Justisia Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2014 artikkel Da Mattilsynet kom på inspeksjon hos hundeeieren i Bodø fant de 34 hunder i privatboligen. – Hundeholdet er kommet ut av kontroll. Eieren får ikke lov å ha mer enn fem hunder, sier seniorrådgiver Asle-Håvard Miklegard ved Mattilsynet i Nordland, og utdyper: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bølla Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2014 Generelt spørsmål; søker alle som har mer enn 5 hunder om tillatelse/dispensasjon fra Mattilsynet med påfølgende kontrollrutiner fra deres side? Jeg har sett veldig mange oppdrettere med alt for mange hunder og jeg har ofte tenkt mitt ift ansvarlig dyrehold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2014 Nei, men denne personen hadde over femti hunder i huset ved en tidligere anledning står det. Derfor fikk h*n påbud om maks fem nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bølla Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2014 Nei, men denne personen hadde over femti hunder i huset ved en tidligere anledning står det. Derfor fikk h*n påbud om maks fem nå. Jeg trodde fem hunder var et maksantall, og at man måtte kontakte mattilsynet om man skal ha hundekennel? De færreste har vel mer enn 5 hunder inne i huset til enhver tid, og da ser jeg bort fra valper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2014 Står det i artikkelen? Klarte ikke å se det. Men i så fall er det jo noen som har et problem. Jeg kjenner en oppdretter som har 7 hunder boende hjemme uten problemer. Hundene får tur, stell og kjærlighet hver dag. Edit: det står i artikkelen at det ikke er noe tak på hvor mange hunder man kan ha. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2014 Personen det er snakk om her har vært i søkelyset mange mange ganger angående hundeholdet. Hun klarer jo ikke å ta seg av så mange hunder. Det har vist seg gang på gang. Pomeranian og chihuahuaer blandes både med vilje og tjuvparringer i ett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hampus Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2014 Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vedkommende får lov å ha så mange som 5 hunder fortsatt. 5 hunder er mange, og mye arbeide. Og det er jo ikke første gang det går over styr for denne "oppdretteren"... 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2014 Det er opp til hver enkelt kommune å bestemme om de vil regulere antall hunder pr bostand som fast regel (§12 i Hundeloven). Det er såvidt jeg vet kun innført i en håndfull kommuner i hele landet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Belgerpia Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2014 I Follo kan man ikke ha mer enn 3 hunder pr. husholdning - skal man ha flere så må man ha dertil egnet størrelse på tomt/hage - og med hageflekker på rundt 500kvm så er det de færreste som får ha flere enn 3 faktisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingridhw Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2014 Synes det er veldig merkelig at hun fikk beholde hunder etter første runde med mattilsynet. En liten smekk på hånda og lovnader om at ting skulle bli bedre. Når hun så viser igjen at hun ikke kan ta vare på dyrene sine er det meg ubegripelig at hun får ha ėn hund. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2014 Generelt spørsmål; søker alle som har mer enn 5 hunder om tillatelse/dispensasjon fra Mattilsynet med påfølgende kontrollrutiner fra deres side? Jeg har sett veldig mange oppdrettere med alt for mange hunder og jeg har ofte tenkt mitt ift ansvarlig dyrehold. Du tenker kanskje på Svenske regler? Der er det noe slikt, husker ikke nøyaktig. Men du får i hvertfall inspeksjoner om du har over et visst antall hunder og / eller driver kennel. Ikke at det hjelper en dritt i praksis. De kontrollerer jo bare at gårder og binger er store nok (om eier bruker slikt) Et av de dårligste hundeholdene jeg kjenner er i Sverige, og får visst skryt av lensveterinæren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2014 Ser dama har seks annonser ute på finn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 7. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2014 Synes det er veldig merkelig at hun fikk beholde hunder etter første runde med mattilsynet. En liten smekk på hånda og lovnader om at ting skulle bli bedre. Når hun så viser igjen at hun ikke kan ta vare på dyrene sine er det meg ubegripelig at hun får ha ėn hund. Vil tro det finnes nyanser som vi ikke får innsyn i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lene_S Skrevet 8. Oktober 2014 Rapporter Share Skrevet 8. Oktober 2014 I Follo kan man ikke ha mer enn 3 hunder pr. husholdning - skal man ha flere så må man ha dertil egnet størrelse på tomt/hage - og med hageflekker på rundt 500kvm så er det de færreste som får ha flere enn 3 faktisk. Det gjelder ikke i hele Follo. Vi har ikke noen sånn begrensning her i Vestby Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts