Gå til innhold
Hundesonen.no

Hårfrisyrer og pynte seg og sånn...


Gro
 Share

Recommended Posts

Ja, nå har jeg øvd... Og det som da blir omtalt som superenkelt er helt merkelig ut på meg. Jeg har tydeligvis ingen frisørgener i meg :teehe:

Jeg tror jeg må krype til korset og virkelig velge det som ser supeduperenkelt ut. Planen er å kjøpe en sånn derre donut greie og prøve meg på denne og i tillegg se om jeg finner et fint bånd, så jeg kan prøve meg på denne.

Jeg synes jo sånn bånd og bare stappe håret nedi ser fint og superduperenkelt ut, men søstra mi fikk visst aldri sånn bånd ordentlig til. Men hvordan kan noe som ser så himla enkelt ut egentlig være vanskelig? Kjære kvinnelige hårevner, hvor er dere? :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg øvd... Og det som da blir omtalt som superenkelt er helt merkelig ut på meg. Jeg har tydeligvis ingen frisørgener i meg :teehe:

Jeg tror jeg må krype til korset og virkelig velge det som ser supeduperenkelt ut. Planen er å kjøpe en sånn derre donut greie og prøve meg på denne og i tillegg se om jeg finner et fint bånd, så jeg kan prøve meg på denne.

Jeg synes jo sånn bånd og bare stappe håret nedi ser fint og superduperenkelt ut, men søstra mi fikk visst aldri sånn bånd ordentlig til. Men hvordan kan noe som ser så himla enkelt ut egentlig være vanskelig? Kjære kvinnelige hårevner, hvor er dere? :sleep:

Det siste er skikkelig skikkelig enkelt, man setter bare båndet rundt hodet, og bretter håret inn. Det jeg synes er litt vanskelig er å få båndet til å faktisk sitte på hodet over lengre tid, det bare sklir opp. Kanskje jeg har en rar hodefasong da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kan også ordnes med en rundpinne (til strikking) ved å tre sena nedenifra og opp og så ta med hestehalen ned igjen.

Husker pappa pleide å gjøre det på meg når jeg var liten og vi kalte det topsy tail :P

Jaaa!!! Topsy tail var navnet, husker den så godt, det var en stund hvor "alle" gikk rundt med denne :)

Det med rundpinne var kjempe lurt, selv så bare dyttet jeg bare heste halen igjennon og woila der var den fin.

Dette ble litt mimring :ahappy::)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste er skikkelig skikkelig enkelt, man setter bare båndet rundt hodet, og bretter håret inn. Det jeg synes er litt vanskelig er å få båndet til å faktisk sitte på hodet over lengre tid, det bare sklir opp. Kanskje jeg har en rar hodefasong da :P

To små lus bak hvert øre, i kryss over båndet! Funker gull!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier heller ikke å gjøre noe særlig med mitt hår, har langt og gjør ikke noe annet med det enn å bruke litt olje i det rett etter dusj om jeg ikke tok det heller før dusjing som hårkur, men pleier nesten alltid å sove med flette med enten klype nederst eller en liten strikk.

Har man ganske lik lengde på håret så blir det ikke rart nederst da om man fletter så langt ned som mulig. :)

Men til pent synes jeg slik strikk med pen klype som skjuler strikken er veldig fint, jeg. Eller å bare bruke en liten klype til to deler av det fremste håret foran ansiktet satt bak blir man fort litt mer pyntet, gjerne tvinne eller flette disse først.

Jeg har hovedsakelig sluttet å varmebehandle håret da det sliter veldig, og synes det fungerer greit å tvinne vått hår i to deler sammen med litt skum, tvinn stramt fra ansiktet og sett det sammen i en ball på toppen, en på hver side av hodet og fest med strikk eller klyper, til det er tørt. Da får du krøller/bølger som ikke ser unaturlige ut.

Rettetang fungerer der og da veldig fint for meg hvertfall til å få småhår til å legge seg, men bittelitt balsam (spesielt for brusete hår), våtserviett (lurt å ha i veska for oss som sliter med dette!), eller å ta littegranne hårspray i fingrene og bare bruk hendene over småhårene og legg dem ned fungerer også veldig bra synes jeg. :) Sammen med å gi nok fuktighet til håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da har jeg faktisk fått satt opp håret! Planen bar egentlig en sånn bun med fletter rundt, men etter å ha knota med flettene gikk jeg over til snurrer i stedet. Så, etter å ha satt opp håret kanskje 5 ganger i går og 7 ganger i dag, ble resultatet slik: post-10509-1411815048,7089_thumb.jpg

Føler jeg har en liten million hårnåler i og massevis med hårspray, men er allikevel litt bekymra for hvor lenge det har tenkt å holde seg. Blir det krise har jeg jo litt tid mellom kirke og fest for å fikse :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo kjempefint! Wow! :D Vær forsiktig når du tar på kjolen :shocked:

Kos deg :flowers: (Jeg trodde det var forrige uke, men der tok jeg feil)

Takker og bukker! Jeg synes det er vannvittig koselig med bryllup, for alle er så glade og lykkelige, men samtidig kjenner jeg ingen bortsett fra bruden, så min sosiale angst gruer seg litt også. Men jeg er veldig klar for å ha det gøy, så jeg tror det blir veldig bra! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker! Jeg synes det er vannvittig koselig med bryllup, for alle er så glade og lykkelige, men samtidig kjenner jeg ingen bortsett fra bruden, så min sosiale angst gruer seg litt også. Men jeg er veldig klar for å ha det gøy, så jeg tror det blir veldig bra! :ahappy:

Skulle gjerne vært der som moralsk støtte, men jeg er ikke så god på sånt selv .. haha :D

Neida, sånt går alltid bedre enn man frykter, og du er klar for en fest og nå føler du deg kjempefin i tillegg. Det kan ikke bli bedre!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...