Gå til innhold
Hundesonen.no

Hårfrisyrer og pynte seg og sånn...


Gro
 Share

Recommended Posts

Altså, Sonen har jo svaret på alt, også ikke-hundeting, så...

Jeg er helt håpløs når det gjelder å pynte seg og sminke seg og sette opp håret og sånn, da jeg er best på å hive på meg turbuksa og sette håret i en hestehale. Jeg kan til nøds lage en vanlige flette liksom. Men, innimellom må man jo pynte seg og til helga igjen må jeg nesten det, da jeg skal i bryllup. Kjolen er fin, sko er i orden, til og med sånn søt, liten veske til å ha mobilen i har jeg fått lånt, men håret da?!? :frantics:

Dette er det verste jeg vet og aller helst skulle jeg ha fått hjelp av ei venninne til å sette det opp, men de bor enten for langt unna eller er bortreist.

Så, er det noen som har noen tips? Jeg er virkelig helt noldus på dette og synes jo egentlig sånne fine fletter rundt og opp og ned er superfint, men jeg greier jo ikke det. Så det må være noe superenkelt, men som blir fint nok til et bryllup. Håret mitt er helt rett ned og kjedelig, så det kan ikke bare være løst.

Jeg eier ingen krølltang (big surprise :icon_redface: ), men kan til nøds kjøpe en dersom det er et must for å få til et fint hår. Nå har jeg tråla pinterest rundt for å finne noe, jeg har til og med vært på vg sine mote sider ( :icon_redface: ), men jeg finner ingenting jeg får til at blir fint!

Så, hva gjør dere når dere skal sette opp håret eller gjøre håret passende til fest på no vis? Er det noen som har en sånn "snipp, snipp, snipp", så var håret fint-oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gjøre som på bildet, det er enkelt og pent.

1510346-8-1342549285738.jpg

HER har du noen tips på hvordan å sette opp håret, ting du må huske på.

Det kan nok være lurt å kjøpe en krølltang, da kan du gjøre en enkel frisyre som:

2142329.jpg

2142327.jpg

8_flotte_festfrisyrer_Kristen_Bell_party

Denne er kjempe fin og enkel, du trenger ikke bruke den lassoen, du bare trer hestehalen igjennom.

glitter-lasso.jpg

Har selv vært frisør, så kjenner det klør litt i hendene når jeg skriver dette :)

Lykke til :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Sonen har jo svaret på alt, også ikke-hundeting, så...

Jeg er helt håpløs når det gjelder å pynte seg og sminke seg og sette opp håret og sånn, da jeg er best på å hive på meg turbuksa og sette håret i en hestehale. Jeg kan til nøds lage en vanlige flette liksom. Men, innimellom må man jo pynte seg og til helga igjen må jeg nesten det, da jeg skal i bryllup. Kjolen er fin, sko er i orden, til og med sånn søt, liten veske til å ha mobilen i har jeg fått lånt, men håret da?!? :frantics:

[..]

Har ingen tips, bortsett fra å søke på pinterest.com hvor man finner svar på ALT, men vil bare si at du er i godt selskap :P Lykke til med pyntingen og kos deg i bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lure video på youtube!

Ja, jeg må nok inn der en tur :) Enklere å få til ting når det er en film og ikke bare et bilde, for sånne som meg :icon_redface:

Hva med å gjøre som på bildet, det er enkelt og pent.

1510346-8-1342549285738.jpg

HER har du noen tips på hvordan å sette opp håret, ting du må huske på.

Lykke til :)

Det var jo ikke en dum hestehale! Jeg skulle veldig gjerne ha krøllet håret, men jeg vet at jeg ikke er noe særlig flink på det heller. Men nå vurderer jeg det sterkt faktisk, for jeg synes jo det er veldig fint! :ahappy:

Har ingen tips, bortsett fra å søke på pinterest.com hvor man finner svar på ALT, men vil bare si at du er i godt selskap :P Lykke til med pyntingen og kos deg i bryllup!

Det føles seriøst som om jeg har sett alt av hårfrisyrer på pinterest :teehe: Jeg har brukt litt tid der ja... Og mange ting som er superfint, og frisyrer som blir beskrevet som super simple, som jeg ikke får til :icon_redface:

Takk for tips folkens! Kom gjerne med flere hvis dere sitter på en "gullgruve" når det gjelder superenkelt og fint samtidig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til problemet :P

Kva med og gjere det så enkelt som og lage ein "halv hestehale" med ei fin spenne? Eller gjere som ho på bildene under?

Kjelde

Halv hestehale med spenne er absolutt ikke dumt altså! Det er et av mine alternativer, problemet er at resten av håret mitt er så innmari rett ned at det bør nok krølles da. Og da er vi tilbake til krølltang-problematikken...

Uff, skikkelig i-lands problem det her altså. Men jeg føler meg alltid så stusslig på håret i sånne settinger, bortsett fra i fjor i et bryllup, da jeg fikk hjelp til å krølle håret. Og det var jo mye morsommere når man følte seg fin all over, så derfor alt dette styret nå :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hestehalen over er kjempe fin og lett å sette opp selv.
Dersom du ikke har så lyst til å bruke krølltang så kan du kanskje prøve å sove med en flette som er litt fuktig, da blir det fine bølger i håret når du tar ut fletten og de bølgene blir veldig fine i hestehalen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en stor bun med et fint hårbånd? Noe ala denne eller denne.

Æ like det! Tror i det minste jeg må investere i en sånn donut og se om jeg får det til :)

Du.. har ikke rett og slett vurdert å høre med en lokal frisør da? Tenk så digg å få en proff frisyre for en gangs skyld :D

Det hadde vært veldig gøy, men jeg vet ikke helt om jeg gidder å bruke den summen penger på det altså... Bryllupet blir liksom nok penger i seg sjøl, med utdrikningslag, reise, overnatting osv. Men det var en god idé altså :ahappy:

Du er IKKE alene :P . Håret er også mitt problem i sånne fine sammenhenger... hadde hestehale i forrige bryllupet jeg var i, brukte strikk med sånn sølvgreie på fra H&M :P .

Sånn:

y6cr7yjset82-13743-view-m.jpg

Hehe, godt å høre det ikke bare er meg! :sweat:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har så lyst til å bruke krølltang så kan du kanskje prøve å sove med en flette som er litt fuktig, da blir det fine bølger i håret når du tar ut fletten og de bølgene blir veldig fine i hestehalen også ;)

Dette er et godt tips! På det glade 80-tallet - da permanent var det store, men min mor mente jeg var for liten til slikt - så flettet jeg håret i både to og tre fletter før jeg la meg. Vask håret om kvelden og flett det i flere fletter mens det er vått og sov med de på. Får nydelige bølger i håret av det! Du kan jo teste det ut før bryllupet, f.eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et godt tips! På det glade 80-tallet - da permanent var det store, men min mor mente jeg var for liten til slikt - så flettet jeg håret i både to og tre fletter før jeg la meg. Vask håret om kvelden og flett det i flere fletter mens det er vått og sov med de på. Får nydelige bølger i håret av det! Du kan jo teste det ut før bryllupet, f.eks. :)

Helt enig, og man kan velge selv hvordan bølger man vil ha.

Vil man feks ha slakke bølger, så fletter man ikke så stramt, og vil man ha små og faste krøller, så fletter man bare flere fletter og fletter dem stramt (her kan man også få små men svake bølger ved å ikke flette så stramt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det blir fine bølger av å sove med fletter altså. Gjorde det masse når jeg var liten! Men det blir jo igjen en liten del nederst som ikke er fletta og dermed ikke krølla. Det nedenfor strikken i fletta liksom. Og det synes jeg dessverre ikke er særlig pent :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://glitter.no/tutorials/

Glitter har mange simple tutorials!

Flere der som har utgangspunkt i en hestehale også;)

Jeg var nettopp i bryllup, og der hadde brudepikene sånn "ball" høyt oppe bakpå hodet, og et glitterbånd som matchet kjolen rundt "ballen" for å skjule småhår og nåler! Smart;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er kjempe fin og enkel, du trenger ikke bruke den lassoen, du bare trer hestehalen igjennom.

Postet bilde:)

Denne kan også ordnes med en rundpinne (til strikking) ved å tre sena nedenifra og opp og så ta med hestehalen ned igjen.

Husker pappa pleide å gjøre det på meg når jeg var liten og vi kalte det topsy tail :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...