet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 20. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2014 Hmm jeg hadde vel egentlig satset på en NEI komando som satt godt. Brukt krykker inne og ute i forskjellige settinger og der han hadde prøvd å følge etter så hadde jeg brukt nei og rost når han holdt avstand. Kanskje markere at han skal holde avstand når du har krykker men når du ikke har dem så er det kos som vanlig. Men da er det jo ops når du sitter i sofaen eller godstolen da. For da er det jo ingen krykker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 20. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2014 Jeg hadde lært han å hilse forsiktig uansett om du har krykker eller ikke. For eksempel overse eller vise med kroppsspråk at dere ikke vil hilse på han før han ligger. Generelt lære hunden å være roligere og mer forsiktig i oppførselen sin og at han får denne atferden mot både deg og samboer. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 20. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2014 Ville begynt med å kommandere sitt i alle hilsesituasjoner, samt selvsagt begynt allerede nå å si ifra når han blir for voldsom eller nærgående. Ellers så kan du jo bruke krykken til å blokkere han etter operasjonen, om han kommer for nærme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 20. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2014 Han får aldri kos når han er høyt oppe. Han må sitte pent og være rolig før han får kos. Får heller ikke kos om han maser ved å f.eks dytte hodet inntill oss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 20. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2014 Ville trent inn en veldig veldig sterk sitt/dekk, alt ettersom hva som fungerer best på ham. Generelt roligere hilsing kan jo uansett være et mål med alle som kommer inn døra og ikke bare med deg! Mer overførbart da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 20. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2014 Vel - jeg havnet jo brått på krykker med to halvtamme, uvørne hunder i hus, og det gikk faktisk helt fint . Man blir VELDIG bestemt når man er redd for å få vondt eller ødelegge en allerede ødelagt fot, og krykkene er fine "våpen" til å skjerme seg med . Mine hunder bare MÅTTE lære seg at NÅ er jeg forbudt område når det gjaldt hilsing og tull og hopping og dytting - og det lærte de veldig fort helt uten at vi hadde trent på noe som helst på forhånd . 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 20. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2014 Vel - jeg havnet jo brått på krykker med to halvtamme, uvørne hunder i hus, og det gikk faktisk helt fint . Man blir VELDIG bestemt når man er redd for å få vondt eller ødelegge en allerede ødelagt fot, og krykkene er fine "våpen" til å skjerme seg med . Mine hunder bare MÅTTE lære seg at NÅ er jeg forbudt område når det gjaldt hilsing og tull og hopping og dytting - og det lærte de veldig fort helt uten at vi hadde trent på noe som helst på forhånd . Enig! Tryna ned en trapp og slo leggen voldsomt for et par mnd siden og det var grisevondt et par uker, hinket rundt på krykker. Man mener det VELDIG når man ikke vil ha noen oppå sånne vonde steder. Begge bikkjene og jenta på halvannet tok store runder rundt meg i den perioden 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnikenK Skrevet 20. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2014 Her i huset ga det seg nesten selv, da jeg brakk beinet. Supra syns krykker var noe rare greier, som det var greit og ha litt avstand til. Men nå er ikke hun veldig bumpete når det kommer til hilsing heller da 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 20. Oktober 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2014 Tør ikke ta sjansen på at han skjønner at jeg mener det fordi jeg har vondt. Dette blir fjerde operasjonen i samme ankel og jeg tar alle forhåndsregler jeg kan for at denne kanskje bli bra.. Har sjeldent besøk så hvordan han egentlig er der har jeg ikke så mye erfaring med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antonia Skrevet 20. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2014 Her løste det seg fint ved at dyret syns krykker var noen fæle greier som man burde holde seg unna! Kaizer lærte seg det selv ved å logre de over ende når de sto i gangen, bråker fælt:p Krykkene kan også brukes som "skjold", og han tat som fort sammenhengen mellom kommando og en krykke som blir plassert i veien:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts